STUDIU Avertismente de sănătate pe produsele din carne, similare cu cele de pe pachetele de țigări, ar putea ajuta la reducerea consumului
Avertismentele de sănătate de pe pachetele de țigări – inclusiv imaginile grafice cu organe bolnave – au avut un impact asupra reducerii numărului de fumători din întreaga lume și asupra creșterii gradului de înțelegere a riscurilor pentru sănătate pe care le implică. Acum, cercetătorii sugerează că utilizarea aceluiași stil de etichete de avertizare ar putea reduce consumul de carne. Parlamentul European, împreună cu multe guverne, pledează pentru o reducere a cantității de carne consumată de cetățeni, scrie Euronews.
Consumul prea mare de carne este asociat cu probleme de sănătate, cum ar fi riscul crescut de anumite tipuri de cancer, iar industria cărnii contribuie în mare măsură la schimbările climatice și la emisiile de gaze cu efect de seră.
Un studiu realizat de o echipă de la Universitatea Durham din Marea Britanie a constatat că utilizarea unor etichete de avertizare, similare celor de pe pachetele de țigări, ar putea avea un impact asupra reducerii consumului de carne.
Publicându-și concluziile în revista academică Appetite, cercetătorii au testat o serie de etichete de avertizare pe produsele alimentare care conțin carne. Etichetele au inclus o imagine grafică alături de text, unele dintre ele avertizând asupra daunelor aduse climei, sănătății și, de asemenea, asupra riscului de pandemii.
Un eșantion de 1.001 adulți care mănâncă carne au fost împărțiți în patru grupuri și li s-au arătat imagini cu mâncăruri calde pe care le-ai putea cumpăra într-o cantină – cum ar fi paste cu carne, paste cu pește, paste cu legume sau paste vegane. Acestea aveau fie o etichetă de avertizare privind sănătatea, fie o etichetă de avertizare privind clima, fie o etichetă de avertizare privind pandemia, fie nicio etichetă.
Apoi li s-a cerut să ia 20 de decizii privind diferite alegeri de mâncare, răspunzând la întrebări privind cât de anxioase și cât de credibile erau etichetele.
Cercetătorii au măsurat, de asemenea, intențiile viitoare de a cumpăra și de a mânca opțiunile de masă, precum și cât de atrăgătoare erau mesele.
Aceștia au constatat că toate etichetele au fost eficiente pentru a-i descuraja pe oameni să aleagă carnea în mesele lor.
„Atingerea nivelului zero net este o prioritate pentru națiune și pentru planetă. Întrucât s-a demonstrat deja că etichetele de avertizare au redus fumatul, precum și consumul de băuturi zaharoase și alcool, utilizarea unei etichete de avertizare pe produsele care conțin carne ar putea să ne ajute să atingem acest obiectiv dacă ar fi introdusă ca politică națională”, a declarat Jack Hughes, care a realizat studiul în cadrul cercetărilor sale de doctorat la departamentul de psihologie al Universității Durham.
Etichetele au redus selecția de carne cu șapte până la 10 procente, iar participanții s-au dovedit a fi cel mai mult în favoarea celor de avertizare climatică, pe care le-au considerat cele mai credibile.
Potrivit unui sondaj recent YouGov, 72% din populația britanică se consideră consumatoare de carne. În cadrul strategiei naționale privind alimentația, Marea Britanie și-a stabilit ca obiectiv reducerea consumului de carne cu 30% până în 2032.
Autorul principal al lucrării, Dr. Milica Vasiljevic, de la Departamentul de Psihologie al Universității Durham, a declarat: „Nu este o idee bună: „Știm deja că a mânca multă carne, în special carne roșie și procesată, este dăunător pentru sănătate și că contribuie la decesele cauzate de poluare și de schimbările climatice. Adăugarea unor etichete de avertizare pe produsele din carne ar putea fi o modalitate de a reduce aceste riscuri pentru sănătate și mediu.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii