G4Media.ro

Statele Unite deschid o nouă investigaţie de siguranţă împotriva Boeing

Foto: airline-suppliers.com

Statele Unite deschid o nouă investigaţie de siguranţă împotriva Boeing

Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) din Statele Unite deschide o nouă evaluare de siguranţă asupra Boeing, continuând astfel supravegherea agresivă a producătorului american de avioane, după un incident produs în ianuarie, când un panou fix de uşă al unui avion 737 MAX 9 al Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Noua evaluare va analiza aspecte precum calitatea evaluării riscurilor, alocarea resurselor şi respectarea cerinţelor de reglementare, fiind aşteptată să dureze trei luni, a declarat FAA. Un purtător de cuvânt al agenţiei a spus că FAA intenţionează să efectueze evaluări regulate ale Boeing.

Săptămâna trecută, Biroul Inspectorului General al Departamentului Transporturilor a criticat supravegherea FAA asupra Boeing, afirmând că agenţia nu are un sistem eficient pentru a supraveghea facilităţile individuale de fabricaţie ale producătorului.

Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat că compania ”continuă să colaboreze pe deplin şi transparent cu FAA. Susţinem toate acţiunile care întăresc siguranţa în aviaţie”.

FAA a declarat vineri că analizează procesele de siguranţă operaţională ale Boeing ”pentru a se asigura că acestea respectă cerinţele FAA şi generează informaţii de siguranţă corecte şi la timp pentru utilizarea FAA” şi a adăugat că acest demers face parte din ”supravegherea noastră agresivă pentru a ne asigura că Boeing dispune de instrumentele necesare pentru a menţine schimbări durabile în cultura sa de siguranţă”.

Un audit al FAA efectuat asupra Boeing, finalizat în februarie, a descoperit 97 de incidente de neconformitate, acoperind ”probleme în controlul procesului de fabricaţie, manipularea şi stocarea pieselor, şi controlul produselor”, conform unui raport al Senatului american, adăugând că FAA a găsit 23 de exemple în care angajaţii ”nu au urmat procesele sau au avut lipsuri de competenţă”.

Administratorul FAA, Mike Whitaker, care a promis în mod regulat să tragă Boeing la răspundere pentru abaterile de la siguranţă, a declarat luna trecută că îmbunătăţirile culturii de siguranţă la Boeing ar putea dura între trei şi cinci ani pentru a fi implementate.

Supravegherea FAA asupra Boeing a fost supusă unei noi examinări după incidentul în ianuarie cu avionul 737 MAX 9 al Alaska Airlines, ceea ce a determinat Ministerul Justiţiei să deschidă o investigaţie penală şi FAA să deschidă o anchetă separată.

O serie de rapoarte din ultimii ani au ridicat îngrijorări cu privire la supravegherea FAA asupra Boeing. Luna trecută, o comisie din Senatul american care investighează cultura Boeing a criticat supravegherea agenţiei.

Whitaker a declarat luna trecută că va revizui programul de management al siguranţei FAA. El a spus în iunie că agenţia a fost ”prea nepăsătoare” în supravegherea Boeing înainte de ianuarie.

Şeful FAA a luat în ianuarie măsura fără precedent de a interzice Boeing să extindă producţia de avioane 737 MAX până când nu va fi satisfăcut că grupul a realizat îmbunătăţiri semnificative ale calităţii.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...