G4Media.ro

STUDIU: 1,5 milioane de persoane trăiesc în izolare socială în Japonia /…

Sursa foto: Pixabay

STUDIU: 1,5 milioane de persoane trăiesc în izolare socială în Japonia / Ce sunt „hikikomori”

Japonia numără aproape un milion şi jumătate de persoane care trăiesc în izolare socială, denumite „hikikomori” în această ţară, iar aproape 20% dintre ele au atribuit retragerea lor din societate pandemiei de COVID-19, potrivit unui studiu realizat de Guvernul nipon, informează AFP, preluată de Agerpres.

Fenomenul afectează aproximativ 2% dintre persoanele din grupa de vârstă 15-64 de ani din Japonia (1,46 milioane de oameni), conform acestui studiu, realizat în noiembrie 2022 şi publicat vinerea trecută, cea mai extinsă analiză de acest tip efectuată până în prezent de Guvernul de la Tokyo.

Motivul cel mai des invocat de persoanele chestionate pentru a explica retragerea lor din societate este renunţarea la locul de muncă, urmat la mică distanţă de pandemia de COVID-19.

„Se pare că anumite persoane corespund definiţiei noastre despre «hikikomori», pentru că ele au fost descurajate să iasă din locuinţe din cauza COVID-19 şi, deci, au sfârşit prin a avea mai puţine contacte cu societatea”, a declarat pentru AFP Koji Naito, un oficial guvernamental nipon.

„Hikikomori” sunt definiţi în cadrul acestui studiu ca persoane cu vârste cuprinse între 15 şi 64 de ani care evită să participe la activităţi sociale, cum ar fi mersul la şcoală sau la locul de muncă, şi care, timp de cel puţin şase luni, nu ies din locuinţele lor decât pentru activităţi recreative sau pentru a-şi face cumpărăturile, sau care nu îşi părăsesc practic deloc domiciliul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. As vrea si eu să fiu hikikomori să ies doar in activități recreative sau la cumpărături, dar nu la muncă, însă imi trebuie ceva „komori” că rămân fără bani si apoi mă „omori” de foame! 👀