STUDIU 60% dintre companii vor să crească angajările, în acest an. 45 % se plâng de lipsa candiaţilor calificaţi
Aproape 60% dintre companii plănuiesc să crească ritmul angajărilor, deşi 45% din totalul organizaţiilor afirmă că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, reiese din studiul „Tendinţe în recrutarea remote în 2021”, realizat de compania de consultanţă de business Valoria, în colaborare cu Mingle, platforma de automatizare a recrutării, transmite Agerpres.
Conform cercetării, patru din zece manageri (40%) susţin că vor creşte numărul rolurilor remote, pentru candidaţii care vor să lucreze la distanţă.
În contextul planurilor de creştere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităţilor pentru 2021. Astfel, pe primul lor în top, 55% dintre companii pun crearea unor experienţe de recrutare mai bune candidaţilor, 48% mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, 35% pe transformarea digitală, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidaţi.
De asemenea, în ceea ce priveşte provocările cu care s-ar putea confrunta companiile pe parcursul acestui an, 45% declară că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, în timp ce, pe locul al doilea, se află problemele cu atragerea unui număr suficient de aplicaţii (44%). Pe următoarele poziţii se regăsesc: evaluarea abilităţilor sociale (41%), o fluctuaţie mai mare a personalului (33%), trendul de creştere a salariilor (33%) şi tranziţia către folosirea tehnologiei în Resurse Umane (32%).
Potrivit sursei citate, când vine vorba despre alegerea candidaţilor potriviţi, angajatorii îi caută pe cei care se pot adapta cu uşurinţă unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare. Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorinţa de creştere şi învăţare a candidaţilor (77%), capacitatea de adaptare şi rezilienţa (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%), abilitatea de a utiliza tehnologia (45%).
Alte aspecte care vor face alegerile de recrutare ale companiilor în 2021 includ: inteligenţa emoţională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivaţia (25%) şi gândirea critică (20%).
La capitolul muncii remote (de acasă), 40% dintre companii sunt deschise să crească numărul acestor posturi. În acest sens, 90% dintre organizaţii anunţă că vor creşte sau menţine numărul etapelor de recrutare care se desfăşoară online, păstrând în acelaşi timp durata procesului de angajare. În timp ce 65% dintre companii îşi doresc să păstreze majoritar procentul celor care lucrează din birou, pentru restul de 35% rămâne deschisă posibilitatea de a avea preponderent forţa de muncă în regim de lucru remote, relevă studiul de specialitate.
Majoritatea companiilor (62%) au în plan să gândească alternative „remote” pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar şi să ajusteze salariile în funcţie de locul din care lucrează candidaţii (20%).
Valoria este o companie de consultanţă, training şi executive coaching, care ajută antreprenorii să îşi dezvolte afacerile.
Aplicaţia de automatizare Mingle care încurajează echipele de Resurse Umane să reducă munca manuală, să urmărească indicatorii de recrutare şi să organizeze candidaţii din toate sursele într-un singur loc.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.