Studenții folosesc tot mai mult ChatGPT. Profesor: La evaluare trebuie să insistăm mai mult pe gândire, pe logică
ChatGPT, inovația din domeniul inteligenței artificiale care a captat atenția lumii online o dată cu lansarea sa, în urmă cu doi ani, creează controverse și în mediul academic ieșean, relatează Ziarul de Iași.
Programul este deja folosit de studenți, indiferent că este vorba despre proiecte complexe sau nu.
,,Sigur că studenții utilizează ChatGPT, se folosesc de așa ceva. Problema noastră e să punem întrebări și să vedem în ce măsură știu despre ceea ce este acolo”, a declarat prof. Vasile Manta din cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare, Universitatea Tehnică ,,Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI).
Astfel, profesorii pot doar să verifice dacă ChatGPT este responsabil de o sarcină atribuită în mod normal studentului, respectiv dacă există efecte negative, având în vedere că poate genera texte întregi.
”Până la urmă nu ai ce face, este un instrument și ca examinator trebuie doar să-l folosești în avantajul tău. Sigur că studenții vor face, vor lua, vrem să vedem dacă e optim, dacă înțeleg ce au luat, nu prea poți să îți dai seama de orice. Trebuie să ne schimbăm puțin modul de evaluare. Să insistăm mai mult pe gândire, pe logică. De ce au făcut așa și nu altfel? Nu cum e făcut. Și foarte multe companii încearcă să folosească ChatGPT. Caută persoane care utilizează aceste chatbot-uri pentru a le folosi, efectiv. Să crească eficiența”, a adăugat profesorul.
Totuși, în ceea ce privește lucrările de cercetare, lucrurile sunt mai complicate. Pot detecta sistemele de plagiat intervenția ChatGPT? Compania care a dezvoltat programul a mai lansat aplicația ”Open AI Text Classifier“, care identifică cine a scris un text: omul sau inteligența artificială, dar nu este precisă.
”Nu pot identifica, adică este greu de identificat cu un soft de plagiat. Nu știi dacă e scris de el sau de altcineva, dar de testat, urmărit și întrebat o poți face ca profesor. ChatGPT redactează referate destul de curate, discursuri foarte bune, însă anumite lucruri nu au logică, fiind antrenat pe cazuri generale. Când te axezi pe cazuri particulare, matematică, astronomie, nu te aștepți să-ți demonstreze o teoremă. Nu e conceput astfel. Tu trebuie să vezi cum se face”, a menționat profesorul.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank