G4Media.ro

Statele membre UE au aprobat sfârșitul motoarelor termice în 2035

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Statele membre UE au aprobat sfârșitul motoarelor termice în 2035

Statele membre UE au aprobat în noaptea de marţi spre miercuri planul Comisiei Europene de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi începând din 2035, impunând astfel motoare 100% electrice, informează AFP, citată de Agerpres.

Această propunere, anunţată de executivul european în iulie 2021, va însemna încetarea de facto a vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

La solicitarea câtorva ţări, printre care Germania şi Italia, cei 27 au convenit totuşi să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră la vehicule.

Miniştrii mediului din statele membre UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţii în materie de CO2 acordate producătorilor de nişă sau celor care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035. Această clauză, denumită uneori „amendamentul Ferrari”, vizează în special mărcile de lux.

Aceste măsuri urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii care şi-au stabilit, de asemenea, luna aceasta poziţia faţă de propunerea Comisiei Europene.

„Aceasta constitue o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnes Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Ea a spus însă că reprezintă o necesitate în faţa concurenţei din partea Chinei şi a SUA, care au pariat în mare măsură pe vehiculele electrice, văzute ca viitor al industriei de automobile. Aceste decizii vor „permite o tranziţie planificată şi însoţită”, a adăugat ministrul.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Mda
    Nu vom mai putea cumpăra fosile din 2035
    Asts înseamnă că toți bombardierii se muta în zona de EV.
    Deja mulți s-au mutat.

    Cum rămâne cu infrastructura de încărcare? Ca ieri mai sa ne luam la bătaie la o stație cu plată.
    Cum rămâne cu instalarea de încărcătoare la locul de parcare (la bloc ma refer, ca la casa e relativ simplu)

    Nici măcar cu propriul meu loc de parcare nu prea am reușit ca trebuie sa își dea acordul administrația și nu suntem în Norvegia sa fie obligați de lege..

    La cum merg lucrurile vor interzice și utilizarea automobilelor cu motor termic pentru cazuri obișnuite (adica mers în oraș de exemplu) ceea ce nu e o chestie rea.

    In curand va fi cu numere verzi sau bicicletă /trotineta.

  2. Motoare hibride reincarcabile ? Google translate lucreaza la voi?

    Pe bune, un minim de cunostinte de engleza ar trebui sa aiba orice redactor. De unde ii recrutati? De la vreo spalatorie auto?

    • Ar fi bine de la o spălătorie auto. Tragic este ca ii iau de la usr, care, după cum am văzut, au fost la putere și și-au dat cu stângul în dreptul, au ajuns de tot 💩…

    • pai normal, daca ii luau de la psd si vorbeau engleza ca dancila si iliescu erau exact pt astia ca tine, gogule. comunisti sadea care zic ca stiu si ei engleza :)))))))))))))))))))))))

  3. ” … Statele membre UE au aprobat sfârșitul motoarelor termice în 2035…”.. Asta pana prin 2028. Apoi vom extinde termenul pana prin 2075. Si apropos, de unde naiba o sa incarcati toate masinile electrice? De la baterii AAA? De la soare sau de la „vanturi”?
    Si chiar va rog sa-m spune-ti cum o sa parniti motorul unui camion de 40 tone de la bateria de la lanterna!!!!

  4. Oare au fost rezolvate problemele care au dus la interzicerea de către pompieri (nu mai țin minte unde) a parcării mașinilor electrice în subteran?

  5. Si-au pierdut mintile!

  6. Noaptea, ca hotii! Nu-i bai, pana atingi băgăm carbune pentru slava Ucraina !

  7. E buna initiativa. Pentru orase va insemna o reducere considerabila a poluarii. Totusi masinile electrice fiind foarte silentioase vor face ravagii printre pietonii obisnuiti sa auda un motor ceva venind pe ‘șușea’ inainte de a traversa in anumite locuri. La masinile electrice problema va fi la inundatii, voltaju mare al bateriei (~100kwh) fiind un pericol pentru sofer si nu numai in cazul in care bateria intra in contact cu apa.

  8. Mafia automobile va cere prelungirea pana în 2150 sa mai vândă poluare. Nu se va respecta termenul. Și în 2050 vor circula cazane poluante peste tot. E greu. Așa ceva. F greu.

    • pai nu ai inteles stirea, e vb ca nu mai au voie sa vanda noi, dar alea vechi vor avea voie sa mearga. deci daca iei o termica in 2034 poti sa o tii lejer pana in 2050. oricum e cam absurd tu ca roman sa ceri eliminarea termicelor cand in romania statiile de incarcare sunt rare si lente. nu ai decat sa stai tu ore in sir la incarcare. si oricum s-a scumpit curentul de 4-5 ori, deci….nici economie nu mai faci.

  9. Copy de undeva:
    O baterie auto pentru mașina electrică cântăreşte aproximativ 500 kg iar procesul de producție este extrem de toxic pentru om şi nociv pentru mediu.

    O singură baterie conține:
    ▪️12 kg litiu
    ▪️30 kg nichel
    ▪️20 kg mangan
    ▪️15 kg cobalt
    ▪️100 kg cupru
    ▪️200 kg aluminiu, oțel și plastic.

    Îngrijorător este faptul că toate aceste componente toxice provin din minerit. Pentru a face o baterie auto, trebuie să procesezi 10 tone de sare pentru a produce litiu, 15 tone de minereu pentru cobalt, 2 tone de minereu de nichel şi 12 tone minereu de de cupru. În total, 200 de tone de pământ sunt dezgropate pentru o singură baterie.

    Bolile mortale și munca epuizantă a copiilor sunt în spatele extracției a 68% din cobaltul mondial, iar o parte semnificativă a unei baterii provine din Congo. Minele lor nu au control al poluării și angajează doar copii care mor având de-a face cu acest material toxic. Oare să numărăm toti acești copii bolnavi ca parte a cheltuielilor unei mașini electrice?

    După toate acestea, durata de viață a unei baterii şi rezistența ei este mică, iar procesul de distrugere este cu mult mai toxic şi mai nociv pentru mediu decât întregul proces complex de fabricare.

  10. Bine, votează tu partide fasciste, comuniste și cu bombardieri

  11. In sfarsit o veste buna

  12. Noaptea ca hotii nu e ceva nou in peisaj.Toti liderii care au votat ineptia cu ,,electrice,, au intrebat cetatenii proprii?Evident ca nu doar traim in democratia UE unde majoritatea….nu conteaza.