G4Media.ro

Șoferi STB, nemulțumiți de desființarea Autobazei Pipera pentru a face loc viitorului…

Șoferi STB, nemulțumiți de desființarea Autobazei Pipera pentru a face loc viitorului Spital Metropolitan promis de Gabriela Firea

Câteva sute de șoferi ai companiei STB s-au strâns luni dimineața în Autobaza Pipera, nemulțumiți de relocarea din nordul Bucureștiului în partea opusă, în depourile Alexandria și Giurgiului.

”Sunt 400 – 500 de oameni nemulțumiți, e o nebunie totală ce vrea să facă STB. Unii dintre șoferi vor parca autobuzele în Șoseaua Giurgiului, dar trebuie să alimenteze tot în zona de nord, la Floreasca.Înseamnă enorm de mult timp pierdut, oamenii sunt disperați, nu li se respectă repausul minim de 12 ore între ture”, a declarat pentru G4Media.ro Florin Ivan, lider Sindicatul Transpublic din STB – Avertizor de Integritate.

Șoferii au fost înștiințați printr-un afiș postat luni la Autobaza Pipera, potrivit sursei citate. ”Oamenii au fost puși în fața faptului împlinit, nu au existat discuții cu STB”, a mai spus Florin Ivan.

Context. Spitalul Metropolitan din București, proiect inițiat de Gabriela Firea, va costa 4,7 miliarde de lei (circa un miliard de euro), potrivit proiectului de hotărâre a Consiliului general al Municipiului București. Presupusul spital, pentru care nu există în acest moment o sursă de finanțare, ar urma să fie amplasat la marginea orașului, pe Șoseaua Pipera nr. 63 – 65, și ar urma să fie construit în 5 ani.

Reprezentanții STB nu au răspuns până la publicarea articolului la cererea de informații transmisă de G4Media.ro.

UPDATE marți, 21 ianuarie: STB a transmis redacției un punct de vedere pe care îl transmitem integral:

Decizia de relocare a Autobazei Pipera are o vechime de peste 1 an și a fost adoptată în contextul realizării, în zonă, a unei investiții de interes public: construirea viitorului Spital Metropolitan, obiectiv de o deosebită importanță pentru toți locuitorii Capitalei.

Pentru realizarea acestui proces, conducerea STB SA a purtat discuții cu cea a sindicatului STB, precum și cu angajații din Autobaza Pipera și au stabilit măsuri care să nu afecteze activitatea salariaților și nici pe cea a liniilor aferente acestei autobaze.

În plus, având în vedere această relocare, STB SA a stabilit un program mai amplu de măsuri în scopul dezvoltării activității. STB SA analizează posibilitatea înființării unei noi autobaze în jumătatea de nord a Capitalei, care să gestioneze liniile necesare pentru această parte a Regiunii București-Ilfov.

Atât construirea Spitalului Metropolitan, cât și relocarea sunt decizii oficiale, adoptate în Consiliul General al Municipiului București, forul decizional al Capitalei.

Astfel, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a decis la 22 februarie 2018, prin hotărârea nr. 26, preluarea din administrarea fostei RATB (actuala STB SA), în administrarea directă a CGMB, imobilul situat în Șos. Pipera nr. 55, sector 2, unde se află Autobaza Pipera, în scopul construirii pe acest teren a Spitalului Metropolitan. Prin aceeași hotărâre, s-a stabilit ca, în termen de 12 luni de la intrarea ei în vigoare, Autobaza Pipera să fie relocată la alte amplasamente. Ulterior, prin Hotărârea nr.54/31.01.2019, CGMB a amânat cu un an relocarea autobazei.

Așadar, până la sfârșitul acestei luni, STB SA trebuie să predea CGMB imobilul, în scopul implementării programului de investiții referitor la Spitalul Metropolitan.

CGMB este atât proprietarul terenului respectiv, cât și acționarul majoritar al STB SA. Ca urmare, STB SA nu face decât să aplice o hotărâre a CGMB, stabilind cele mai bune soluții de relocare a activității și condiții optime de lucru pentru angajații care își desfășurau activitatea la Autobaza Pipera.

STB SA dă asigurări publicului călător că toate liniile de transport vor funcționa conform programului stabilit.

Biroul de Presă al STB SA

Foto: Șoferii nemulțumiți de la STB

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Un miliard de euro la rosu. Fara spagi si TVA. Fara studiile de fezabilitate 🙂

  2. Aproape o jumatate de miliard de euro au fost luati de la cetateni si dati fratilor micula.

    De astia sapau fundatia si construiau primele doua etaje.

    • exista o decizie finala cu privinta la suma aia, daca nu ii dadeau, plateam ulterior mai mult. e clar ca initial acolo a fost un smen facut cu anumite persoane din statul roman, dar cand ai o decizie definitiva a unei instante si te dai om cinstit, o respecti, nu faci pipi pe ea ca nu iti convine.

  3. Lol, deci proasta vrea să facă spitalul într-una dintre cele mai aglomerate zone din București, unde metroul și carosabilul abia mai fac față chiar și în prezent?

    • Exact, ca sa fie cat mai aproape de Voluntari! Ce-i asa de greu de inteles?!

    • @Radulescu Marcel: 😆 🙂

  4. Municipal pe naiba. O să fie pentru baștanii din toată țara care vin cu elicopterul și pentru bucureștenii care pot ajunge acolo pe picioare. Sau fac o ambulanță ca vagon de metrou.

    • Ce sa fie? Nu o sa fie nimic. Vrea să facă gargară că a vrut să faca spital și nu a fost lăsată.

  5. Unde vroiatzi sa faca cuplu Pandele-Firea mega investitia ?! Acesti Bonnie and Clyde ai primariei de votanti mitici :))

  6. Oameni buni , adevarul este ca daca ne uitam in acea zona , practic autobaza este singura care incurca peisajul . O scurta isorie , intre 1970 – 1973 s-a construit autobaza cu detinuti , in 1973 s-a dat in folosinta , a fost utilizata pana in anul 1986 cand anii de nebunie cu realizarea de economii pe toate planurile pentru plata datoriei externe a Romaniei , autobaza a fost desfintata si conservata de vechiul ITB pana in anul 1990 cand a fost redeschisa in majoritate cu vechii angajati , cea mai mare parte fiind mutati la autobaza Floreasca . A fost deschisa cu cele mai noi tipuri de autobuz Tip UDM . In 1994 a fost schimbata toata flota de autobuze a acestei autobaze . A fost echipata in totalitate cu autobuze tip DAF ( Hispano Carocera ; Castrosua , Elbo si 2 bucati Berkhof functionale pe carburant GPL . In iulie 1995 cand m-am angajat in acest garaj pe soseaua Pipera circulau 10 masini pe zi , in intersectia Barbu Vacarescu – Sos. Pipera trecerea prin intersectie era reglementata prin indicatoare de prioritate . In anul 2006 au fost aduse primele autobuze Mercedes Citaro Euro 3 . In anul 2019 parcul circulant a fost suplimentat cu vreo ~60 autobuze tip Otokar . Garajul a pierdut deja o parte din teren pentru realizarea pasajului rutier Pipera . Linii deservite de autobaza Pipera la data de 19 ianuarie 2020 : 104 ; 112 ; 135 ; 243 ; 300 ; 301 ; 343 ; 605 ; N104 ; N117 ; N119 ; R406 ; R442 ; R443 ; R446 ; R448 ; R469 . In luna decembrie autobaza a pierdut linia 232 odata cu plecarea a 20 de autobuze cu tot cu soferi la autobaza Obregia si in luna ianuarie linia naveta 641 in care deservea cu cateva autobuze aceasta linie care a fost atribuita mai multor autobaze pana la desfintare .
    Eu voi merge la vechiul garaj ITB Giurgiului care a fost inchis in anul 1982 si folosit pana acum ceva timp de vehiculele autoutilitare , autodepanari si autoturnuri ITB – RATB – STB , apropos autobazele Floreasca si Nordului nu permit fizic preluarea unui numar de vehicule din autobaza Pipera , deci eu voi prelua un autobuz de acolo , dar oamenii , cetatenii care foloseau aceste autobuze la prima ora vor mai avea cu ce ?! In zona de nord mai raman autobazele : Nordului vreo 100 si ceva de autobuze si Floreasca ( cat o mai ramane si asta ca in proiect este o mare parcare , cea mai veche autobaza STB ) cam cu acelasi numar de autobuze . Autobaze STB in sud : Obregia ; Giurgiului ( in cel mai scurt timp ) ; Ferentari si Alexandria , in vest autobaza Militari si in est autobaza Titan . Autobaza Titan are deja linii care ies din garaj catre complex Baneasa si in liniile expres catre aeroportul Otopeni . Din garajul Pipera pana la Peris aveam 70 de minute pentru a ajunge si a incepe programul ( prima masina plecand in cursa la ora 05:30′ ), de la garajul giurgiului cat ar trebui sa fac pana la Peris ca timp ??? Interesele fac legea , eu am curaj sa spun cu mana pe inima ca nu se va face in acest garaj nici un spital , dar sunt prea mic si logic este ca terenul sa fie atribuit celor cu diverse interese in zona . Fabrica de mobila – praf si mici firme si saloane de evenimente , serele si ferma Rosie – blocuri , case si ce se va mai face in viitor . Hai sa ne fie intr-un ceas cu cuc si politichie .

    • Este la mintea cocosului ca cineva a pus ochii pe acel teren (zona fiind intr-o frenetica dezvoltare) si au bagat-o pe asta cu spitalul sa scoata ochii populatiei, dar dupa ce se vad cu terenul liber, pun pariu ca or sa gaseasca o scuza sa nu mai faca spitalul ci blocuri, ca asta se cere.

  7. Semper Fi pipera :))))

  8. Romanul vesnic nemultumit prost si ingamfat.Cand am inaugurat catedrala toata tara plangea ca vrea spitale.Acum papusa chuky vrea sa faca Spital ca deja popularitatea ei este slaba si voi nu mai vreti.Cine Dzeu sa va mai inteleaga?Vreti spital la Moara Vlasiei sau unde? Da e de rahat sa il pui acolo unde la orele de varf nu trece nimeni dar daca au gasit o solutie mai buna de unde sa plece autobuzele nu vad ce atata tam tam.Luati spitale ca doar le considerati hoteluri sa avem cat de multe in loc sa va rugat si sa aveti grija sa nu va imbolnaviti

    • Andrei, n-ai înțeles nimic. Numai tu știi care este soluția aia mai bună de unde să plece autobuzele. Cât despre spital, eu cred că deja proiectul a fost transformat în blocuri. Asta dacă, nu cumva, spitalul, dacă va fi, va fi al „orașului” Voluntari…