STUDIU 56% dintre români declară că adună gunoiul menajer selectiv / Tinerii între 25 și 34 de ani colectează cel mai mult selectiv: 76%
Românii sunt tot mai preocupaţi de starea mediului înconjurător, astfel că 56% dintre ei au declarat că îşi colectează gunoiul menajer selectiv, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research despre reciclare şi comportamentul românilor, remis, joi, Agerpres.
„În contextul actual al schimbărilor climatice, acţiunile concrete în vederea combaterii acestora devin tot mai necesare. Aşa se explică faptul că românii se arată dornici să colecteze gunoiul menajer selectiv (56%). Dintre românii care colectează gunoiul menajer selectiv se evidenţiază într-o pondere mai mare respondenţii peste 55 de ani (60%) şi tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (76%) care declară că selectează deşeurile în cea mai mare măsură”, se arată în studiul citat.
Studiul mai arată că femeile (55%), comparativ cu segmentul bărbaţilor (58%), reciclează mai puţin. Pe de altă parte, 25% dintre respondenţi declară că obişnuiesc să colecteze selectiv gunoiul menajer, dar nu mereu.
Întrebaţi care sunt variantele cu care rezonează cel mai mult, românii au răspuns că aleg mai degrabă produse din categoria eco în proporţie de 17%. Respondenţii care se orientează către produse eco sunt în special bărbaţii, care declară că au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construire a unei case (20%).
Pentru 37% dintre cei care sunt în proces de construire a unei case, ideal înseamnă sănătos şi sustenabil (37%), arată studiul citat. Astfel, pentru 26% dintre respondenţi, BCA-ul constituie materialul principal de zidărie din punctul de vedere al sustenabilităţii.
De asemenea, românii declară că optează şi pentru produse cu tradiţie pe piaţă (16%), produse cunoscute (13%) şi produse inovatoare (13%). Produsele cu tradiţie pe piaţă sunt alese într-o pondere mai mare de respondenţii cu vârsta de peste 55 de ani (20%).
Din totalul eşantionului, 49% dintre respondenţi afirmă că folosesc în cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice. Se observă un procent uşor mai mare în rândul respondenţilor care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construire a unei case (54%), dar şi în rândul respondenţilor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (53%).
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview), datele fiind colectate în perioada 15 – 26 aprilie 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), respectiv 820 interviuri, iar 440 de interviuri au fost cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcţie a unei case. Marja de eroare este de +/-3%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii