Studiu: Consumul de alcool pe cap de locuitor a scăzut în România, în 2021 / Românii consumă băuturi în cantităţi mai mici, dar de calitate superioară
Potrivit unui sondaj realizat de Diageo Eastern Europe în România, Cehia și Ungaria, românii tind să sărbătorescă de câteva ori pe an, marcând ocazii tipice precum zile de naştere şi aniversări, dar şi perioada marilor sărbători, spre deosebire de locuitorii din celelalte țări din regiune, informează News.ro.
Totodată, studiul arată că în 2020, în România, consumul de alcool pe cap de locuitor a fost de 101,6 l, în scădere de la 106,9, în principal din cauza prăbuşirii HoReCa, și se remarcă o tranziţie către mărcile premium, cumpărătorii alegând să consume băuturi în cantităţi mai mici, dar de o calitate superioară. Whisky-ul şi vodca sunt printre cele mai populare produse, însă ginul este segmentul cu cea mai solidă creştere.
Michael Holm, managing director Diageo Eastern Europe, lider pe piaţa băuturilor alcoolice, spune că în 2020 românii au început să se îndrepte spre cumpărăturile online și în ceea ce privește achiziția de băuturi alcoolice.
”Primul lucru pe care l-am observat a fost orientarea mai evidentă a clienţilor spre cumpărăturile online. Credem că această tendinţă va continua chiar şi după încheierea pandemiei, prin urmare intenţionăm să intensificăm procesul de digitalizare.
De asemenea, am remarcat schimbări şi la nivelul tendinţelor de consum în ultimii ani în România şi, la o scară mai largă, în regiune. Acestea nu au legătură directă cu pandemia de Covid, ci mai degrabă cu creşterea PIB-ului. Astfel, asistăm la o tranziţie către mărcile premium, cumpărătorii alegând să consume băuturi în cantităţi mai mici, dar de o calitate superioară. Acest sector se bucură şi de multe inovaţii şi investiţii în Europa de Est. În România, observăm un real potenţial de creştere”, spune Michael Holm.
Conform acestuia, whisky-ul deține cea mai mare categorie din cadrul băuturilor spirtoase de import, iar vodca este cea mai mare din totalul băuturilor spirtoase, inclusiv cele locale.
”În ceea ce priveşte segmentele, ginul este segmentul cu cea solidă creştere şi ne aşteptăm ca tendinţa să continue pe măsură ce evenimentele organizate la primele ore ale serii devin mai populare, însă putem vedea şi o creştere la fel de puternică în categoriile whisky şi rom”, a mai spus Holm.
Sursa Foto: Pexels.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii