Sorin Grindeanu: În şedinţa de Guvern s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat miercuri că s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila, danele 26 şi 27, o investiţie în valoare de 126,824 milioane de lei.
„Am aprobat astăzi în şedinţa de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila (danele 26 şi 27). Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat că sunt necesare următoarele lucrări: construcţia unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 metri liniari pentru danele 26 şi 27, reabilitarea drumului de utilitate publică 4, care asigură accesul la aceste dane, dezvoltarea şi modernizarea reţelelor de curent electric, iluminatului pe dane şi pe drumurile de utilitate publică, alimentarea cu apă potabilă a navelor şi a consumatorilor portuari, reţelelor de canalizare pluvială”, a scris Grindeanu pe Facebook, citat de Agerpres.
Valoarea investiţiei este 126,824 milioane lei (cu TVA), iar fondurile sunt alocate prin POIM 2014-2020 şi din surse proprii ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritime – S.A. Galaţi. Durata de execuţie a proiectului este de 19 luni.
Grindeanu a subliniat că în prezent sunt în derulare lucrări de modernizare a danelor 31-38, situate în incinta bazinului portuar (docuri), în valoare de 127,13 milioane lei.
„Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi româneşti de pe sectorul Dunării cu caracter maritim şi este inclus în reţeaua TEN-T globală, însă o mare parte din construcţiile existente sunt mai vechi de 80 de ani. Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (în lungime de 3.654 metri liniari) sunt în administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritime – S.A. Galaţi (APDM)”, a menţionat el pe reţeaua de socializare.
În opinia sa, prin Masterplanul General de Transport al României s-a stabilit că trebuie luate o serie de măsuri pentru funcţionarea optimă a portului Brăila, respectiv modernizarea danelor, descongestionarea drumurilor şi liniilor de cale ferată din port, reabilitarea drumului de acces din nordul portului, îmbunătăţirea semnalizării, creşterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport.
Sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank