G4Media.ro

STUDIU De ce uităm mereu să ne dezabonăm de la serviciile de…

sursa foto: Pexels/ Taryn Elliot

STUDIU De ce uităm mereu să ne dezabonăm de la serviciile de streaming, deși prețurile cresc/ Procesul este conceput pentru a fi complicat, avertizează experții

Visul streaming-ului – să urmărim ce dorim, când dorim, pentru o fărâmă din prețul abonamentului prin cablu se apropie de sfârșit, scrie The New York Times.

Cu toate creșterile de preț pentru aplicațiile de streaming video precum Amazon Prime Video, Netflix și Hulu, gospodăria medie care se abonează la patru aplicații de streaming ar putea ajunge acum să plătească la fel de mult ca un abonat la televiziune prin cablu, potrivit unui studiu realizat de Deloitte.

Pentru a numi câteva dintre creșterile de preț pentru streaming video (fără reclame) în doar un an: Prime Video de la Amazon, fără reclame, costă acum 12 dolari pe lună, față de 9 dolari; Netflix a crescut prețul planului său premium pentru vizionarea de conținut pe patru dispozitive la 23 de dolari pe lună, de la 20 de dolari; Disney a crescut prețul serviciului său Hulu la 18 dolari pe lună, de la 15 dolari; iar Max de la HBO costă acum 16 dolari pe lună, față de 15 dolari.

Dacă, la fel ca mulți oameni, vă abonați la toate aceste servicii, plătiți aproximativ 70 de dolari pe lună, cam cât un pachet modest de televiziune prin cablu în unele zone.

Alte schimbări la orizont îi vor face pe oameni să plătească mai mult pentru streaming. Disney a anunțat în această lună că va lua măsuri drastice împotriva partajării parolelor pentru Disney+, Hulu și ESPN+. Netflix le-a spus acționarilor luna trecută să se aștepte la mai multe creșteri de prețuri.

Serviciile de streaming oferă în continuare mai multă flexibilitate și potențial de a economisi decât un pachet TV tradițional. Dacă asta v-a atras către streaming, soluția poate părea evidentă: ați putea fi mai judicios în ceea ce privește gestionarea abonamentelor – anulând abonamentul la Netflix imediat ce ați terminat de vizionat „Love Is Blind”, de exemplu.

Dar este mai greu decât pare. Aplicațiile de streaming sunt concepute pentru a ne face să uităm că ne putem dezabona.

Nu veți primi un memento care să vă reamintească faptul că abonamentul dvs. urmează să fie reînnoit, a declarat Tony Hu, director de program pentru inginerie la Massachusetts Institute of Technology. „Când intrați într-un cazinou, nu vedeți semnele de ieșire plasate în mod vizibil”, a adăugat el.

Așadar, este util să fiți la curent cu ceea ce fac companiile pentru a vă ajuta să vă gestionați abonamentele. Iată la ce trebuie să fiți atenți.

De ce uităm să ne dezabonăm

În luna mai, Caroline Sinders, designer și artistă, a publicat rezultatele unui studiu independent privind modul în care companii precum Netflix, Hulu, Vimeo și The New York Times fac dificilă dezabonarea de la serviciile lor.

Studiul, realizat în 2022, a constatat că unele companii media, precum The Times, au creat fricțiuni în acest proces – necesitând, în unele cazuri, un apel telefonic pentru a anula un abonament. În prezent, The Times permite abonaților să se dezaboneze online, fără un apel telefonic.

Deși studiul a constatat că serviciile de streaming, cum ar fi Netflix și Hulu, sunt mai ușor de anulat, s-ar putea să rămâneți abonat mai mult timp decât doriți din cauza a ceea ce nu fac aceste companii, a declarat Mx. Sinders a spus. Nu trimit e-mailuri care să vă reamintească faptul că urmează să primiți o factură. Când ești facturat, în general nu trimit e-mailuri cu chitanțele de plată.

Harry Brignull, consultant în experiența utilizatorului și autor al unei cărți despre trucurile pe care companiile de tehnologie le folosesc pentru a vă controla, a subliniat că industria de streaming i-a obișnuit pe consumatori să accepte această practică, chiar dacă am lua-o în derâdere pentru aproape orice altă tranzacție.

„Cum se face că suntem cu toții de acord cu acest lucru?”, a întrebat el, adăugând că, dacă „ieși dintr-un magazin, vrei să ți se înmâneze o chitanță”.

Aplicațiile de streaming trimit, totuși, o mulțime de e-mailuri după ce ați anulat, în speranța de a vă atrage înapoi cu mesaje de marketing despre noile emisiuni TV și filme.

Netflix a refuzat să comenteze motivul pentru care nu a trimis chitanțe de plată lunară sau notificări de reînnoire și a declarat că cea mai bună modalitate de a-și gestiona abonamentele și de a vizualiza plățile anterioare este prin setările contului de pe site. Hulu, Disney și Max nu au răspuns imediat la solicitările de comentarii.

„Este lipsa unui memento un model de design dăunător?” Mx. Sinders a declarat. „Eu aș spune că da. Pune foarte mult pe umerii utilizatorului sarcina de a-și aminti”.

Creați un sistem de atenționare

Practicile menționate mai sus au devenit norma în industrie, așa că depinde de noi să creăm un sistem care să ne reamintească când trebuie să ne dezabonăm de la un serviciu de streaming.

Configurarea unui memento lunar cu câteva zile înainte de expirarea reînnoirii unui abonament ar fi foarte utilă, a spus dl Brignull. Iar dl Hu, directorul M.I.T., păstrează o listă a aplicațiilor de streaming pentru care plătește pentru a urmări emisiunile pe care el și familia sa le urmăresc pe fiecare dintre ele, ceea ce îi ajută să determine când este momentul să se dezaboneze.

Plata prin intermediul unei terțe părți este o altă modalitate de a primi memento-uri. Atunci când vă abonați la un serviciu de streaming prin intermediul App Store al Apple, de exemplu, sunteți facturat de Apple, care vă trimite prin e-mail chitanțe lunare de plată. PayPal face același lucru. De asemenea, Apple simplifică vizualizarea tuturor abonamentelor și a datelor de reînnoire într-un singur loc în cadrul aplicației sale de setări, astfel încât să le puteți selecta mai ușor.

Eu am o abordare mai agresivă. Pentru a dezactiva reînnoirea automată, anulez un abonament imediat ce mă înscriu. Asta înseamnă că, dacă vreau să mențin abonamentul și după ciclul de facturare curent, trebuie să mă reînscriu de fiecare dată, dar cred că merită pentru controlul pe care mi-l oferă asupra procesului de facturare.

Oricare ar fi calea pe care o alegi, cel mai important pas este să încetinești, potrivit lui SInders. Când sunteți gata să vă dezabonați, faceți-o de pe un laptop sau o tabletă, mai degrabă decât de pe telefon, unde puteți fi ușor întrerupt sau distras. Iar atunci când creați memento-uri în calendar pentru a vă anula abonamentele, setați-le pentru câteva zile înainte ca următoarea factură să vă lovească cardul de credit.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează