Stellantis, producătorul unor mărci precum Jeep şi Dodge, a raportat o scădere cu 48% a profitului net în primul semestru, din cauza vânzărilor slabe din SUA
Gigantul grup auto Stellantis a raportat joi o scădere accentuată a profitului net în prima jumătate a anului, invocând volume reduse, întreruperi temporare de producţie şi o cotă de piaţă mai mică în America de Nord, transmite CNBC, citată de News.ro.
Compania, care deţine mărci cunoscute, inclusiv Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler şi Peugeot, a raportat un profit net în prima jumătate a anului de 5,6 miliarde de euro (6,07 miliarde de dolari), în scădere cu 48% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023.
Profitul operaţional ajustat al Stellantis pentru primele şase luni din 2024 a fost de 8,5 miliarde de euro, în scădere cu 5,7 miliarde de euro faţă de anul anterior, în principal din cauza scăderilor din America de Nord.
Acţiunile Stellantis listate la Milano au scăzut joi cu aproximativ 8,5%.
”Performanţa companiei în prima jumătate a anului 2024 a fost sub aşteptările noastre, reflectând atât un context provocator al industriei, cât şi propriile noastre probleme operaţionale”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un comunicat.
Adresându-se presei, Tavares a spus că multe dintre problemele companiei provin din operaţiunile sale din SUA, despre care el a spus anterior că sunt afectate de ”greşeli arogante” în ceea ce priveşte nivelul stocurilor de vehicule, problemele de producţie şi strategiile de vânzare.
El a reiterat aceste probleme joi, spunând că Stellantis este încă în curs de a corecta multe dintre problemele din SUA.
Tavares a respins eforturile masive de reducere a costurilor ale companiei, care au dus la probleme.
Mai mulţi directori au descris anterior reducerile ca fiind exagerate până la exces.
”Ceea ce este cerut echipei locale este profitul, cota şi satisfacţia clienţilor. Când nu livraţi din vreun motiv pe care îl pot înţelege şi ajut să-l corectez, poate doriţi să folosiţi un ţap ispăşitor. Reducerea bugetului este una uşoară. E greşit”, a spus Tavares.
Vânzările companiei în SUA au scăzut cu aproximativ 16% în prima jumătate a anului, după ce Stellantis a fost singurul producător auto important din SUA care a raportat o scădere a vânzărilor anul trecut, comparativ cu 2022.
Cota de piaţă a companiei din America de Nord în prima jumătate a anului a fost de 8,2%, în scădere cu 1,8 puncte procentuale.
În ciuda problemelor în curs, Stellantis şi-a reconfirmat previziunile pentru 2024, care includ o marjă de venit din exploatare ajustată de două cifre, un flux de numerar liber industrial pozitiv şi un randament de capital de cel puţin 7,7 miliarde de euro pentru investitori, sub formă de dividende şi răscumpărări.
Tavares se aşteaptă să poată atinge aceste ţinte cu ajutorul a 20 de lansări de noi modele în acest an, corectând problemele din SUA şi reduceri suplimentare de preţ pentru a creşte vânzările. De asemenea, nu a exclus reduceri suplimentare de locuri de muncă.
”Aceasta este o industrie foarte grea, o perioadă foarte grea şi toată lumea trebuie să lupte pentru performanţă. Va trebui să muncim din greu pentru a oferi această performanţă”, a spus el.
Rezultatele Stellantis vin în urma câştigurilor din al doilea trimestru raportate de producătorii auto americani General Motors şi Ford Motor.
GM a îmbunătăţit marţi câteva ţinte financiare cheie după ce a depăşit în mod confortabil aşteptările Wall Street privind câştigurile, în timp ce Ford a raportat miercuri o scădere a profitului ajustat, dezamăgindu-i pe investitori.
La rândul său, Stellantis a înregistrat în prima jumătate a anului un venit net de 85 de miliarde de euro, în scădere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank