G4Media.ro

Societatea de Ştiinţe Matematice din România, apel către Ministerul Educației pentru introducerea…

Foto: Digitaliada

Societatea de Ştiinţe Matematice din România, apel către Ministerul Educației pentru introducerea probei obligatorii de matematică la examenul de Bacalureat, secția Real

Preşedintele Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, Radu Gologan, a anunţat sâmbătă pe Facebook că, ​în urma discuţiilor din ultimele săptămâni în cadrul Societăţii de Ştiinţe Matematice din România asupra legii educatiei, s-a desprins ca propunere unanimă ca introducerea obligativităţii probei Matematică, respectiv Matematică-Informatică, la examenul de Bacalaureat, Profil Real, relatează news.ro

Preşedintele Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, Radu Gologan, a anunţat sâmbătă pe Facebook că, în urma discuţiilor din ultimele săptămâni în cadrul Societăţii de Ştiinţe Matematice din România asupra legii educatiei, s-a desprins ca propunere unanimă ca introducerea obligativităţii probei Matematică, respectiv Matematică-Informatică, la examenul de Bacalaureat, Profil Real.

” În urma discuţiilor din ultimele săptămâni în cadrul Societăţii de Ştiinţe Matematice din România asupra legii educatiei, s-a desprins ca propunere unanimă a filialelor noastre urmatoarea: Textul legii să afirme concret obligativitatea probei Matematică, respectiv Matematică-Informatica, la examenul de Bacalaureat, Profil Real”, scrie Radu Gologan în postare.

Potrivit acestuia, argumentele Societăţii de Ştiinţe Matematice din România sunt:

1. În forma actuală, se va induce în societatea românească ideea marginalizării educaţiei matematice în şcoală, cu consecinţe grave pentru formarea gândirii logice a cetăţenilor şi a pregătirii universitare;

2. Se va diminua până la dispariţie aureola pe care elevii şi studenţii români o au ca având abilităţi matematice excepţionale la concursurile internaţionale şi la universităţile de prestigiu, considerăm noi, un lobby important de ţară;

3. Exemplul Franţei e elocvent: după ce acum câţiva ani au eliminat obligativitatea Bacalaureatului la Matematică pentru majoritatea profilurilor reale, au revenit în acest an, constatând dezastrul produs asupra a câtorva generaţii de studenţi;

4. Realizăm că o variantă de luat în calcul ar fi obligativitatea Bacalaureatului la Matematică, doar pentru admiterea la facultăţile de matematică, informatică, de ştiinţe exacte şi tehnice, dar aceasta ar încălca principiul autonomiei universitare. În plus, am readuce Matematica pe post de ştiinţă utilă doar unora, relatează news.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

27 comentarii

  1. Total de acord, cu o condiție: să se bage în programă cartea distinsului ministru al transporturilor, dl. Grindeanu.

    • Scopul ministerului educației este distrugerea educației din România, și promovarea șpăgii și incompetentei, mai ales de când educația e sub iohans-tampeanu.
      Sa ne uitam la admiterea în liceu. Vor sa schimbe metoda de pana acum, adică admiterea pe baza notei de la Evaluarea Națională cu un sistem complicat de examene de admitere. Motivul schimbării e ca vechia forma, cea cu media de la Evaluarea Națională nu poate fi fraudat.
      Sa ne uitam la bacalaureat. Vor sa schimbe sistemul actual, care e asemănător cu cel din restul Europei și care e în funcție de profil, cu un bac cu limba romana cu gramatica, doua limbi străine, și o singura proba în care sa fie la gramada: matematica, fizica,chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio umane. Și vom avea o tara de lingviști și filologi, dar fără ingineri și specialiști în științe tehnice.
      Adică vor distrugerea României pe termen lung.
      Asa ca să nu ne miram de ce se întâmplă cu acest obiectiv.
      Toate casele, blocurile, rețele electrice, lucrările hidrotehnice și agricole și multe altele nu pot fi făcute dacă nu sunt proiectate de ingineri și nu sunt supravegheate de ingineri. La fel în petrochimie, metalurgie, silvicultura etc. Dar da, ai dreptate iohanis și câmpeanu vor ca România să nu aibă specialiști de niciun fel, ca toate resursele sa fie exploatate de străini, iar noi sa fim o sursa de materii prime, mana de lucru necalificata și piața de desfacere.
      Cu gramatica și cu limbile străine nu poți face mare lucru dacă nu știi matematica, fizica, chimie. Dar asta s vrea, lumea sa nu știe nicio meserie dar sa poată sa se înțeleagă cu stăpânul, când merg la cules sparanghel sau la alte munci necalificate în vest.

    • Nu matematicii….
      Daca e sa se introduca ceva trebuie neaparat o proba nunita RECUNOSTI MANEAUA… asa se vor vedea adevaratele capacitati intelectuale …

  2. Dar cand au scos-o ? 😐

    • Vor sa o scoată ca lumea sa nu mai învețe sa gândească și de-a lungul timpului, lumea sa nu înțeleagă multe lucruri.
      Matematica dezvolta gândirea și spiritul analitic, de asta se tem iohanis și tampeanu.

  3. #ROMANIAROTIIREINVENTATE

  4. Tara de oligofreni :))) pardon..
    Romania educatA:)))
    Hahahahaha

  5. Stelica, test yourself (without cheating):

    Math develops logical thinking, the kind of thinking needed to solve the following problem:

    “Four cards are laid in front of you, each of which, it is explained, has a letter on one side and a number on the other. The sides that you see read D, 18, 2 and R. Your task is to turn over only those cards that could decisively prove the truth or falsity of the following rule: “If there is a D on one side, the number on the other side must be a 2.”
    Which ones do you turn over?”

    • Esti pisaloaga si ai venit cu wason să ne testezi logica? 😂

    • nu vad niciun stelica in articol! iar ai baut gaz???

    • @andrei, te-ai înfipt în primul cuvant, lasă pe alții mai inteligenți! 😂😂😂

    • @andrei

      Ești belea frățică! :)))))

    • 7:09 am, De unde sa știe ăsta ce înseamnă: “Stelica (*)”?

    • andrei, sper ca stii ca pentru cri.minalitatea cibernetica (keyword: “cu gaz”) – un element care face parte din campania de denigrare cu autocomplete suggestions defăimătoare si magazin fake creat de voi in google shopping ads, folosindu-mi ilegal numele- voi depune plângere pe.nala săptămâna viitoare.
      Sunt cel puțin 10 legi încălcate, inclusiv Codul Pe.nal.

      Ma bucur sa văd ca te auto.incluzi si tu pe lista de 6 suspecți inițiali.
      Voi depune plângere pe.nala nu doar in România, ci si la CEDO si voi solicita comisiei europene sa imbunătățească legislația I.A. (A.I. Act) – actualmente incompleta deci incorecta – cu vulnerabilitățile si spețele identificate lunile astea in activitățile marilor cor.upti din România. Trebuie sa recunosc ca este ingenioasa metoda prin care va spălați voi banii murdari ca sa faceti rău oamenilor care va identifica si raportează faptele de co.ruptie.
      Tu crezi ca eu nu știu sa programez si sa folosesc WebDriver Selenium Python dacă vreau sa-ti răspund cu aceeași moneda? Baiete, tu nu stii cu cine vorbești!

      Întâi însă vreau sa văd cazul înregistrat la parchetul general.
      Am documentat deja totul in 30 de pagini –
      Roagă-te sa fii identificat doar ca un troll rătăcit si sa nu primește cerere de chemare in ju.decată.

    • Dumnezeule, esti un troll inutil.

      Răul pe care îl cauzezi tu surclasează putinele zâmbete pe care le generezi rareori când îți mai nimerește câte-o gluma.

  6. Ce sa mai faci cu mate? Acum se poarta plagiatul, doctoratul.

  7. Daca ai vrut sa fii ironic e ok.
    Altfel nu am ce sa comentez.

  8. Nu vă trebuie matematică pentru a fi slugi la stat, cu pensie specială. Nu vreți voi matematică, voi vreți pensionarea la 42 de ani, sunteți născuți pentru a fi pensionari.

    • Nici pentru mers la sparanghel în Germania nu trebuie matematica. Trebuie doar sa știi doua limbi străine, ca să înțelegi ce îți poruncește stăpânul. Iar dacă știi matematica, nu te poate înșela la bani.

  9. Gabriel, ai fost total. u made my day

  10. Doamne fereste de asa ceva , fara mate suntem la pamant iadul scrie pe noi

  11. Aia de la uman nu sunt in stare sa rezolve o ecuatie de genul x+1=3! De aceea sunt sepati im real si uman.Adica aia de la uman dau cu gura etc. Asta nu imseamna ca cei mai buni de la uman nu stiu mate! Pun pariu ca Liiceanu rezolva ecuatia de mai sus in 2 secunde!
    Bac. la real , fara mate, e o tampenie.
    Subscriu la acest apel ca olimpic mate si castigator al premiului Gazetei Matematice!

  12. D-lor aici toata lumea are dreptate. Numai ca suntem subiectivi.
    Fiecare trage pe partea care o stapaneste.
    „Examenul de maturitate”, acelasi pentru toti ar insemna sa scadem standardele si sa nu dam voie copiilor sa performeze.
    Ne-am balaci in mediocritate.
    Pe de alta parte nici sa neglijam cultura generala nu e bine.
    Trebuie gasita o solutie de mijloc, in centru fiind copilul.
    Nu poti sa pui un copil care performeaza in matematica si fizica sa-ti faca analiza pe text la Fefeleaga si sa ai pretentii. Asa este si invers.
    Intoarcerea la liceele specializate ar fi o solutie. Nu am mai aglomera copii cu lucruri care nu-i intereseaza si care le consuma timp. Pentru alt tip de cunostinte numai ceea ce tine de cultura generala.

  13. Legile lui Cimpeanu, niște aberații de la cap la coada. Vor să înființeze la loc școlile speciale și să nu mai primească copiii cu handicap în școlile de masa, ceea ce va crea o segregare la nivelul societății, adio principiul incluziunii și al egalității de șanse ! Ne întoarcem pe vremea lui Ceaușescu ! Proiectele astea de legi sunt făcute de oameni care au trăit segregarea de altădată și sunt nostalgici după ea ! Cu alte cuvinte, legile sunt o mare dare înapoi, în loc să fie progres, sunt regres !
    Eu mă mir că au menținut în universitar sistemul Bologna, pentru că auzisem că vor să-l desființeze și să se întoarcă la sistemul vechi, de pe vremea răposatului !
    Nimic nu e imposibil, iar acest ministru tine cu dinții de toate inapoielile din proiecte, adică se încăpățânează de parcă el deține adevărul absolut iar toată lumea care susține contrariul nu are dreptate.
    Se spune că dacă 10 inși îți spun că ești beat, trebuie sa te duci sa te culci, nu sa umbli pe trei cărări, că nimerești în șanț !

  14. Matematicienii romani trebuie sa învete sa programeze ca sa crească impactul benefic si pragmatic pe care îl pot avea in societate cu competentele lor matematice.

    Problema principala in Romania este CORUPTIA.

    Marii corupții folosesc cei €200 miliarde furați in ultimii 33 de ani ca sa atace putinele voci rămase care le demasca faptele penale.

    Elita a plecat (in marea ei majoritate) deci nu mai exista suficiente creiere:
    1. sa gestioneze proiectele de modernizare a Romaniei, reformele administrației publice si 2. sa se asigure ca instrumentele si mecanismele de combatere si prevenire a corupției la nivel de instituții publice sunt implementate riguros -nu superficial ca acum.
    3. Bani sa finanțeze lupta civică anticorupție.

    Cei rămași in țara voteaza, predominat, aceeași majoritate in Parlament care promulga legi in favoarea grupurilor lor de interese (fura ei, generațiile viitoare le mențin semi.analfabete prin distrugerea educației) si executa proiectele (hrănesc masiv) doar (cu) clientela* lor.

    Acestia sunt inamicul nr 1 ai țării, dragi tineri romani. Deci învățați si citiți cât puteți pt ca cu ei va trebui sa va luptați.

    • *Clientela lor nici macar nu sunt experții, ci o firma intermediara care nu face nimic, păstrează 80% din valoarea contractului si expertul este plătit 20% pt realizarea a 100% din livrabile.

      Auzeam recent un politician din opoziția actualei guvernări ca se plângea ca firma de consultanta nu realiza studiul pentru o autostrada.

      Dar pattern-urile nu le-a observat – deși era responsabilitate lui sa studieze poate nopțile si in week-end ca de-aia a fost plătit sute de mii de euro pana acum!
      Expertul crezi ca va vrea sa realizeze 100% din studiu pt 20% din bani, când vede ca firma căpușa este ilegal privilegiata si primește 80% cadou de la stat fără sa facă nimic?

      Faptul ca nici DNA, nici o alta instituție nu a cerut ca OCDS sa includă si obligativatea ca in orice proiect din fonduri europene si fonduri plublice:
      – sa se transparentizeze toate contractele semnate intre firma contractanta si experții contractați,
      astfel încât:
      – sa se vadă exact care sunt firmele căpușa ilegal favorizate si îmbogățite din contracte cu statul, nu experții care sunt fu.rati ( de ce autoritatea nu lucrează direct cu experții, ci prefera sa alimenteze 80% intermediari care nu fac nimic pt stakeholderi?)
      – este un comportament nesimțit care susține co.rupția sistemica!

      ▪️Interesant este ca inclusiv proiectele strategice: de reforme, eficientizare si strategii anticorupție (culmea ironiei) la nivel de aparat central care controlează țara (MAI, MJ, SGG) sunt implementate cu cele mai mari căpușe care ar fi trebuit primele raportate la OLAF.

      ▪️Ex “generalii” (din aceleași categorii care l-au îmbogățit pe Ghiță si care acum operează prin aceste firme paravan la care ma refer mai sus, si cărora le sunt atribuite contracte pe tava, ilegal) împreuna cu cârtițele din MAI din spatele acestor firme – au făcut tot posibilul sa exercite controlul pe tot lanțul intern administrativ, in scopul propagarii liniștite a sistemelor corupte!

      ▪️Cei mai mari corupti sunt finantati de proiectele europene ( olaf-ul doarme) ca sa își canalizeze energiile sa devina experți pe filiera care ar fi trebuit sa-i combată pe ei, corupții. In plus, sunt singurii care au acces si au dezvoltat sistemele anti-corupție in sistemul central administrativ.

      Deci corupții mari dețin monopol pe bani, sisteme si informație! Cu asta trebuie sa va luptați!

  15. toti absolventii ar trebui sa dea bac-ul si la matematica(indiferent de profilul urmat), fiindca altfel unii sunt favorizati: de ex, cineva care are zece la lb. si lit. romana dar numai cinci la matematica, luat si acela prin bunavointa profesorului, poate intra la fac. de drept inaintea unuia care are zece la matematica dar numai opt sau noua la romana. Uneori, astfel de persoane ajung in functii importante , decid cum sunt alocate fonduri de la buget , iar daca ajung sa aiba probleme cu justitia invoca faptul ca nu aveau decat cunostinte modeste in privinta calculelor valorilor unor bunuri sau servicii, ori ca sunt din provincie si nu stiau ce responsabilitati presupune postul pe care il detin.