SONDAJ 80% dintre români se pregătesc să petreacă sărbătorile acasă și cu bugete în scădere, din cauza creşterii preţurilor la utilităţi, alimente şi carburanţi
Românii se pregătesc să-şi petreacă sărbătorile mai mult acasă, decât plecaţi în vacanţă, şi cu bugete în scădere, din cauza creşterii preţurilor la utilităţi, alimente şi carburanţi, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank, în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, citat de Agerpres.
Bugetul mediu alocat sărbătorilor de iarnă se ridică anul acesta la 1.090 de lei, în creştere cu 7% faţă de anul trecut. Însă, doar 25,4% dintre respondenţi spun că îşi permit un buget mai mare de Crăciun, faţă de 46,8% care au declarat că anul acesta vor avea mai puţini bani pentru cheltuielile de sărbători, în timp ce 22,6% îşi vor menţine bugetul constant.
Printre principalele motive pentru reducerea cheltuielilor de sărbători faţă de anul trecut se numără: creşterea preţurilor la utilităţi – gaze, electricitate, întreţinere – menţionat de 40,3% dintre participanţii la sondaj, creşterea preţurilor la alimente – 34,6% şi creşterea preţurilor la carburanţi – 17,7%.
În ceea ce priveşte sursa fondurilor, 44,5% dintre respondenţi se bazează pe salariul din luna curentă, 40,5% – pe economii şi doar 8,1% speră că vor primi prime de la angajator. Circa 7% intenţionează să se împrumute de la prieteni sau de la instituţii de credit. Faţă de anul trecut, a crescut ponderea celor care au economisit din timp pentru sărbători (cu circa 10%) şi s-a redus ponderea celor care intenţionează să apeleze la împrumuturi (12,5% în 2021).
Principalele cheltuieli generate de sezonul sărbătorilor sunt cele cu mesele festive – menţionate de 50,4% dintre respondenţi, urmate de cele cu cadourile (44,23%). 82,7% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă, cu familia, şi doar 7,3% au planuri să plece de acasă (6,25% în ţară şi 1,05% în străinătate), în timp ce aproape 10% plănuiesc ieşiri în oraş.
În ceea ce priveşte bugetul alocat mesei de Crăciun, 27,7% dintre români sunt dispuşi să cheltuiască mai puţin de 300 de lei, 38,3% între 300 şi 600 de lei şi 34% alocă un buget mai mare de 600 de lei.
Pentru cadouri, majoritatea respondenţilor (57,3%) alocă sub 500 lei, 28,7% – între 500 şi 1 000 de lei, în timp ce doar 3,5% plănuiesc să cheltuiască mai mult de 2.000 de lei.
În ceea ce priveşte bradul de Crăciun, 58,2% vor împodobi un brad ecologic, 21,8% intenţionează să cumpere un brad natural, iar 6,43% vor să opteze pentru un brad la ghiveci, în timp ce 13,5% nu intenţionează să îşi facă bradul.
CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de peste 50,4 de miliarde lei, la sfârşitul primului trimestru din 2022.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piaţa românească şi oferă o gamă completă de produse şi servicii persoanelor fizice, IMM-urilor şi corporaţiilor mari, prin multiple canale de distribuţie: unităţi bancare, reţele de ATM, internet banking, mobile banking şi magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse şi servicii bancare 100% online.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii