G4Media.ro

Ministrul Educației: Calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult, din motive structurale,…

Foto: Pexels.com

Ministrul Educației: Calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult, din motive structurale, predarea online, şi din motive circumstanţiale, acces dificil la tehnologie

Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a declarat că actul educaţional are o calitate foarte scăzută, în mare parte din motive structurale şi anume predarea online, cât şi din motive circumstanţiale, cum ar fi accesul dificil la tehnologie. Acesta a adăugat că pierderile sunt foarte mari, fiind diferenţe între şcoli, clase şi elevi şi este foarte greu de crezut că va putea fi tot recuperat, transmite News.ro

„Calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult, din motive structurale, predarea online, şi din motive circumstanţiale, acces dificil la tehnologie. Ambele cauze au generat pierderi mari care trebuie recuperate în cea mai puternică măsură cu putinţă. Vom monitoriza acest program de ore remediale. Pierderile sunt mari şi foarte mari. Sunt diferenţe între şcoli, între clase şi între elevi. Este foarte greu de crezut că vom putea recupera tot. Încercăm să recuperăm cât mai eficient şi cât mai mult. Am insistat foarte mult pe interesul major pentru deschiderea şcolilor în format fizic, fără a neglija starea de sănătate. Am insistat pe dreptul la educaţie. Pentru a recupera pierderile, e nevoie de prezenţa fizică. Dacă ai pierdut ceva din cauza de online, nu are rost să încerci să recuperezi acel ceva pierdut tot în online”, a afirmat Sorin Cîmpeanu sâmbătă la Realitatea PLUS.

El a mai spus că „sunt 168.000 de elevi în clasa pregătitoare şi jumătate din alfabet a fost învăţat cu dificultate”.

„Nu îşi doreşte nimeni ca şi cea de-a două jumătate a alfabetului să fie învăţată online. Grădiniţele şi învăţământul primar vor fi deschise în orice scenariu”, a completat ministrul Educaţiei.

Sursa: News.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Da, mă, traseistule, dar ce te faci când îi chemi pe elevii de a 12 a la școală(liceu in centru, vin copii din tot Bucureștiul plus ceva comune limitrofe) si sunt anunțați că vor face matematica(materie de BAC) in continuare online, că profesorul are o boală cronică si nu s-a putut programa la vaccinare, că v-ati vaccinat tu si Laurette si Ciutacu? Un online si mai nașpa, copiii vor sta in clase, câte 30, o clasă are chiar si 35 elevi, nesupravegheati de nimeni, cu un laptop în față clasei.
    Traseistul ăsta nemernic a declarat că orele cu profesorii care continuă în online vor fi puse în aceeași zi, copiii stand acasă în acea zi. Oricata bunăvoință ar avea un director e imposibil să refaci orarul pentru toate situatiile care există în realitate.
    La ce dracu ‘ să te duci la școală pentru a face matematica in conditii mai proaste decât până acum?

    • Acasă, online, copilul are calculatorul propriu.

      Dacă nu are, măcar are un ecran și vede pe el ce face profesorul pe calculatorul lui. Direct!

      Dar dacă merge la școală, sala nu are calculatoare, multe săli n-au nici măcar un proiector video sau, dacă au, sunt cu rezoluție inferioară, care transformă cuvintele de pe un calculator cu ecran FHD în niște umbre neclare.
      Așa că TIC se va face, acolo, povestind!

      De ce să mergi la școală, să riști sănătatea copilului și a familiei, doar ca să nu vezi ceea ce acasă vedeai la oră?

  2. Era oricum pe la zero (învățământul), de unde să mai scadă? Rezultatul se vede la noii ciocoi, care folosesc cuvântul „celeritate” la televizor, deși este un cuvânt livresc, adică se folosește doar in scris….

  3. Bună dimineața!
    Abia acum ați realizat asta?
    Înseamnă că aveți mari ” lipsuri” dacă realizați cu atâta întârziere!
    Vai de capul vostru!

  4. Să vorbești despre calitatea actului educațional când tu, guvern, ai închis școlile și ai desființat învățământul de aproape 1 an, e de domeniul absurdului. Generații ratate.

  5. Nu rege, calitatea actului educațional e aceeași din totdeauna. Nu ajuta deloc că toți miniștrii educației sunt legitim reduși mintal. Poate am fi avut o șansă în plus cu o conducere umană, dar ghici ce. Era 0 învățământul și când creșteau viitorii miniștri, exact ca și acum. Cum să scăpăm de boala asta educațională dacă ne recirculăm problemele?

  6. Calitatea învățământului era la pământ cu mult înainte de a se închide școlile. Acum dau vina pe scoala online pentru dezastrul din educație. Elevii care au avut rezultate bune, au fost sustinuti de părinți (cu meditatii, cursuri) si au studiat mult individual. Școala nu i-a ajutat niciodata prea mult…

  7. Da,aveti dreptate
    De zeci de ani trebuia schimbata perspectiva in invatamant.Ce este diferit in manualul de matematica,de fizica,de geografie…etc. de azi fata de manualul din 1989?Doar ordinea capitolelor?Si nici aceea…Acelasi profesor care vine in fata elevului si trebuie sa i turuie lectia ptr a o avea in caiet!Nu tu laboratoare,nu tu iesiri din scoala cu scop educativ,nu tu incurajare a elevului ptr a si arata abilitatile.S a perpetuat sistemul sovietic cu ore greoaie de fizica si chimie din gimnaziu.Ce sa faci cu atatia profesori care voteaza?Sa I dai afara?Mai bine mergem asa…..Era varza inainte de pandemie.Simplu, copiii s au mai odihnit un pic inainte de a se intoarce la …..masina de uniformizat creiere!
    Credeti ma stiu ce spun.Sunt profesor!

  8. Pierderi? Imi pare rau sa va spun dar pierderi erau si fizic la fel de multe. In online am mai putut sa mai fac si altceva si sa ma dezvolt pe teme care ma intereseaza pe viitor. Ceva ce nu prea fac la scoala. E mai frumos fizic ca exista socializare dar bateti campii. Sistemul de invatamant e praf la noi. Fie el online sau fizic. Cand vor realiza toti asta poate se va schimba ceva. Chiar as spera asta.

  9. Prezența neaveniți,politizarea ínváțámântului,finanțare uniformá(fárá a se ține cont de performanțe),conduceri incompetente…nu au contribuir la starea jalnicá şi perspectivele ínváțámântului românesc in ansamblul sáu???

  10. Profesorii au făcut tot ceea ce le-a stat în putință pentru a le preda materia copiilor. Dar, în continuare, rămân în urma acei copii care nu pot fi educati, genetic nu sunt capabili , deci nu detin nici tehnologia necesara. Orele remediale nu rezolva situația, aduc doar bani putini, în plus, profesorilor…Nu merita efortul nici pentru acei „copii săraci”,nici pentru bani.