Studiu: Cei mai mulţi antreprenori cred că profesorii sunt începători în folosirea calculatorului şi a Internetului, iar digitalizarea în şcoli este la un nivel minim
Digitalizarea în şcolile din România este la nivel minim, de 20% din potenţialul maxim, iar profesorii sunt începători în folosirea calculatorului şi a Internetului, comparativ cu alte ţări din Europa, consideră majoritatea antreprenorilor români, potrivit unui studiu realizat de producătorul de soft CIEL România, citat de News.ro.
Peste 55% dintre antreprenori afirmă că profesorii au competenţe digitale de începători.
Principalele cauze pentru lipsa de investiţii în tehnologie şi digitalizare în învăţământ sunt mentalitatea învechită şi dezinteresul guvernanţilor, deşi am avea resursele necesare, mai arată analiza citată.
Astfel, 46% dintre antreprenori cred că nivelul de dotări este minim, lucru vizibil cu ochiul liber, iar 26% cred chiar că nivelul din România este cel mai slab din Europa. Doar 25,8% dintre respondenţi consideră că nivelul de dotare este moderat şi că şcolile beneficiază de dotări esenţiale, dar nu suficiente.
Totodată, peste 34% dintre ei sunt de părere că este nevoie nu doar de educaţie digitalizată, ci şi de dotări fizice avansate în şcoli – de exemplu, ferestre inteligente care se deschid când nivelul de oxigen din sala de curs scade – iar 10% cred că predarea tradiţională ar trebui înlocuită în licee şi facultăţi cu predarea şi învăţarea digitale (table digitale, cărţi digitale, teme facute online şi prezentate digital, biblioteca digitală).
Peste 23% dintre antreprenorii români cred că acest lucru se întâmplă deoarece există nepăsare şi dezinteres din partea guvernanţilor, 22,6% dintre respondenţi cred că profesorii nu sunt pregătiţi şi nu au deschiderea să deprindă abilităţi digitale, în timp ce 36,8% dintre antreprenori sunt convinşi că motivul este mentalitatea învechită atât la nivel de guvernare, cât şi la nivel academic, mediul academic fiind sigur că metodele clasice de predare/învăţare sunt mai bune decât cele moderne.
În schimb, 17,4% dintre respondenţi cred că este o perceptie falsă şi că doar sectorul privat de IT este în dezvoltare, România fiind în urmă la capitolul IT per total.
Nivelul de competenţe digitale ale profesorilor în pandemie este aproape de zero, consideră 20% dintre antreprenorii români, afirmând că aceştia nici nu ştiu să se conecteze pe platformele de live streaming folosite pentru şcoala online.
De asemenea, 55,5% dintre respondenţi afirmă că profesorii au competenţe digitale de începători şi au doar abilităţi de bază în folosirea unui laptop şi a internetului. Doar 23,2% dintre respondenţi sunt de părere că nivelul de competenţe digitale ale profesorilor este mediu şi doar 1,3% consideră aceste competenţe avansate. (Sursa foto: Pixabay)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii