G4Media.ro

Stelian Ion (USR) îi cere lui Iohannis să decreteze starea de urgență

Sursa foto: Inquam Photos/ Alexandru Busca

Stelian Ion (USR) îi cere lui Iohannis să decreteze starea de urgență

Deputatul USR Stelian Ion, membru al Comisiei juridice, apreciază că preşedintele Klaus Iohannis trebuie să decreteze starea de urgenţă, anunță Agerpres.

„Preşedintele Iohannis trebuie să declare starea de urgenţă! Asta dacă are un plan de criză, dacă vrea să ofere un cadru legal pentru restrângerea unor drepturi, dacă îşi dă seama că declararea stării de urgenţă reprezintă un instrument necesar care poate încetini răspândirea virusului. Autorităţile bâjbâie şi trebuie ajutate. Cu autoritate, cu bani, cu reguli clare şi ferme. Orice ezitare ne va costa scump. Toate resursele financiare trebuie dirijate înspre gestionarea situaţiei de criză”, a scris el pe Facebook.

Deputatul a subliniat că şi alte state au luat măsuri similare şi îi cere preşedintelui să dea „dovadă de responsabilitate”.

„Statele Unite ale Americii au decretat starea de urgenţă. Lângă noi au făcut-o deja ungurii şi bulgarii. Italia, Spania, Portugalia, Cehia, Slovacia, Islanda au luat această măsură. Ce mai aşteptăm? De ce ezită domnul preşedinte? Se bazează pe geniul domnului Orban? Geniul în aranjamente politice de culise nu ajută, din păcate. Domnule preşedinte, aţi făcut apel la Parlament să dea dovadă de responsabilitate. Venim azi şi votăm guvernul Orban, pe care ni l-aţi impus. Dar acum şi dumneavoastră trebuie să daţi dovadă de responsabilitate, să nu vă mai jucaţi cu vieţile noastre, să lăsaţi deoparte calculele politice şi să decretaţi odată starea de urgenţă!”, a adăugat Stelian Ion.

Foto: Stelian Ion InquamPhotos – Alexandru Busca

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. Si cu, si fara stare de urgenta lucrurile vor merge cam la fel, adica prost. Ar trebui mai degraba un plan serios pentru limitarea pagubelor, dar cu personajele „stralucite” din parlement, guvern si administratie nu ai ce sa faci.
    Ar trebui ca in Roma antica, un singur om cu puteri depline, dar foarte compentent, care sa dirijeze criza. Dar oamenii competenti nu ajung sa conduca in Romania.

    • Asa trebuie. Daca acum cu cca 100 persoane INFECTATE sistemul sanitar se descurca greu ce s-at intampla daca ne apropiem sau chiar depasim numarul din Italia? Pentru ca ii depasim sigur, cu majoritatea romanilor INCONSTIENTI ce umbla pe strazi si prin mall-uri de zici ca e vacanta de Pasti sau 1Mai.
      SINGURA solutie este izolarea TUTUROR oamenilor si lasate autoritatile sa se ocupe. Da, stiu, nu mai merg spagile, saloanele de masaj erotic, curvele, drogurile, etc.

    • Ce zici tu e ca in bancu’ ala:

      Optimistii zic ca fara Arafat si ISU, lucrurile ar merge mai bine.
      Pesimistii zic ca fara Arafat si ISU, lucrurile ar merge exact la fel.
      🙂

  2. „Urgenţa” este un cuvânt incompatibil cu Iohanis.
    Mi-l și închipui spunand: Declar sta… re de ur…gen…ta 🙂

  3. Redactia, niste informatii lamuritoare, va rugam:

    Ce presupune decretarea starii de urgenta?

    Ce drepturi se pot restrange si pe ce perioada se poate intinde aceasta stare? [Apropos, noi mai suntem inca in tranzitie sau, dupa 30 de ani, am renuntat?!]

    Care e diferenta fata de starea de necesitate si cand se declara aceasta?

    Asa, ca unu’ a zis si altu’ se mai gandeste … nu ne ajuta prea mult.

    • @Sanitarul:
      Cauta in Constitutie si citeste articolul in chestiune, apoi baga google „stare de urgenta”, Stare de necesitate- lege , OUG”, vezi ce iti da si citeste tu, nu te mai da pe mana unuia sau altuia !
      O zi buna !

    • Starea de necsitate e in penal….. n-are legătură cu ce spui tu.
      In Romania avem patru etape: stare de urgenta, stare de asediu, stare de mobilizare și stare de război.

      Pentru primele doua stări, repsectiv urgența și asediu, avem Legea nr. 1 / 1999, adoptată după, popular cum i se spune, a cincea mineriadă.

      Starea de urgență, respectiv starea de asediu, presupune acordarea unor puteri sporite ministrului de interne și minitrului apărării, care pot să guverneze cu ordonanțe și ordine militare. Adică niște super-O.U.G.-uri, care sunt obligatorii.

      În plus, se pot restrange din drepturile și liberatatile cetatenilor, cum ar fi interzicerea adunările publice, a accesului liber la informatii (se poate institui cenzura), etc.

    • Iti inchipui ca pot gasi distinctiile…

      Reprosul era pentru modul de redactare a stirii.

    • @Chichiric: Multumesc. Am gresit cu starea de necesitate, corect.

      Ce ai scris tu trebuia sa fie cuprins in articol, plus niste citate din lege, precum:

      Pe durata stării de urgență, proporțional cu gravitatea situației ce a determinat instituirea acesteia și numai dacă este necesar, poate fi restrâns exercițiul unor drepturi sau libertăți fundamentale înscrise în Constituție, cu acordul ministrului justiției.

      Starea de urgență se poate institui pe o perioadă de cel mult 30 de zile. – ca sa se dezbata daca e prea devreme, e prea tarziu acum, care ar fi momentul optim, daca ar fi, daca se poate institui una dupa alta doua stari de necesitate (in caz ca se ingroasa gluma), etc.

      În cazul instituirii stării de urgență, coordonarea aplicării măsurilor dispuse prin decret revine, în principal, Ministerului de Interne.

      Pentru aplicarea măsurilor prevăzute în decretul de instituire a stării de urgență, autoritățile civile și militare au următoarele atribuții și răspunderi:

      – să limiteze sau să interzică circulația vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone ori între anumite ore și să elibereze, în cazuri justificate, permise de liberă circulație;

      – să efectueze percheziții oriunde și oricând este nevoie;

      – să efectueze razii;

      – să evacueze din zona supusă regimului stării de urgență persoanele a căror prezentă nu se justifică;

      – să protejeze informațiile cu privire la starea de urgență; cu excepția celor referitoare la dezastre, se dau publicității numai cu avizul autorităților militare; mijloacele de comunicare în masă, indiferent de natura și de forma de proprietate; sunt obligate să transmită; cu prioritate, mesajele autorităților militare, la cererea acestora;

      – să dispună închiderea temporară a unor stații de distribuire a carburanților, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociațiilor și ale altor localuri publice;

      – să suspende temporar apariția sau difuzarea unor emisiuni ale posturilor de radio ori de televiziune;

      – să interzică circulația rutieră, feroviară, maritimă, fluvială și aeriană pe diferite rute;

      Pe durata stării de urgență se poate lua măsura închiderii frontierei de stat, în întregime sau în zona în care a fost instituită starea de urgență.

      Ca sa-si faca si cititorul o idee, fara sa faca cercetari …

  4. Ce asa de greu ca parlamentarii sa se organizeze in regim de urgenta sa dea o lege prin care se acorde imunitate parlamentara la toate persoanele in varsta de peste 60 ani.

  5. O s-o decreteze odata ce guvenul Orban 2 v-a depune juramantul !

  6. Din „tribună” se vede mai bine.
    Nu de măsuri ducem lipsă.
    De EFICACITATE, da, este mai greu.
    Este o situație complet ATIPICĂ iar cei ce sunt direct implicați, câștigă experiență din mers.
    Hai să le recunoastem eforturile si sa-i lăsăm sa-si facă treaba.

  7. Domnul prezident stie ce are de facut. Dupa prezicerile domniei sale criza va dura cateva saptamani. Despre criza economica, financiara care urmeaza, vom vedea cand va fi cazul, adica maine-poimane. PS. Stelian Ion, prea multe-i cereti unui capsor atat de ingust.

  8. Ar fi fost cel mai bun lucru încă de la declararea OMS ,a pandemiei ???

  9. Alarmism stupid.Inca nu vad nici un motiv pentru starea de urgenta.Usr tot mai penibil, canta aceasi melodie cu tov. Petrov si latrinele.

  10. Marius…mai stupid ca tine nu cred ca e in planeta asta

  11. Prima parte a discursului membrului Usr sună bine, decent.

    A doua parte, după ce Opinentul s-a lăsat cuprins de căldura internă a retoricii care-l năpădea, dă în politicianism și moralizare ieftină.

    Sunt clipe în care, ca răzbunare pentru bravura de tușă a USR, mi-aș dori ca USR să ajungă la putere. Să vadă și ei cum este. Să-și desfășoare nestingheriți geniul administrativ, acum înfrânat.

    • Pnl-ul le-a dat cu sictir si USR-ului si PMP-ului. Ei vor sa fie jupânii pe partea dreapta. Si Iohannis a mintit aseara, zicand ca a primit o singura propunere. USR si Pro Romania au facut propuneri. De alea a uitat, asa cum a uitat si de propunerea USR-ului cand a pus-o pe Veorica Premier. Avem, din pacate, un presedinte jalnic si mincinos.

  12. Tot soiul de politicieni apar cu tot felul de masuri, care mai de care mai „dure”, ca asa da bine la bizoni. Stelian Ion e ultimul venit, dar el vine cu aia suprema.
    Mircea, fa-te ca lucrezi!

  13. @ Chirchiric & @ Sanitarul !

    Foarte bine punctat , a inteles toata lumea acum ce presupune o stare de urgenta . Multumim pt efortul de a va documenta si expune aici .

    O intrebare as avea ( nu catre cei 2 useri , ci asa in general ) referitor la un pasaj de acolo , si anume :

    ” – să suspende temporar apariția sau difuzarea unor emisiuni ale posturilor de radio ori de televiziune ”

    Pai ce facem daca va fi afectata Latrina3 ? Va fi jane-n tara , mult mai multe victime vor fi de la seppuku , decat de la corona !!!! :))

  14. A dreaq tastatura , cu gandul la draknea am scris „jane” in loc de jale ….

  15. Ho mai Stelian Ion (USR)…

    Noi si cu stare de urgenta si fara suntem cam tot pe acolo la capacitatea statului de a gestiona criza !

    Starea de urgenta (acum ) poate doar ingropa si mai mult economia care si asa atarna de un fir de par ….

    Evident ca va fi nevoie de a declara starea de urgenta , dar , doar cand vom avea o ” transmitere sustinuta pe scara larga ” ceea ce inca nu avem .

    Ideia e sa nu facem mai mult rau decat bine , daca ne pripim . Probabil tot acolo vom ajunge in final , conteaza sa fracturam / fragmentam raspandirea , sa nu fie accelerata .

    E usor de declarat stare de urgenta , mai greu ar fi sa o stopezi cand vezi ca nu are efectul scontat (dar repercursiunile au aparut deja )

  16. Sa nu uitam ca si Donald Trump a declarat Stare De Urgenta in februarie 2019 , dar , atunci doar pt a putea avea puteri sporite ca sa poata construi zidul dintre US si Mexic din banii Pentagonului ( armatei )

    Momentan noi nu avem nevoie sa avem mai multa armata si militieni pe strada ! Nu e haos , nu sunt revolte la centrele UPU samd !

    Dupa parerea mea , totul trebuie facut gradual , gen , nu poti trage cu tunul in furnici , doar de dragul de a consuma „munitie” , ca vei ramane fara urgent , si cand va fi cazul nu mai ai !

    • Din cate inteleg eu, problema cea mai importanta este fluxul de bolnavi grav . Plecam de la prezumtia ca mai mult de jumatate din populatie va fi infectata intr-un final, dar ceea ce ne dorim este sa moara cat mai putini. Pentru asta, dat fiind ca sistemul de sanatate romanesc intra in colaps chiar si la o solicitare medie (avem vreo 100 de aparate de ventilatie mecanica, necesare in terapia bolii si … suntem pe cale sa mai cumparam inca 100, daca ni le-or livra producatorii, in conditiile globale de azi), e foarte important sa avem ceva de genul 10 noi bolnavi gravi in urmatoarele 20 zile decat 200 intr-o zi (pentru ca jumatate vor muri din motive tehnice).

      Tot ceea ce ne dorim noi este sa cumparam timp, pentru a minimiza numarul de victime, nu sa evitam imbolnavirea populatiei. Vrem o rata cu cat mai putini bolnavi grav pe o perioada cat mai lunga, nu multi deodata. Ca, in final, numarul total de bolnavi grav este acelasi in ambele cazuri, asta nu conteaza, ca nu prea e controlabil.

      Care e momentul optim pentru decretat starea de urgenta e greu de zis. Trebuie niste modele matematice la care sa avem acces, ca sa ne apropiem cat de cat de adevar.