G4Media.ro

Știi de la cine cumperi când mergi la mall? Top 3 conglomerate…

Știi de la cine cumperi când mergi la mall? Top 3 conglomerate din mass-market / Cine sunt Inditex, H&M Group și Abercrombrie & Fitch

Deși poate este un lucru mai puțin știut de publicul larg, brandurile preferate de mass-market ale multora fac și ele parte din conglomerate. Printre aceste brand-uri se numără și Zara, H&M, Bershka, Massimo Dutti sau COS, ele fiind organizate toate în două dintre cele mai mari conglomerate de mass-market din întreaga lume.

Inditex și H&M Group sunt două dintre cunoscutele conglomerate subsidiare fiind brand-uri pe care le regăsim și la noi în țară în toate mall-urile. Cel de-al treilea în schimb este mai puțin cunoscut și anume Abercrombie & Fitch, care nu este disponibil în România decât online.

Iată care sunt conglomeratele de mass-market, cine face parte din ele și ce vânzări au ele într-o economie mai slabă, moment în care brand-urile de lux au de suferit.

INDITEX 

Inditex a pornit prin fondarea în 1963 a brandului Confecciones GOA, apoi în 1975 s-a creat Zara, iar în 1985 apare oficial Inditex care avea cele două nume sub umbrela sa. Din 1988 Inditex începe să se extindă din ce în ce mai mult și ajunge astfel șa final de secol XX să le aibă subsidiare pe Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka și Stradivarius. Iar la începutul anilor 2000 lansează brandul Oysho și Zara Home.

În primul trimestru al anului 2023 conglomeratul spaniol a înregistrat o creștere de 13% în vânzări la 6.54 de miliarde de lire sterline, dar și o creștere de 14% în profit la 3.96 miliarde de lire sterline. Iar la începutul acestui an grupul a înregistrat vânzări în valoare de 7 miliarde de lire sterline între Februarie și Aprilie, adică cu 7.1% mai mult decât aceeași perioadă din anul precedent.

Inditex este prezent în întreaga lume cu un număr de 5,700 de magazine în întreaga lume, prezente în peste 90 de țări.

Brandurile subsidiare

Zara – îmbrăcăminte de damă, bărbați, copii, accesorii, pantofi, produse de beauty

Pull & Bear – îmbrăcăminte de damă, bărbați, pantofi, accesorii

Bershka – îmbrăcăminte de damă, bărbați, pantofi, accesorii

Stradivarius – îmbrăcăminte de damă, bărbați, pantofi, accesorii

Massimo Dutti – îmbrăcăminte de damă, bărbați, accesorii, pantofi, produse de beauty, dar la o calitate mai bună și la prețuri mai ridicate

Zara Home – produse pentru casă, pijamale, pantofi

moda, moda mass market, conglomerate mass market
Sursa foto: G4Media

H&M Group

H&M Group a pornit de la un singur magazin deschis de către un antreprenor suedez în New York în 1947, numit Hennes, care oferea haine de damă. În 1968 devine Henner & Mauritz, după ce Hennes cumpără Mauritz Widfross, și se extind și către haine pentru bărbați și copii  iar un an mai târziu ajung la 42 de magazine internaționale. În 1974 devine actualul H&M și continuă să se extindă internațional, să aibă colecții cu designeri celebri la începutul anilor 2000 precum Karl Lagerfeld, Roberto Cavalli, Versace sau Alexander Wang.

În 2007 apare brandul COS, iar în 2008 Weekday, Monki și Cheap Monday devin parte din grupul H&M. În 2009 H&M se extinde și pe partea de produse pentru casă numit H&M Home. În 2013 lansează și colecția H&M Studio care este prezentată la Paris Fashion Week și în același an lansează și brandul &Other Stories. În 2017 și 2018 se lansează și ARKET și Afound.

Gigantul suedez a raportat cu vânzări nete în al doilea trimestru  în creștere cu 3% față de anul precedent, 4,5 miliarde de lire sterline, fiind prezent în peste 50 de țări și are peste 4,800 de magazine.

Brandurile subsidiare 

H&M – îmbrăcăminte de damă, bărbați, copii, animale de companie, accesorii, pantofi, produse de beauty.

COS – îmbrăcăminte de damă, bărbați, accesorii, pantofi

WEEKDAY – îmbrăcăminte de damă, bărbați, accesorii

MONKI – Îmbrăcăminte de damă, accesorii

& Other Stories – îmbrăcăminte damă, pantofi, accesorii

ARKET – îmbrăcăminte de damă, bărbați, copii, pantofi, accesorii și produse de casă

AFOUND – outlet pentru toate brandurile H&M Group, disponibil doar în Austria, Germania, Danemarca, Norvegia, Finlanda și Țările de Jos.

H&M Home – produse pentru casă

moda, moda mass market, conglomerate mass market
Sursa foto: h&mgroup.com

Abercrombie & Fitch Co. 

Abercrombie Co. a fost fondat în 1892 de către David Abercrombie, fiind un magazin specializat în retailer specializat în activități în aer liber. În 1904 acesta devine Abercrombie & Fitch care îmbracă lideri și vizionari americani precum președintele Roosevelt, Amelia Earhart sau William Taft. Brandul este bine cunoscut în industrie pentru uniformele militare create pentru cel de-Al Doilea Război Mondial. În 1978 este cumpărat de Oshman’s Sporting Goods, după ce brandul dă faliment cu un an înainte și începe să se axeze pe tânăra generație.

În 1998 Abercrombie & Fitch lansează linia de copii, iar în 2000 se lansează brandul Hollister Co. și 8 ani mai târziu începe expansiunea grupului în Europa. Din 2022 A&F Co. continuă expansiunea sa globală prin cele 5 branduri pe care le deține.

În 2023 vânzările nete au crescut cu 16% față de anul precedent ajungând la 4.3 miliarde de dolari. Vânzările din primul trimestru al anului 2024 au ajung la 1 miliard de dolari americani, cu 22% mai mult față de 836 milioane în anul precedent.

Brandurile subsidiare 

Abercrombie & Fitch – îmbrăcăminte de damă, bărbați, accesorii și parfumuri

Abercrombie Kids – îmbrăcăminte de copii, accesorii și parfumuri

Hollister – îmbrăcăminte de damă, bărbați, produse de beauty

Gilly Hicks – produse de damă pentru sală

Social Tourist – îmbrăcăminte de damă și bărbați.

conglomerate mass market, moda, moda mass market
Sursa foto: corporate.abercrombie.com

Se poate observa un trend ascendent printre conglomeratele de mass-market și anume că față de brand-urile de lux care au înregistrat scăderi mari în ultimele 6 luni, acestea continuă să crească din ce în ce mai mult. Un motiv poate fi în primul rând faptul că principala piață a acestora nu este China, ci Europa sau America. Un alt motiv este și ascendența trendului din social media de așa numitele „haul-uri”, de pe TikTok unde foarte mulți își prezintă cumpărăturile pe internet, astfel ridicând interesul celor care se uită. Și nu în ultimul rând, prețurile acestora nu se compară cu brand-urile de lux, dar nici economia de astăzi nu ajută consumul de lux, de aceea mulți cumpărători se reorientează spre branduri mass-market.

Surse utilizate: draper.com; independent.co.uk; cnbc.com; h&mgroup.com; inditex.com; croporate.abercrombie.com;

Nota: Ana-Maria Cristea este absolventă de Fashion Business Media and Communication la Istituto Marangoni di Design din Londra 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Scrieti sau faceti un reportaj si despre salariile de mize.rie pe care Inditex (poate si celelalte) le plateste in Romania

    • Nu este usor sa fi producator in lohn pentru astfel de companii. Totul se reduce la costul de productie si intotdeauna va fi cineva mai disperat decat tine. Pentru ca profiturile sunt mici capacitatea de retehnologizare este redusa. Chiar si daca sa zicem primesti un contract pe cativa ani salariile economisite si profitul nu te ajuta sa iti acoperi o investitie de cateva milioane sau zeci de milioane. Si atunci cand tu te diferentiezi doar prin costul manoperei sunt sanse foare mari ca la un moment dat sa renunti la contract pentru ca nu mai poti sa il duci.