G4Media.ro

Stelian Ion: Justiţia are nevoie de o haină nouă. Este nevoie de…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Stelian Ion: Justiţia are nevoie de o haină nouă. Este nevoie de adoptarea unor noi legi

Ministrul Justiţiei, Stelian Ion, a afirmat, luni, că justiţia are nevoie de o „haină nouă”, iar aceasta o poate reprezenta pachetul de modificare a legilor din acest domeniu, transmite Agerpres.

„De-a lungul timpului au survenit foarte multe modificări, deja legislaţia pe alocuri este incoerentă, sunt multe lucruri care nu se mai potrivesc unele cu altele şi, în urma modificărilor survenite şi în 2018, a devenit foarte clar pentru noi că este nevoie de adoptarea unor noi legi. Simple modificări punctuale nu mai sunt suficiente. Justiţia are nevoie de o haină nouă şi aceasta o poate reprezenta acest pachet legislativ”, a declarat Stelian Ion la Ministerul Justiţiei.

El a adăugat că proiectele de lege nu au fost făcute în grabă, ţinându-se cont de toate propunerile venite în cele 6 luni cât au fost puse în dezbatere publică.

„Este un pachet legislativ construit cu migală în decursul timpului, nu a fost făcut pe grabă. De asemenea, consultarea publică a fost una consistentă. După cum ştiţi, proiectul a fost pus în dezbatere acum aproximativ 6 luni. Au fost consultate instituţiile care ţin de sistemul judiciar, asociaţiile profesionale ale magistraţilor şi am ţinut cont de toate propunerile care ne-au venit, le-am analizat pe toate şi a rezultat această variantă care pentru mine este una foarte, foarte bună, reprezintă un fundament nou pentru sistemul judiciar, reprezintă o bază de plecare spre o justiţie mai eficientă şi mai corectă”, a spus ministrul.

Stelian Ion a afirmat totodată că noile măsuri ar putea ajuta la ridicarea Mecanismului de Cooperare şi Verificare.

„Acest fundament nou ar putea să ne ajute foarte mult şi în obiectivul de ridicare a MCV. De asemenea, trebuie să ţinem cont foarte clar şi de faptul că respectarea principiilor statului de drept reprezintă o condiţie pentru atragerea fondurilor europene şi de aceea acest pachet legislativ este cu atât mai important”, a arătat Stelian Ion.

Potrivit acestuia, prin modificările aduse legilor justiţiei s-a urmărit a se găsi soluţii echilibrate şi a nu se legifera în funcţie de persoane.

„O greşeală făcută frecvent în ultimii ani o reprezintă aceea că s-a legiferat în funcţie de persoane şi nu în funcţie de soluţii echilibrate care să reziste la încercările ce pot surveni. E o filozofie pe care am urmat-o în elaborarea acestui proiect. Nu ne-am uitat la persoanele care ocupă vremelnic anumite funcţii, ci ne-am uitat mai degrabă la a găsi soluţii echilibrate astfel încât aceste instituţii să reziste oricăror încercări care ar putea surveni la un moment dat când o persoană sau alta nu îşi îndeplineşte atribuţiile aşa cum ar trebui”, a declarat ministrul Justiţiei.

Stelian Ion a trimis, vineri, Consiliului Superior al Magistraturii, spre avizare, proiectele de modificare a Legilor Justiţiei.

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Haine noi sau oameni noi? Forma noua sau continut nou? O casta imbatranita in rele, greu reformabila si care corupe pe oricine intra in „sistem” La fotbal poti aduce arbitri straini cu justitia cum facem aducem judecatori si procurori straini?

  2. Asa e, or sa apara mii de magistrati/procurori & co. de maine ca sa ii inlocuiasca pe astia! Asta ti se pare tie solutia posibila? Sau schimbarea cadrului in care isi desfasoara astia care sunt, ca altii nu ai, activitatea? Ganditi ca nu e greu.

  3. În democrația reprezentativă liberală puterea suverană a poporului este transferată periodic prin vot către o serie de reprezentanți, în majoritatea lor membrii activi ai unor partide politice. Puterea legislativă este delegată parlamentului prin vot direct, universal și secret, puterea executivă este delegată președintelui prin vot direct, universal și secret și guvernului prin vot indirect, singura putere care nu este delegată prin vot universal, direct și secret este puterea judecătorească ceea ce face ca influența politicului asupra puterii judecătorești să fie de neînlăturat. Conținutul vorbelor despre independența justiției fiind de fapt acela care se referă la independența față de adversarii politici. Mecanismele de control reciproc între aceste puteri delegate sunt în sarcina unui om politic, a unei instituții politice așa cum este președinția la noi. Mecanismul de control al poporului asupra delegării puterii suverane sunt inexistente, singurul moment aparent de control fiind alegerile periodice organizate de forța politică aflată la putere. Protestele publice, altă formă de control al poporului asupra puterilor delegate, au fost limitate sau interzise, iar protestatarii au fost catalogați drept teroriști. Față de această realitate la ce credeți că ne putem aștepta ?

  4. Intr-adevar, lupu’ isi schimba parul, dar naravul ba !
    Lupu paznic la oi.

  5. Haina o fi nouă, dar epoleții de sub haină sunt vechi. De pe vremea lui Dr. Petru Groza şi a Anei Pauker. La fel şi pensiile speciale.

  6. Stelian are dreptate pentru că vine Paștele!

  7. Justitia are nevoie de mai putini securisti, mai putin politic, mai putina coruptie, mai putini interlopi care in alte tari ar fi condamnati, dar in Romania sunt achitati.

    De ce nu sustineti Legea lustratiei?

    De ce nu mai faceti nimic pentru dosarul Revolutiei, Mineriadei, 10 august? V-a schimbat securitatea discursul?

  8. Dl Stelian Ion este, după dl Voiculescu și dl Drulă pe lista neagră a PNL. Parca vor ăștia cu tot dinadinsul un nou și mizerabil USL. La galbenii ăștia perverși nici nu m-ar mira.

  9. Haina ca haina dar palaria trebuia schimbata.

  10. De cand cu dezvaluirea caderii in pacat a studentilor la drept, de care de altfel nu se mira nimeni, dezvaluire urmata de sanctionare si pe care tinerii lideri universitari au sarit ca arsi sa le dezavueze, nemaivorbind de atitia alti cetateni, nu am chiar nicio incredere ca o buna parte a puterii judecatoresti nu va face apel si nu se va apara tot prin intermediul politicului.
    Intai de toate aceasta ”haina noua” a justitiei nu trebuie sa aiba captuseala veche si asta inseamna ca tinerii candidati sa fie verificati cu adevarat prin prisma propriilor lor capacitati de a intelege ce anume li cere de societate, iar nu prin filtrul memorizarii de scurta durata plus a permisiunii mascate de a trisa.
    Un tratament universitar gregar, in care greseala unuia e preluata de toti, astfel dupa cum se practica la noi, nu are chemarea de a forma un corp profesional de elita, care formeaza o putere in stat si care sa aiba forta de a rezista in fata presiunii politice mai mult decat onorabil, in situatia in care membrii sai nu se bazeaza pe principiul reprezentativitatii, ci doar pe calitatea personala, pe respectul legii si al propriilor regulamente deontologice.