G4Media.ro

Studiu: 7 din 10 români au încredere să construiască o casă cu…

Sursa foto: pexels.com

Studiu: 7 din 10 români au încredere să construiască o casă cu cel mai sustenabil material de zidărie / 56% dintre constructori susțin că preferă să folosească BCA datorită caracterului său durabil

Majoritatea românilor (84%) consideră că inovaţia şi modernitatea oferă oportunităţi semnificative pentru atenuarea problemelor de mediu, context în care şapte din zece persoane susţin că ar avea încredere să construiască o casă cu cel mai sustenabil material de zidărie, reiese dintr-un studiu publicat marţi, informează Agerpres.

Persoanele din categoria de vârstă 35-44 de ani sunt cele care ar alege mai des produse şi soluţii „verzi” sau ecologice în viaţa de zi cu zi (14% vs. 11% total eşantion).

Potrivit Reveal Marketing Research, caracterul sustenabil al construcţiilor este esenţial pentru protejarea mediului, reducerea costurilor pe termen lung şi îmbunătăţirea calităţii vieţii umane, iar în viziunea a 37% dintre români, casa ideală este caracterizată de sustenabilitate (faţă de o pondere de 28% în 2022).

De asemenea, nivelul de încredere al românilor în a construi o casă cu cel mai sustenabil material de zidărie este în creştere, comparativ cu anul trecut, ajungând la 72% (pondere de 66% în 2022). Această atitudine este regăsită în măsură semnificativ mai mare în rândul celor cu vârste între 35 şi 55 de ani (83%) şi al celor care şi-au construit sau sunt în proces de construcţie a unei case (84%).

Concluziile studiului de specialitate evidenţiază că sustenabilitatea în construcţii capătă multe forme, iar peste jumătate (56%) dintre specialiştii în construcţii declară că preferă să construiască cu BCA datorită caracterului său durabil, în timp ce 26% menţionează caracterul ecologic, iar 21% calitatea acestuia de a contribui la reducerea emisiilor de carbon.

În acelaşi timp, peste 60% dintre români sunt îngrijoraţi în mare măsură de toate problemele din domeniul construcţiilor care influenţează calitatea vieţii, iar performanţa energetică a clădirii (76%) şi eliminarea neadecvată a deşeurilor de construcţie (69%) sunt principalele îngrijorări ale acestora.

Totodată, 79% din totalul celor chestionaţi sunt de părere că este necesară prioritizarea promovării produselor care ajută mediul înconjurător, în timp ce 78% percep companiile de construcţii ca fiind responsabile de nivelul amprentei de carbon pe care o emană, iar 77% afirmă că toate companiile ar trebui să facă publice activităţile prin care dăunează mediului înconjurător (77%).

La capitolul sustenabilitate, cei care şi-au construit sau sunt în proces de construcţie a unei case susţin într-o măsură semnificativ mai mare că aceasta este la fel de importantă precum confortul oferit de locuinţă (86% vs. 77% total eşantion). „Sustenabilitatea în construcţii ajută la conservarea resurselor naturale şi la crearea unui mediu sănătos şi confortabil pentru locuitori, iar cei mai mulţi dintre specialiştii în construcţii declară că recomandă BCA ca material de zidărie clienţilor care îşi doresc o casă sustenabilă/ ecologică, modernă şi eficientă energetic”, se precizează în cercetare.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18 – 24 mai 2023 pe un eşantion de 1.735 respondenţi, din care 507 persoane lucrează în domeniul construcţiilor. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,7%, la un nivel de încredere de 95%.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...