G4Media.ro

Studenții s-au întâlnit cu Andronescu: Ne-a transmis că limitarea numărului de călătorii…

Foto: Pexels.com

Studenții s-au întâlnit cu Andronescu: Ne-a transmis că limitarea numărului de călătorii gratuite cu trenul nu va avea susținerea Ministerului Educației, dar că ar trebui o limită de vârstă

Studenții din ANOSR anunță că s-au întâlnit miercuri, 17 iulie, cu Ecaterina Andronescu și că au discutat despre intenția Guvernului de a limita gratuitatea de care beneficiază tinerii la transportul cu trenul și despre acordarea burselor.

“În ceea ce privește limitarea numărului de călătorii, doamna ministru a afirmat că Ministerul Educației Naționale (MEN) nu va susține un asemenea demers, însă consideră că ar trebui impusă o limită de vârstă. Am insistat că un asemenea lucru nu ar trebui să se întâmple, deoarece România, în momentul de față, are cea mai mică rată din Uniunea Europeană privind participarea adulților la procesul de învățare. Numărul studenților maturi din România nu este mare, iar statul român ar trebui să implementeze cât mai multe mecanisme de integrare a acestora în mediul universitar, nu să le limiteze anumite drepturi”, anunță Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Androneasca ii minte pe studenti. Pacat.

  2. Marii savanti, ingineri, scriitori din tara asta au facut facultăți si au avut mari realizari fara ca statul sa le ofera mare lucru.
    Acum statutul de student este egal cu cel de milog.
    Milog in tren.
    Pleaca la scoala la Bucuresti ( de ex.) in ziua de luni sau marți iar începând de joi seara se întorc acasa.
    Cate zile invata pe saptamana studentul roman?
    Cate zile călătoreste cu trenul studentul roman?
    Care e efectul?
    Haos organizat la călătoria cu trenul pentru ceilalti călători care de regula sunt navetiști.
    Trenuri putine, vagoane putine.
    Peste 50% din locuri sunt ocupate de studenții voiajor.
    Caz la regionala Galati:
    – se descompun trenuri de pe relația Galati- Bucuresti prin limitarea acestora la 2 sau 3 vagoane.
    – restul vagoanelor se ataseaza la trenurile de pe relația Galati Constanta.
    Astfel CFR transporta zilnic de pe zona Galati , Brăila cu 20 sau 30 de vagoane cca 2500 sau chiar 3000 de studenti GRATIS.
    In ce tara a lumii o companie a statului face o astfel de risipa:
    duce 3000 de oameni la mare zilnic in vacanta, ii aduce seara acasă fara sa aiba vreo încasare?
    Poate vreo zecea bilete/zi sa fie vândute.
    Decat risipa si haos organizat la călătoria cu trenul nu punem niste condiții si limităm la 6 sau max 10 călătorii gratuite pe student pe an scolar?

  3. Ar trebui sa le impuna o limita de varsta si „studentilor” si „doctoranzilor” lor. Ca toti fac facultatile si doctoratele pe la 40-50 de ani.

    • Un doctorat la 25 de ani este la fel de scump pt stat ca si unul la 60 de ani. De ce atata ura pe criterii de varsta?

    • Nu e ura e matematica…plusvaloarea impozitabila a carierei unui absolvent la 26 ani este net superioara fata de cea a unuia la 60 ani… Asta ar permite „amortizarea acestei investitii”. In plus se presupune ca la 40-50 ani ai deja un job si iti permiti costuri de calatorie… De aceea functioneaza f. Bine in europa reducerile under 26

    • Nu sta tara asta in loc de cele cateva calatorii cu trenul pe care le vor studentii. De acord, ca nu trebuie date la liber pentru ca vom ajunge la abuzuri si atunci un numar de 25 de drumuri acasa ar putea fi o solutie, dar tare as vrea sa vad si un calcul pe impactul bugetar al acestor masuri.
      In alta ordine de idei, sunt studenti care aleg sa faca doctoratul mai tarziu fix din considerente financiare, neavand o familie care sa ii sustina pana la 26 de ani, asa ca sunt fortati sa mearga sa munceasca inca din timpul facultatii. Sunt sigur ca cei despre care vorbim sunt atat de putini incat timpul pierdut de oficiali pentru a da legea ne va costa mai mult decat biletele de tren reduse ale celor care fac doctorat la 60 de ani.
      Va astept cu numere.

  4. Bună ziua! Ar trebui limitat nr de călătorii. Adică să fie doar o anumită rută, să nu beneficieze de această gratuitate pe perioada vacanței. Numărul studenților cu vârste peste 26 ani este totuși mic și, cu tot respectul, nu aceștia sunt cei care-și permit plimbări la munte sau la mare. Sunt totuși măsuri care se pot lua cu cap.

  5. Gratuit doar pana in 26 ani, 1 bilet pe saptamana dus-intors in timpul anului universitar plus 2 bilete dus-intors in fiecare vacanta, in rest reducerile de under26 aplicate in toata europa

  6. Ajungem noi usereu la butoane si facem gratuit tot pentru studenti! Plus ca ne-au sustinut si in piata! Ce tot atata capitalism! Sa ni se dea!

  7. Sa le dea reducere și cu limite de vârste, de ce un calator navetist care își plătește biletele și abonamentul lunar este obligat sa stea în picioare și studentul este bine mersi pe scaun, nu se uita ca în picioare stau oameni veniți de la munca sau gravide bolnavi etc fără a tine cont de nimeni și nimicvin și zic asta e locul meu GRATUIT, ma întreb oare este corect față de noi cei care plătim, și mai întreb dacă acel tuș carton curent consumat sunt gratuite????? Deci domnilor de la guvernare care au făcut asa ceva le doresc sa călătorească asa cum o facem noi și în condiții improprii, în picioare și în jeg, căldură etc. Unde oamenii mor în trenuri și totul este mușamalizat.

  8. Dar cum e cu vrem o tara ca afara? Unde mai au studentii gratis transp?

  9. O calatorie saptamanala dus-intors ,in localitaea de domiciliu , atat si nimic mai mult .