G4Media.ro

Studiu: 90% dintre copiii români din Generaţia Alpha (între 8 și 14…

Foto: Freepik.com

Studiu: 90% dintre copiii români din Generaţia Alpha (între 8 și 14 ani) vor să devină propriul şef  / 29% cred că Inteligenţa Artificială va fi parte a viitoarelor lor locuri de muncă

Nouă din 10 dintre copiii români din Generaţia Alpha (cu vârste între 8 şi 14 ani) vor să devină propriul şef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupaţia principală şi doar 6% îşi doresc să lucreze pentru un angajator, reiese din rezultatele unui studiu realizat de Visa, anunță Agerpres.

Potrivit sursei citate, 78% dintre respondenţi au câştigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar aproape două treimi dintre aceştia (61%) au folosit tehnologia pentru a obţine aceste venituri.

De asemenea, un respondent din trei aparţinând generaţiei Alpha (29%) crede că Inteligenţa Artificială (AI) şi Machine learning vor fi parte integrantă a viitoarelor lor locuri de muncă, iar aproape la fel de mulţi se aşteaptă să folosească realitatea virtuală sau augmentată (27%).

Studiul de specialitate, publicat vineri, arată că reţelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare şi AI (11%, fiecare).

De asemenea, aproape o treime (29%) dintre copii preferă să plătească pentru cumpărături fie cu un card fizic, fie cu portofelul mobil. Mai mult, copiii români au una dintre cele mai accentuate preferinţe pentru utilizarea portofelelor mobile din regiune (10%), alături de Cehia (11%) şi Slovacia (11%).

Întrebaţi cu privire la aşteptările legate de viitorul loc de muncă, peste o treime (37%) dintre respondenţii din România cred că vor folosi reţelele sociale, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum e-mail sau video-conferinţe.

Totodată, trei din patru copiii învaţă despre cum pot câştiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conţinut (37%), de la profesori (25%) şi de la prieteni (23%).

Când vine vorba despre sursele de inspiraţie ale copiilor, imaginaţia se situează pe primul loc (50%), depăşind reţelele sociale şi creatorii de conţinut (45%), jocurile online (43%) sau discuţiile cu prietenii (42%). De altfel, România este ţara cu cel mai mare procent de copii care îşi găsesc inspiraţia citind (35%) şi cel mai mic procent de respondenţi care se inspiră de pe platforme sociale şi conturile creatorilor de conţinut.

„Viitoarea generaţie are o viziune clară asupra modului în care tehnologii precum inteligenţa artificială vor modela viitorul. În ceea ce priveşte inovaţiile care le-ar putea uşura viaţa de adult, printre răspunsurile date de generaţia Alpha s-au numărat roboţi şi maşini care îndeplinesc sarcini zilnice precum curăţenie sau gătit, dispozitive medicale avansate de diagnostic şi tratare a bolilor, jucării inteligente, tehnologii avansate de învăţare sau dispozitive şi tehnologii care să permită teleportarea şi călătoria în timp”, se menţionează în concluziile cercetării.

Studiul comandat de Visa a fost realizat de Opinium Research pe un eşantion de 500 de copii din România, cu vârste cuprinse între 8 şi 14 ani. Cercetarea a avut loc în în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.

Visa este lider mondial în domeniul plăţilor digitale şi facilitează tranzacţii de plată între consumatori, comercianţi, instituţii financiare şi entităţi guvernamentale din peste 200 de ţări şi teritorii.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Propriul șef in exil, nu aici să muncească pentru ciolacu si bandele de speciali!

  2. Nu-și găsesc nici capul fără telefon și vor să fie propriii lor șefi… mai lăsați-mă…

  3. vorbiti de generatiile de analfabeti functionali, nu?