Site-ul de știri Axios, achiziționat de Cox Enterprises pentru 525 de milioane de dolari
Site-ul american de știri online Axios, lansat în 2017 de cofondatorii Politico, a fost vândut grupului american de media și telecomunicații Cox Enterprises pentru 525 de milioane de dolari, potrivit Le Figaro.
„Aceasta este o veste excelentă pentru Axios, pentru investitorii noștri și pentru jurnalismul american. Această vânzare ne permite să construim o ofertă de calitate pe termen lung cu un partener de încredere”, a declarat Jim VandeHei, cofondator și director executiv al Axios.
Un fan al articolelor scurte, cu puncte și al buletinelor informative, Axios își concentrează acoperirea editorială pe politică, afaceri și tehnologie. Mediul online se adresează unui public care este deja bine familiarizat cu subiectele de actualitate și care nu are nevoie de recontextualizare. Fondatorii Axios laudă meritele „conciziei jurnalistice inteligente”, în fața unor articole de presă pe care le consideră adesea prea lungi.
Cox Enterprises, care deținea deja o participație minoritară în Axios, intenționează să injecteze 25 de milioane de dolari pentru a finanța creșterea media online. În lunile următoare, Axios dorește să își extindă acoperirea regională a știrilor, care include în prezent aproximativ 20 de orașe, inclusiv Philadelphia și Nashville. „Ne propunem să fim prezenți într-o sută de orașe în următorii ani”, a explicat Jim VandeHei, într-un moment în care presa locală dispare treptat din peisaj.
Pentru anul 2022, Axios se așteaptă la o cifră de afaceri de 100 de milioane de dolari datorită publicității din buletinele gratuite și a veniturilor din abonamente pentru conținut premium.
Mișcare de consolidare
Cox Enterprises, companie de familie, este prezentă în industria media de 124 de ani și deține deja mai multe cotidiene locale, cum ar fi Atlanta Journal-Constitution și Dayton Daily News. În ultimele luni, mișcările de consolidare s-au accelerat în industria media din SUA. La începutul anului, New York Times a cumpărat site-ul de știri sportive online The Athletic pentru 550 de milioane de dolari.
Într-un sector al presei americane slăbit de scăderea veniturilor din publicitate, modelele unor „pure players” precum Axios, The Information și Morning Brew, care se concentrează pe știri economice și oferă buletine informative, continuă să atragă bunăvoința investitorilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank