STS revine cu explicații în cazul Caracal: Victima a fost găsită în zona în care a fost localizată după apelurile la 112
STS arată într-un nou comunicat de presă că victima din cazul Caracal a fost localizată de polițiști în zona indicată de STS în urma a două din cele trei apeluri la 112 făcute de victimă.
Serviciul de Telecomunicații Speciale arată că informația de localizare transmisă de firma de telefonie mobilă este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, iar în cazul primului și a celui de-al treilea apel al adolescentei la 112 se poate observa că ”victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia”.
În cazul celui de-al doilea apel, zona de localizare se afla departe de locul în care a fpst găsită victima, motvul invocat de STS fiind că ”telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile”.
Reamintim că Poliția a acuzat că STS a dat coordonatele greșite în cazul fetei dispărute din Caracal. “Minora a sunat la 112, iar cei de la STS ne-au transmis aria în care se afla telefonul mobil și ulterior trei adrese la care au făcut percheziții și nu au găsit minora. În urma acestor percheziții, colegii mei au colaborat cu procurorul și au ajuns la locatie. Au mers pe informațiile de la STS nu au gasit nimic, s-au desfășurat acțiuni specifice și s-a ajuns în această dimineață la locația respectivă”, a declarat Drăgan la Realitatea TV.
Comunicatul integral:
În completarea comunicatului de presă remis la ora 15.00, facem următoarele precizări:
Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, așa cum se poate observa în imaginile de mai jos.
În cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia.
Figura 1. Informația de localizare asociată primului apel (primul apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:05:04, având o durată de 45 de secunde)
Pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura nr. 2, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile.
Figura 2. Informație de localizare asociată celui de al doilea apel (al doilea apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:06:21, având o durată de 2 min. 20 sec.)
Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă
Figura 3. Informație de localizare asociată celui de-al treilea apel (al treilea apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:12:33, având o durată de 1 min. 38 sec.)
Singura posibilitate legală și fezabilă pentru o localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie 2019, denumită „Apel 112”.
Aplicația „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.
De la data lansării acestei aplicații și până în prezent au fost inițiate către Serviciul 112, prin intermediul aplicației, un număr de 409 apeluri. Aplicația și-a dovedit utilitatea în toate cazurile în care persoanele aflate în pericol au folosit-o.
Aplicația este disponibilă gratuit și poate fi descărcată din Google Play și Apple Store. De la data lansării și până în prezent s-au realizat 32.186 descărcări.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
41 comentarii