STS face precizări în urma acuzațiilor Poliției în cazul fetei dispărute la Caracal: Nu STS, ci furnizorul reţelei publice mobile de telefonie identifică locul telefonului și celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a respins vineri, printr-un comunicat de presă, acuzațiile Poliției conform cărora locația exactă a fetei dispărute din Caracal a fost transmisă greșit, susținând că STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
”Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”, susține STS în comunicatul de presă.
Precizările STS vin după ce fata de 15 a sunat la 112 și a povestit unde este ținută captivă, dar polițiștii au intervenit după 19 ore de la apel, dând vina pe Serviciul de Telecomunicații Speciale că ar fi localizat greșit apelul victimei. Potrivit unor surse judiciare, aria de localizare ar fi fost de 3 kilometri. Deocamdată nu există o confirmare oficială a Poliției sau procurorilor legată de descoperirea fetei, ci indicii că aceasta ar fi fost răpită de un bărbat din Caracal. Surse judiciare afirmă că la locuinţa bărbatului ar fi fost găsite fragmente de oase umane în butoaie metalice şi într-o fântână.
În comunicatul de presă transmis, STS detaliază modul în care a fost abordată situația:
„La fiecare din cele trei apeluri, informaţia de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliţie, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informaţie de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU şi pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliţiei, în sistemul informatic GIS, aşa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
– 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
– 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
– 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
– 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:12:51: : dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
Citește și: Poliția acuză că STS a dat coordonatele greșite în cazul fetei moarte din Caracal
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
25 comentarii