Stații de încărcare pentru mașini electrice: Franța depășește Germania și devine a doua cea mai bine echipată țară din Europa
Franța va depăși vineri, 5 mai, pragul de 100.000 de stații de încărcare pentru mașini electrice, la câteva luni după termenul stabilit inițial pentru sfârșitul anului 2022, a anunțat joi Avere-France, organizația care reunește producătorii din acest sector, scrie boursorama.com.
Franța a devenit astfel a doua țară cea mai bine echipată din Europa, după Olanda, dar cu puțin înaintea Germaniei, care o devansa încă în urmă cu câteva luni, a declarat Clément Molizon, directorul general al Asociației naționale pentru dezvoltarea mobilității electrice (Avere). Ro
Fostul ministru al Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, anunțase în 2020 că vrea să atingă pragul de 100.000 până la sfârșitul anului 2021.
4.000 de terminale instalate pe lună
Următoarea bornă a fost stabilită de președintele Emmanuel Macron la 400.000 de puncte de încărcare în 2030. Potrivit lui Molizon, „estimăm că nevoia este între 330.000 și 480.000 de puncte de încărcare”, până la sfârșitul deceniului.
„Până în această vară, nouă din zece zone de servicii – pe autostradă – vor fi echipate cu reîncărcare ultra-rapidă”, care permite bateriilor să treacă de la 20% la 80% în 20 de minute, a adăugat el.
În prezent, din cele 100.000 de puncte de încărcare din Franța, aproximativ 10% permit reîncărcarea rapidă.
„În 2020, instalam 4.000 de puncte de reîncărcare pe an (…) De la începutul anului 2023, am instalat 4.000 de puncte de reîncărcare pe lună”, a declarat cu satisfacție Clément Molizon.
Numeroși actori au intrat pe piața de reîncărcare în ultimii ani, printre care Bouygues, Engie, Total și EDF cu filiala sa Izivia, precum și companii străine, cum ar fi compania olandeză Fastned și americană Tesla.
Având în vedere obligația de a vinde vehicule noi cu emisii zero în Europa până în 2035, industria auto insistă asupra implementării de stații de reîncărcare pentru a satisface cererea.
Creșterea vânzărilor
Legislația franceză face, de asemenea, presiuni pentru dezvoltarea unor astfel de echipamente. Începând cu 2025, toate clădirile nerezidențiale cu mai mult de 20 de locuri de parcare (gări, aeroporturi, supermarketuri etc.) vor trebui să echipeze 5% din locurile lor cu puncte de încărcare.
În primele patru luni ale anului, 14,8% dintre vehiculele noi vândute în Franța au fost electrice, față de 13% pentru întregul an 2022.
În prezent, cea mai mare parte a reîncărcării se face la domiciliu sau la locul de muncă, dar creșterea numărului de motoare electrice obligă autoritățile publice să mărească numărul de puncte de reîncărcare în întreaga țară pentru a se asigura că nu sunt împiedicate călătoriile lungi.
De asemenea, Avere cere guvernului să susțină actorii până când flota electrică va fi mai densă, cum ar fi pe autostrăzi, unde stațiile trebuie să fie supradimensionate pentru a absorbi fluxurile din timpul marilor weekenduri de traversare a țării și pentru a evita saturarea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank