Studiu Harvard: Rețelele sociale au câștigat doar în State 11 miliarde de dolari din reclame care targetează minori
Companiile de social media au obținut în total peste 11 miliarde de dolari din venituri din publicitate în SUA de la minori anul trecut, potrivit unui studiu al Harvard T.H. Chan School of Public Health, citat de Associated Press.
Potrivit studiului Harvard, YouTube a obținut cele mai mari venituri din reclame de la utilizatorii cu vârsta de până la 12 ani (959,1 milioane de dolari), urmat de Instagram (801,1 milioane de dolari) și Facebook (137,2 milioane de dolari).
La rândul său, Instagram a obținut cele mai mari venituri din publicitate de la utilizatorii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani (4 miliarde de dolari), urmată de TikTok (2 miliarde de dolari) și YouTube (1,2 miliarde de dolari).
Cercetătorii estimează, de asemenea, că Snapchat a obținut cea mai mare parte a veniturilor din publicitate în 2022 de la utilizatorii sub 18 ani (41%), urmat de TikTok (35%), YouTube (27%) și Instagram (16%).
Cercetătorii spun că rezultatele arată că este nevoie de o reglementare guvernamentală a rețelelor sociale, deoarece companiile care pot face bani de pe urma copiilor care le folosesc platformele nu au reușit să se autoreglementeze în mod semnificativ. Ei notează că astfel de reglementări, precum și o mai mare transparență din partea companiilor de tehnologie, ar putea contribui la atenuarea daunelor aduse sănătății mentale a tinerilor și la reducerea practicilor publicitare potențial dăunătoare care vizează copiii și adolescenții.
Pentru a ajunge la cifra de venituri, cercetătorii au estimat numărul de utilizatori sub 18 ani de pe Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X (fostul Twitter) și YouTube în 2022, pe baza datelor privind populația de la recensământul american și a datelor de sondaj de la Common Sense Media și Pew Research. Aceștia au folosit apoi date de la firma de cercetare eMarketer, numită acum Insider Intelligence, și Qustodio, o aplicație de control parental, pentru a estima veniturile din publicitate ale fiecărei platforme din SUA în 2022 și timpul petrecut de copii pe zi pe fiecare platformă. După aceea, cercetătorii au declarat că au construit un model de simulare folosind datele pentru a estima cât de multe venituri din publicitate au obținut platformele de la minori în SUA.
Cercetătorii și legiuitorii se concentrează de ceva timp asupra efectelor negative care decurg din platformele de socializare, ai căror algoritmi personalizați pot conduce copiii spre o utilizare excesivă. În acest an, legislatorii din state precum New York și Utah au introdus sau au adoptat legi care să limiteze utilizarea social media în rândul copiilor, invocând efectele negative asupra sănătății mentale a tinerilor și alte preocupări.
Meta, care deține Instagram și Facebook, este, de asemenea, dat în judecată de zeci de state pentru că ar fi contribuit la criza de sănătate mintală.
„Deși platformele de social media pot pretinde că își pot autoreglementa practicile pentru a reduce daunele provocate tinerilor, ele încă nu au făcut acest lucru, iar studiul nostru sugerează că au stimulente financiare copleșitoare pentru a continua să amâne luarea unor măsuri semnificative pentru a proteja copiii”, a declarat Bryn Austin, profesor în cadrul Departamentului de Științe Sociale și Comportamentale de la Harvard și autor principal al studiului.
Platformele în sine nu fac public câți bani câștigă de la minori.
Platformele de socializare nu sunt primele care fac publicitate pentru copii, iar părinții și experții și-au exprimat de mult timp îngrijorarea cu privire la marketingul adresat copiilor online, la televizor și chiar în școli. Dar reclamele online pot fi deosebit de insidioase, deoarece pot fi adresate copiilor și deoarece linia de demarcație dintre reclame și conținutul pe care îl caută copiii este adesea neclară.
Într-un document de politică din 2020, Academia Americană de Pediatrie a declarat că copiii sunt „deosebit de vulnerabili la efectele persuasive ale publicității din cauza imaturității gândirii critice și a inhibării impulsurilor”.
„Copiii și adolescenții de vârstă școlară pot fi capabili să recunoască publicitatea, dar adesea nu sunt capabili să îi reziste atunci când aceasta este încorporată în rețelele sociale de încredere, încurajată de influenceri celebri sau livrată alături de conținut personalizat”, se arată în document.
Pe măsură ce cresc îngrijorările legate de social media și de sănătatea mintală a copiilor, Comisia Federală pentru Comerț a propus la începutul acestei luni modificări radicale la o lege veche de zeci de ani care reglementează modul în care companiile online pot urmări și face publicitate pentru copii. Modificările propuse includ dezactivarea în mod implicit a reclamelor direcționate către copiii sub 13 ani și limitarea notificărilor push.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank