Șleaurile din asfalt apărute din cauza caniculei, noile capcane din traficul bucureștean. Administrația Străzilor dă vina pe autobuzele STB
Din cauza temperaturilor ridicate din ultima perioadă, pe marile bulevarde ale capitalei covorul asfaltic s-a topit în unele locuri și au apărut adevărate șanțuri. În Piața Națiunile Unite din centrul Bucureștiului, doar pe una dintre benzile dedicate autobuzelor poți număra nu mai puțin de patru șanțuri lungi de aproximativ 40 de metri care au o adâncime pe alocuri de până la 25 de cm.
În Sectorul 6, pe Bulevardul Iuliu Maniu, într-o stație de autobuz din apropierea Pieței Leu s-au format adevărate dâmburi care sunt ocolite cu grijă de călători pentru a nu se accidenta. La prima vedere îți lasă impresia că asfaltul efectiv s-a revărsat în valuri spre trotuar.
Astfel de exemple pot fi văzute pe mai toate bulevardele Bucureștiului. Dintre acestea amintim denivelări observate pe: Bulevardul Mareșal Constantin Prezan, Șoseaua București-Ploiești sau pe Șoseua Cotroceni.
Specialiștii în siguranță rutieră consultați de G4Media.ro spun ca noile șanțuri apărute în covorul asfaltic al Capitalei pot fi capcane foarte periculoase pentru șoferi și pot provoca pagube serioase mașinilor.
„Aceste șanțuri, șleauri sunt foarte periculoase pentru șoferi. În cazul în care avem în fața un obstacol pe care trebuie să îl ocolim, ne vine foarte greu să mai controlam volanul și să revenim în siguranță pe banda noastră. Se pot întâmpla tot felul de accidente având în vedere că multe dintre aceste șanțuri au o adâncime și de 20-25 de cm. În afară de asta, aceste denivelări pot face pagube serioase mașinilor. Pot sparge baia de ulei, pot atinge elemente importante de direcție cum ar fi: caseta de direcție, bieletele de direcție, etc.”, a declarat pentru G4Media.ro Sorin Ene, pilot auto.
Șoferii cred că asfaltul este de proastă calitate. „Rețeta asfaltului e proastă peste tot. Și la autostrăzi și la drumurile din oraș. Se folosește asfalt prost probabil. In țările mai calde, bănuiesc că se toarnă asfalt bun. Nu v-ați pus întrebarea de ce în Dubai, unde mai tot timpul sunt temperaturi de peste 40 de grade, nu se topesc străzile? Numai la noi avem probleme după 3-4 zile de caniculă. Ar trebui să ne dea de gândit”, a declarat pentru G4Media.ro un șofer bucureștean.
Într-un răspuns pentru TVR, Administrația Străzilor din cadrul Primăriei Generale spune că aceste denivelări ale asfaltului au apărut din cauza temperaturilor extrem de ridicate și nu în ultimul rând, din cauza troleibuzelor care se deplasează pe aceeași bandă în flux continuu sau a autobuzelor care staționează. Niciun cuvânt însă despre posibila calitate îndoielnică a asfaltului sau a lucrărilor. Tot Administrația Străzilor este cea care dă asigurări că imediat ce temperaturile vor reveni la normal, deficiențele vor fi remediate.
Specialiștii în infrastructură au însă altă părere. Cred mai degrabă că denivelările despre care primăria spune că au luat naștere din cauza caniculei, a troleibuzelor și autobuzelor STB, au apărut mai degrabă din cauza unui management deficitar.
„Fenomenul acesta se numește „făgășuire”. Pur și simplu din cauza temperaturilor ridicate, bitumul care intră în compoziția asfaltului se topește și bineînțeles că asfaltul se transformă. Orice rețetă de asfalt are anumiți parametri tehnici care funcționează. Asfaltul rezistă la o anumită temperatură ridicată sau scăzută, rezistă într-un anumit interval de timp pe o anumită elasticitate, fără fisuri, fără făgașe. Din capul locului, în momentul în care constructorul ți l-a pus pe stradă, așa cum tu i-ai cerut, știi cât timp e la calitate optimă și cât timp poate să îți dea o garanție. Ca orice produs are o perioadă de garanție. Este lesne de înțeles că primăria este responsabilă de ceea ce plătește și se execută în propria ogradă. Dacă cerem de la bun început o calitate ridicată a asfaltului, o rețetă care să facă față oscilațiilor foarte mari de temperatură pe care le găsim în București în perioada caniculară din vară și de ger în iarnă, dacă există o mică strategie să te gândești cât te costă pe 10 ani comparativ cu sumele alocate an de an, nu te mai doare capul”, a declarat pentru G4Media.ro Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
19 comentarii