G4Media.ro

Smartphone-ul convențional plictisește? Producătorii pariază pe telefonul pliabil: 52.000 de unități vândute…

Sursa foto: Pexels

Smartphone-ul convențional plictisește? Producătorii pariază pe telefonul pliabil: 52.000 de unități vândute anul trecut în România; creștere de 30% pe segment așteptată în 2024

Dacă smartphone-urile convenționale înregistrează un declin al vânzărilor, în România și la nivel mondial, telefoanele pliabile consemnează o creștere accelerată. Trendul se va menține în 2024, potrivit lui Ciprian Mirea, Country Manager al OnePlus în România.

Anul trecut au fost vândute pe plan local aproximativ 52.000 de smartphone-uri pliabile, potrivit reprezentantului OnePlus. Ciprian Mirea spune că se așteaptă ca vânzările locale să avanseze cu 30% în acest an.

Pe plan mondial au fost vândute în jur de 15,8 milioane de unități, mai multe cu 22% comparativ cu 2022, potrivit proiecțiilor făcute, în septembrie 2023, de firma de cercetare DSCC. Date finale pentru întreg anul nu au fost încă publicate.

„Credem că piața de smartphone-uri pliabile se află pe un trend ascendent, având în vedere și schimbările în comportamentul de consum al utilizatorilor. Practic, petrecem în medie peste 6 ore/zi pe telefon, astfel că un ecran mai generos este un atu pe care orice consumator îl caută”, a declarat Mirea pentru G4Media.ro.

Dintre telefoanele pliabile vândute anul trecut, 75% au fost de tipul „flip”, adică modele care se pliază pe verticală. Acestea sunt asemănătoare cu vechile telefoane cu clapetă.

Pe plan mondial, nișa de telefoane pliabile este dominată de Samsung, care are 68% din piață, potrivit datelor publicate de Statista.

Telefoanele pliabile de tip „flip” sunt preferate de clienți. (Sursa foto: Pixabay)

Cine cumpără telefoane pliabile?

Potrivit lui Ciprian Mirea, românii care optează pentru smartphone-uri pliabile sunt oameni cu venituri peste medie, interesați de tehnologii de ultimă generație și foarte atenți la caracteristicile tehnice ale telefonului achiziționat.

„Aceștia aleg un telefon pliabil tocmai pentru posibilitatea de a avea un ecran mai mare atunci când au nevoie, fără a renunța la autonomia obișnuită oferită de un smartphone ușor și compact”, a explicat el.

Smartphone-ul convențional nu mai impresionează

Companiile din domeniu încearcă să stârnească din nou interesul clienților, cu noi forme și caracteristici bazate pe inteligență artificială avansate, în condițiile în care smartphone-ul convențional, o „tabletă” din sticlă și metal, care de la an la an primește îmbunătățiri minore, nu mai impresionează.

Anul trecut au fost vândute în România aproximativ trei milioane de telefoane inteligente, mai puține cu 6% comparativ cu 2022, potrivit lui Tiberiu Dobre, șeful diviziei Mobile la Samsung România, citat de HotNews. Piața a crescut, însă, ca vânzări, pe fondul prețurilor mai mari ale smartphone-urilor. Veniturile au fost cu 8% mai ridicate decât în anul precedent, ajungând la aproape 1,5 miliarde de euro.

La nivel global, piața mondială de telefoane inteligente a consemnat un declin anual de 3,2%, până la un total de 1,17 miliarde de unități vândute.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Oricine știe cu ce se mănâncă măcar vânzările își poate da seama că articolul e praf în vânt (dacă nu cumva reclamă nemarcată corespunzător).
    52.000 de bucăți vândute în România? E un mizilic. Creșterea de 30% poate să nici nu apară. Chiar dacă apare, tot e un mizilic.
    16 milioane la nivel mondial e o glumă și mai bună.

    Astea nu sunt argumente din care să se poată concluziona că „Smartphone-ul convențional nu mai impresionează“, atâta timp cât cele pliabile prind așa puțin pe piață.

    Problema cu telefoanele nu e că nu își schimbă design-ul mai des, ci faptul că o fac fără să ia în seamă dacă pot încorpora tehnologiile necesare unei experiențe pozitive cu produsul. De când a venit iPhone X în 2017, a ieșit scandal pe design-ul respectiv, și a tuturor telefoanelor care l-au urmat. Dar pornirea a avut loc încă de pe vremea iPhone 7, când telefonul arăta identic cu 6 și 6s, și s-a scos o tehnologie importantă: portul de căști.

    Despre ce vorbim?
    Vreți să vorbiți despre tehnologie? Învățați!