G4Media.ro

STB introduce supracontrol în tramvaie și autobuze: ”Vor fi echipe de controlori…

sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

STB introduce supracontrol în tramvaie și autobuze: ”Vor fi echipe de controlori care nu poartă vestele albastre cu însemnele de control, aşa cum era obişnuit până acum publicul călător”

Societatea de Transport Bucureşti a înfiinţat Biroul de Supracontrol, pentru eficientizarea activităţii de verificare a titlurilor de călătorie în mijloacele de transport public.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, înfiinţarea acestui Birou s-a făcut în conformitate cu obligaţiile contractuale prevăzute în Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de călători semnat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).

„În acest sens, în luna iunie 2022, STB SA a demarat un prim proiect în cadrul activităţii de supracontrol, repartizând în traseu echipe de controlori care nu poartă vestele albastre cu însemnele Control – STB SA, aşa cum era obişnuit până acum publicul călător. Scopul acestei acţiuni este de a determina toţi călătorii să circule cu titlu de călătorie valabil şi de a elimina situaţiile în care aceştia achitau călătoria doar la vederea vestelor de control”, se menţionează în comunicat.

Pentru a nu exista suspiciuni cu privire la calitatea de controlor legitimaţii călătorie, echipele de supracontrol deţin următoarele documente, obligatoriu a fi prezentate călătorilor: legitimaţia de control, ce conţine poza şi datele de identificare ale angajatului STB SA (nume, prenume şi numărul de serviciu); echipamentul de control pe care este instalată aplicaţia de verificare a cardurilor de călătorie; card de identitate (card de operator cu aplicaţie de control activă), ce conţine, de asemenea, poza şi datele de identificare ale angajatului STB SA (nume, prenume şi numărul de serviciu), prin intermediul căruia controlorii legitimaţii călătorie se autentifică şi trec validatoarele în stare de control. Acest card nu poate fi clonat şi se află în posesia angajaţilor doar în timpul programului de lucru.

„Precizăm faptul că, fără cardul de identitate, controlorii legitimaţii călătorie nu pot efectua controlul. Fără echipament de control şi fără card de identitate, nu se pot emite carduri de suprataxă. Mecanismele de verificare şi autentificare a angajaţilor în procesul de verificare a titlurilor de călătorie sunt corelate, tocmai pentru a elimina posibilitatea ca alte persoane să poată efectua controlul. Prin urmare, nu vesta albastră defineşte un controlor de legitimaţii călătorie, ci documentele şi echipamentele mai sus menţionate”, subliniază STB.

Echipele de controlori legitimaţii călătorie sunt instruite ca la momentul controlului să prezinte legitimaţia de serviciu (cardul de operator) şi delegaţia de control.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Pun pariu ca sunt pe aici persoane contra acestor masuri dar dupa tot ei comenteaza ca nu au conditii.

    • Prietene, vestele au fost soluția sa nu mai existe scandaluri in autobuz, și culmea au pierdut mai puțini bani. Și scuza asta cu apel la moralitate, sa plateasca omul fără să îi fie frica de vesta, e stupidă. Ala care a venit cu soluția asta e unu care nu a învățat din istorie.

    • pai sa stii ca apar acusi! vor o „tara ca afara”, dar totul gratis. :))))))))))

    • de parca la metrou, unde mult mai multi platesc fiind mai greu de pacalit sistemul, se reinvesteste. doar cresc calatoriile in aceleasi conditii

  2. Liber la japcă!

    • Plătește bilet, hoțule !
      Român ipoc.rit clasic, urlă hoții toată ziua, dar la rândul lui e hoț.

    • Eu să merg cu troleul? Să mă amestec cu toți sărakii? Hahahahaha Nu, troleul e pentru voi, otrepele, pleava.

  3. Unde să controleze? În tramvaiele alea care se dezintegrează pe șine?
    Am mers luna trecută cu 41 și m-am simțit ca pe vremea lui Ceaușescu.
    Evit cât pot transportul de suprafață, e o jenă.

    • pai tramvaiul 41 e chiar lux fata de alte linii :))
      daca nu ma crezi, circula cu 40, 36 sau 16 si vorbim dupa.

    • nu e chiar jena. 41 ala merge f repede. da, nu e prea multa curatenie in ele.
      iar autobuzele noi cu aer arata bine si sunt si confortabile. ca se merge incet pe la suprafata nu e vina STB, ca nu STB face traficul prin oras, ci masinile mici.
      dar cum zice si gonzo, suie-te in 40 sau 56 sa vezi acolo DEZINTEGRARE! nu poti citi nimid pe telefon ca ti-l arunca din mana linia aia distrusa. nu stiu ce dezintegrare ai vazut tu la 41, ala merge parfum. ma rog, daca ai standarde de germania nu vei gasi prin romania.

      problema la suprafata e ca nu prea au AC, ca daca tot dureaza macar sa nu ajungi transpirat. bine, nici la metrorex nu se agita sa ii dea drumul, dar ala nu e in soare deci e suportabil.

    • @andrei
      Ba, daca e s-o luam pe corect, e vina stb ca tramvaiele merg incet, pentru ca sina nu le permite mai mult. Autobuzele si troleele sunt incetinite de trafic dar travaiele, in cele mai ulte cazuri nu.
      Linia e in cea mai mare parte rezervata, sau cel puttin soferii o evita (mai de frica coliziunii, mai din teama de amenzi…).
      Desigur, pute sa zicem ca e de vina Primaria, ca stb este in subordinea primariei, dar mergand pe fir, de vina e Cel de sus ca ne-a aruncat aici, pe un pamant neroditor, pe care „nu se face” nici drumul, nici calea ferata

    • tramvaiele cu linii defecte, da, e vina stb clar. dar 41 are linie buna si merge repede. ma refeream la autobuze si troleibuze.

  4. Si aer conditionat cand vreti sa bagati?

  5. Ei, lasa ca se si grabesc calatorii sa valideze cardul si-l blocheaza supracontrolorii.
    Din ce vad eu mai mult de un sfert din cei care urca nu se indreapta catre aparatele de validare. Poate au abonamente, nu stiu exact cum functioneaza dar cred ca toate trebuiesc validate, chiar daca sunt gratuite.
    Mi-aduc aminte ca acum vreo 35 de ani sofeeul unui autobuz in Belgia nu a vrut sa plece din statie (de fapt a oprit dupa vreo 50m) pentru ca nu toti cei care urcasera in autobuz isi marcasera tichetul. La vremea aia era un sistem simplu de numarare: urca 7 atunci trebuie sa clantane stampila „pontatorului” de 7 ori…

  6. In Ferentari e bine

  7. N-ar fi mai ieftin să se scoată pur și simplu „vestele albastre cu însemnele de control” de la actualii controlori?
    De ce ar fi necesară înfiinţarea unei noi structuri în organigrama STB, Biroul de Supracontrol?
    Hoție, corupție, șmecherie cât vezi cu ochii…