G4Media.ro

Sondaj: În vremuri cu inflație ridicată, angajații acordă o atenție deosebită alimentației…

Sursa foto: Pexels / fauxels

Sondaj: În vremuri cu inflație ridicată, angajații acordă o atenție deosebită alimentației sănătoase, chiar dacă mâncarea îi costă mai mult / Restaurantele încearcă să răspundă acestor nevoi

În vremurile cu inflație ridicată, angajații acordă o atenție deosebită alimentației sănătoase și doresc să mănânce mai bine, chiar dacă acest fapt presupune costuri mai mari, arată Barometru FOOD 2023, un sondaj anual realizat de Edenred, furnizor de beneficii extrasalariale.

Cercetarea a fost efectuată în 19 țări, iar rezultatele au fost prezentate de Edenred în cadrul unui eveniment organizat în parteneriat cu HORA, organizație reprezentativă a industriei ospitalității românești.

Potrivit cercetării, aproape toți angajații români care folosesc carduri de masă consideră că alimentația sănătoasă este un factor decisiv pentru starea lor generală de bine. Sondajul arată că aproape jumătate dintre angajații români au declarat că folosesc 40% din veniturile lunare pe alimente.

„Alimentația sănătoasă nu este doar un subiect la modă. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, angajații care au obiceiuri nutriționale echilibrate pot fi chiar și cu 20% mai productivi. De altfel, această convingere se reflectă și în percepția angajaților români, aproape 100% dintre cei care au răspuns sondajului Barometrului FOOD 2023 declarând că alimentația sănătoasă este un factor decisiv pentru starea lor generală de bine”, a declarat Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director în cadrul Edenred.

Totodată, Barometrul FOOD arată preferința tot mai mare a angajaților români pentru „farfuria verde sănătoasă” de mâncare. Potrivit studiului, aceasta este o farfurie în care predomină produsele proaspete (95%) și legumele (87%).

Restaurantele din România încearcă să se adapteze la noile tendințe. Astfel, șase din 10 reprezentanți de restaurante chestionați în studiu au declarat că pregătirea unor preparate și rețete sănătoase presupune costuri mai mari, dar cinci din 10 au considerat că această schimbare generează surse de venit durabile.

Printre principalele măsuri luate de restaurante, pentru a se adapta la situație, se numără schimbarea furnizorilor cu cei care oferă produse mai sănătoase și de origine locală (74%), dar și orientarea către produse organice (63%).

FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) este un program european pentru promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase în rândurile angajaților și a combaterii risipei alimentare. Proiectul este coordonat de Edenred în 11 țări.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează