Șoferii de pe ”Drumul groazei” București – Urziceni, puși în pericol de lipsa marcajelor pe 10 km. CNAIR susține că în două săptămâni va fi gata reconfigurarea în sistem 2+1 alternativ
Lucrările pentru reconfigurarea a celor circa 10 kilometri din DN2 (E85), între Sinești și Movilița, din județul Ialomița, pentru a permite circulația în sistem alternativ de două benzi versus o bandă (2+1 alternativ), au început în urmă cu două luni. Problema e însă lipsa marcajelor la acest moment, ceea ce transformă șoseaua, extrem de periculoasă oricum, într-o aventură extremă pentru șoferi. CNAIR susține că vremea ploioasă e de vină pentru nerealizarea marcajelor, la peste o lună după ce asfaltarea propriu-zisă a fost terminată.
Lucrările de reasfaltare și realizare de marcaje sunt în sarcina austriecilor de la Strabag, care încasează pentru ele circa 5 milioane de lei. CNAIR va realiza, în regie proprie, amplasarea de indicatoare rutiere – 250 la număr.
Potrivit Asociației Pro Infrastructura (API), care a militat ani buni pentru creșterea siguranței pe DN2, “profilul 2+1 alternativ este mult mai sigur (de 5 ori mai puține victime pe km parcurs) decât actuala circulație haotică de pe DN2”.
Deoarece DN2 are un acostament mai lat decât în mod uzual, șoferii au impresia că drumul are două benzi pe sens, ceea ce nu este adevărat, și se angajează în depășiri periculoase. Nu puține se transformă în accidente, multe dintre ele frontale și extrem de grave.
La finalizarea lucrărilor, pe tronsonul dintre Sinești și Movilița, drumul va avea 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc va fi folosită pentru depășire, alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanța va avea loc la 3 kilometri. Sensurile de mers vor fi separate prin stâlpi elastici, care vor ajuta la delimitarea benzilor și la ghidarea șoferilor.
“Din păcate, siguranța rutieră pe DN2 nu va crește de 5 ori din cauză că oficialii CNAIR au omis un amănunt crucial: separarea de sens prin parapet de protecție”, scriau la începerea lucrărilor cei de la API. Potrivit acestora, CNAIR ar fi trebuit să instaleze parapet de tip cablu elastic, folosit pe scară largă în Suedia, țară care are circa 3.000 de kilometri de drumuri configurați pentru circulație 2+1.
Chiar și așa, la finalizarea lucrărilor, în circa două săptămâni, spun reprezentanții Companiei de Drumuri, pe acest sector DN2 va fi mai sigur.
Însă, înainte de a fi mai bine, este mai rău. Șoferii se plâng că în lipsa marcajelor, circulația este și mai haotică, iar în timpul nopții viața le este serios pusă în pericol. Potrivit acestora pe anumite sectoare, deși lucrările de asfaltare s-au încheiat de aproximativ o lună, nu au fost făcute marcajele.
Și un utilizator al forumului peundemerg.ro scria în urmă cu două zile că în zonele unde marcajele lipsesc “lumea e debusolată și merge pe vreo 5 rânduri”.
Culmea, în unele locuri au apărut indicatoare rutiere care anunță circulația în regim 2+1, dar lipsesc marcajele și stâlpii care separă benzile și sensurile de mers.
Întrebat de G4Media.ro de ce întârzie realizarea marcajelor, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că cei de la Strabag au terminat lucrările de asfaltare și au început și trasarea de marcaje, dar din cauza vremii ritmul nu este unul susținut. Potrivit acestuia, dacă plouă nu se pot face marcaje. Ploaia afectează aderența vopselei și retroreflexia. În plus, a adăugat reprezentantul CNAIR, trebuie să treacă două săptămâni din momentul finalizării așternerii covorului asfaltic și până se fac marcajele.
Foto: Forumul PeUndeMerg.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii