STUDIU Bulgaria are cele mai periculoase drumuri din Europa pentru conducerea vehiculelor grele de marfă / „Podul peste Dunăre” de lângă Ruse este una dintre cele mai riscante secțiuni
Bulgaria are cele mai periculoase drumuri din Europa pentru conducerea vehiculelor grele de marfă, potrivit unui studiu realizat de o companie britanică de tehnologie și logistică, transmite agenția bulgară Novinite.
Șoferii internaționali se plâng de drumurile sparte, cozile kilometrice de la granițe, lipsa zonelor de odihnă și încălcarea sistematică a regulilor de circulație, care duc adesea la accidente cu consecințe fatale.
„Podul peste Dunăre” de lângă Ruse este una dintre cele mai riscante secțiuni pentru șoferii de camioane grele. Stoyan Georgiev se află la volan de 25 de ani, dar continuă să fie în alertă atunci când ajunge la granița româno-bulgară.
„În România, au reparat drumurile, drumurile principale, dar pe drumurile noastre nu pot să conduc cu 50 de kilometri pe oră”, spune șoferul Stoyan Georgiev.
„Multe gropi, se vede că este asfaltată, iar în momentul următor este alunecoasă cu o ploaie măruntă, ca să nu mai vorbim dacă este polei”, adaugă colegul său Krasimir Ankov.
Situațiile riscante de pe șosea sunt ceva obișnuit.
„Recent, am avut un accident pentru că niște oameni au decis să astupe gropile la ora prânzului, pe „Bulevardul Bulgaria”. Unui coleg din fața mea i s-a oprit autobuzul și, când l-am văzut, l-am lovit”, spune Dimitar Kasabov.
„De fapt, sunt multe accidente cu camioane în Bulgaria. Majoritatea drumurilor din Bulgaria, precum și cel pe care ne aflăm acum – Ruse-Veliko Târnovo, au două benzi de circulație, adică una pe fiecare sens. Există pante mari în urcare și în coborâre, condiții proaste de trafic, ceea ce îi determină pe șoferii de vehicule grele de marfă să întreprindă manevre legate de depășire, intrând pe banda de circulație din sens opus”, a explicat expertul auto Svilen Kostadinov.
Prin urmare, experții recomandă ca limitele pentru autoturisme și camioane pe o anumită secțiune să fie diferite.
„La coborârea acestui tip de vechicule, este bine ca acestea să coboare cu 50 de kilometri pe oră, astfel încât să poată opri dacă este necesar. Nu ar trebui să mărească viteza, mai ales atunci când sunt încărcate, dar acest tip de restricție este prea mică pentru șoferii de autoturisme și motociclete.” consideră Kostadinov.
Anul trecut, în regiunea Ruse au avut loc 1.057 de accidente rutiere. 29 de persoane au murit și 455 de persoane au fost rănite.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank