Studiu: 79% dintre părinți agreează începerea școlii în format clasic / 9 din 10 copii merg la scoală cu haine și rechizite noi
Părinţii români au investit un buget cuprins între 200 lei și 500 lei pentru începutul noului an școlar, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research. 92% dintre părinți au delarat că au achiziționat rechizite pentru noul an școlar, în timp ce 84% dintre aceștia declară că au achiziționat haine.
Cheltuielile pentru noul an școlar cresc odată cu trecerea copiilor dintr-un ciclu școlar în altul, arată studiul. Dacă pentru un preșcolar bugetul mediu total se ridică la peste 600 de lei, pentru un elev de liceu părinții declară că au cheltuit chiar și peste 900 de lei. Aceasta în condițiile în care câștigul salarial mediu net a fost de aproape 3.400 de lei în luna ianuarie.
În studiu au fost consultați peste 1.009 de respondenți, dintre care 390 sunt părinți cu copii școlari și liceeni din întreaga țară, pentru a vedea cum percep aceștia începutul anului școlar, temerile și îngrijorările lor, dar și cât au cheltuit pe haine și rechizite.
8 din 10 (79%) părinți agreează începerea școlii în format clasic cu revenirea în bănci, chiar dacă virusul nu a fost complet eliminat. Pe de altă parte, 21% dintre părinți consideră că școala nu trebuie să înceapă în format clasic. Este vorba în proporție mai ridicată despre părinții care își doresc reluarea cursurilor în format hibrid (14%) sau online (7%).
Părinții care optează pentru școala în format clasic sunt, în proporții mai ridicate, cei care au copii cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani (82%).
Favorabili sistemului hibrid sunt în proporții mai ridicate, părinții liceenilor (14%), iar sistemul online este preferat de către părinții ai căror copii au vârste cuprinse între 11 și 14 ani (12%).
Contractarea virusului de către copii dar și incertitudinea ca urmare a începerii anului școlar este o îngrijorare pentru o treime dintre părinți. De altfel, 8% dintre părinți se declară mai optimiști spunând că nu sunt deloc îngrijorați cu privire la începerea acestui nou an școlar.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Au fost realizate 1009 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users, dintre care 370 respondenți cu copii la scoală. Perioada de colectare: 6 – 12 septembrie 2021.
sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.