Smartphone-ul convențional plictisește? Producătorii pariază pe telefonul pliabil: 52.000 de unități vândute anul trecut în România; creștere de 30% pe segment așteptată în 2024
Dacă smartphone-urile convenționale înregistrează un declin al vânzărilor, în România și la nivel mondial, telefoanele pliabile consemnează o creștere accelerată. Trendul se va menține în 2024, potrivit lui Ciprian Mirea, Country Manager al OnePlus în România.
Anul trecut au fost vândute pe plan local aproximativ 52.000 de smartphone-uri pliabile, potrivit reprezentantului OnePlus. Ciprian Mirea spune că se așteaptă ca vânzările locale să avanseze cu 30% în acest an.
Pe plan mondial au fost vândute în jur de 15,8 milioane de unități, mai multe cu 22% comparativ cu 2022, potrivit proiecțiilor făcute, în septembrie 2023, de firma de cercetare DSCC. Date finale pentru întreg anul nu au fost încă publicate.
„Credem că piața de smartphone-uri pliabile se află pe un trend ascendent, având în vedere și schimbările în comportamentul de consum al utilizatorilor. Practic, petrecem în medie peste 6 ore/zi pe telefon, astfel că un ecran mai generos este un atu pe care orice consumator îl caută”, a declarat Mirea pentru G4Media.ro.
Dintre telefoanele pliabile vândute anul trecut, 75% au fost de tipul „flip”, adică modele care se pliază pe verticală. Acestea sunt asemănătoare cu vechile telefoane cu clapetă.
Pe plan mondial, nișa de telefoane pliabile este dominată de Samsung, care are 68% din piață, potrivit datelor publicate de Statista.
Cine cumpără telefoane pliabile?
Potrivit lui Ciprian Mirea, românii care optează pentru smartphone-uri pliabile sunt oameni cu venituri peste medie, interesați de tehnologii de ultimă generație și foarte atenți la caracteristicile tehnice ale telefonului achiziționat.
„Aceștia aleg un telefon pliabil tocmai pentru posibilitatea de a avea un ecran mai mare atunci când au nevoie, fără a renunța la autonomia obișnuită oferită de un smartphone ușor și compact”, a explicat el.
Smartphone-ul convențional nu mai impresionează
Companiile din domeniu încearcă să stârnească din nou interesul clienților, cu noi forme și caracteristici bazate pe inteligență artificială avansate, în condițiile în care smartphone-ul convențional, o „tabletă” din sticlă și metal, care de la an la an primește îmbunătățiri minore, nu mai impresionează.
Anul trecut au fost vândute în România aproximativ trei milioane de telefoane inteligente, mai puține cu 6% comparativ cu 2022, potrivit lui Tiberiu Dobre, șeful diviziei Mobile la Samsung România, citat de HotNews. Piața a crescut, însă, ca vânzări, pe fondul prețurilor mai mari ale smartphone-urilor. Veniturile au fost cu 8% mai ridicate decât în anul precedent, ajungând la aproape 1,5 miliarde de euro.
La nivel global, piața mondială de telefoane inteligente a consemnat un declin anual de 3,2%, până la un total de 1,17 miliarde de unități vândute.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu