G4Media.ro

Spania vrea să elimine cursele aeriene dintre orașele în care trenul ajunge…

sursa foto: Facebook/ Airbus

Spania vrea să elimine cursele aeriene dintre orașele în care trenul ajunge în 2 ore și jumătate

După Franța, şi Spania vrea să elimine zborurile pe distanțe scurte, transmite La Repubblica, citată de Rador. În planul pe termen lung pe care guvernul de la Madrid l-a numit „Spania 2050”, premierul Pedro Sanchez intenţionează să introducă măsuri care să restricționeze sever traficul aerian între destinații relativ apropiate.

În vizor se află rutele scurte, în special cele interne. Condiția necesară și suficientă este dată de existența liniilor de cale ferată, în general cele de mare viteză, foarte aglomerate. Linia de demarcație – pe care Paris a votat-o ​​deja și pe care Spania vrea să o introducă la rândul ei – constă în existența unei rețele feroviare capabile să conecteze două localități în mai puțin de două ore și jumătate.

Măsurile gândite de Sanchez includ taxe suplimentare pentru călătorii frecvenți și, în general, pentru zborurile pe distanţe scurte care nu vor fi abolite.

Propunerea a declanşat imediat reacția companiilor aeriene și a unor asociații sectoriale – unele prezente la Fitur, târgul de turism care se desfăşoară la Madrid în acest weekend.

Context. Olanda încearcă din 2013 să interzică zborurile pe distanțe scurte. Cu toate acestea, în 2019, abolirea rutei Amsterdam Schiphol-Bruxelles a fost respinsă la nivelul UE, deoarece contravine legislației UE privind libertatea de circulație.

În Franța, interdicția, dacă va fi aprobată definitiv, va duce la anularea multor zboruri interne direcţionate spre aeroportul din sudul Parisului, Orly (rutele Lyon, Nantes, Bordeaux, Strasbourg), în timp ce ar continua să existe cele către aceleași destinații concepute să coincidă cu conexiunile intercontinentale sau internaționale. Regula se referă doar la rutele naționale, protejând rutele internaționale importante, Paris-Bruxelles și Paris-Londra, în primul rând, pe care trenurile rapide le acoperă în mai puțin de fatidicele 150 de minute.

În Spania, rutele aflate la risc sunt Madrid-Barcelona, dar și Madrid-Valencia, Madrid-Malaga și Madrid-Sevilla. Toate aceste iniţiative pot părea paradoxale, coincizând cu sosirea iminentă a trenurilor de mare viteză la gara aeroportului din Madrid, unde vehiculele Ave vor opri începând din ultimele luni ale anului 2024 sau de la începutul anului 2025.

Traducerea Rador: Cătălina Păunel / sursa foto: Facebook/ Airbus

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. La noi se descurajează mersul cu trenul prin lipsa de investiții.

  2. Rahat ecologist varsat cu basculanta.
    Nu merita investitia , la infrastructura pentru trenurile de mare viteza mentenanta costa Spania mai mult decat castiga , pierderile sunt uriase.din cauza asta vor sa creasca nu.arul de calatori.
    Ca idee un bilet Madrid Barcelona costa oeste 120 euro cu reducere , la banii astia iei avionul si ajungi mai repede.
    Asta cu zboruri de 2 ore e minciuna socialista pentru ca PSOE pierde alegerile.

    • La aia trenurile nu fac 20h pe o distanta care ar trebui parcursa in vreo 2-3h.

    • Intr-adevar, doar o minte bolnava de socialist-dirijist putea debita asemenea idei idioate! Masurile astea sunt total anti piata. Sa pui statul sa impuna cu ce te deplasezi e de-a dreptul comunist!

    • Eroare! N-ajungi mai repede.
      Dacă socotești cu cât timp înainte de decolare trebuie să fii la aeroport și adaugi drumul până la aeroport și de la aeroport în oraș, cât din cele 2 ore și jumătate rămâne pentru zborul propriuzis? Cumva 5 minute, sau chiar 10?

  3. Cu ce drept îngrădești o afacere privată în transporturi?! Ce treabă are un guvern să hotărască câți km trebuie sa parcurgă un mijloc de transport, profitabil și NESUBVENTIONAT?! Companiile aviatice private nu bagă mâna în buzunarul contribuabilului!

    • Pe privați nu-i interesează ecologia, îi interesează doar profitul. Este mai ecologic trenul.

  4. Amestecul statului in competitia normala din piata. O tampenie marca UE.

  5. La noi trebuie sa se apuce sa faca mai multe aeroporturi

    • Se chinuie de mult timp să facă la Brașov.
      Cât de departe sunt aeroporturile Sibiu, Tg. Mureș, București?