Studiu/ Impactul sărbătorilor asupra climei: un cetățean britanic obișnuit produce de 23 de ori mai mult CO2 în ziua de Crăciun
Un studiu arată că un britanic obișnuit produce de 23 de ori mai mult CO2 în ziua de Crăciun. Militanții ecologiști spun că obiceiurile de consum precum călătoriile, cadourile și mâncarea distrug planeta și semnificația Crăciunului
Fie din sărăcie, fie din virtute, mulți dintre noi petrecem o mare parte a anului stăpânindu-ne poftele pentru a ne salva banii și sănătatea, scrie The Guardian.
Dar, de Crăciun, mulți dintre noi lăsăm grijile deoparte și ne dezlănțuim într-o orgie de cadouri somptuoase, călătorii lungi și o frenezie a alimentației gurmande. Acest festival al consumului are un cost: nu doar pentru portofelele și talia noastră, ci și pentru climă.
O analiză realizată pentru The Guardian arată că, în medie, consumul britanicilor în ziua de Crăciun generează de 23 de ori mai multe emisii de gaze cu efect de seră decât într-o zi obișnuită.
Emisiile generate de fiecare adult prin toate călătoriile, cadourile, energia, decorațiunile, mâncarea, băutura și deșeurile asociate cu momentul culminant al carnavalului anual al consumerismului se ridică la 513 kg de echivalent CO2 (CO2e), conform analizei. Emisiile zilnice medii ale unui adult din Regatul Unit sunt de aproximativ 22 kg CO2e.
Cercetarea scoate în evidență impactul asupra climei al sărbătorilor anuale, de care se bucură sute de milioane de oameni din cele mai bogate părți ale lumii, dar care au fost mult timp criticate ca fiind deturnate de marketingul care promovează consumul de masă.
În economia modernă, mare consumatoare de energie, aproape fiecare activitate implică un cost al carbonului și daune asociate pentru climă. Iar cu viteza și amploarea consumului care cresc vertiginos în perioada Crăciunului, acest cost este multiplicat.
Melanie Nazareth de la Christian Climate Action a declarat: „Ni s-a vândut în mod deliberat o viziune a Crăciunului care se bazează pe consumul material. Suntem bombardați constant de publicitate și de mass-media care ne spun că, dacă nu cheltuim bani pe lucruri, nu sărbătorim Crăciunul așa cum se cuvine. Acest lucru distruge întregul sens al Crăciunului, precum și planeta.
„Crăciunul este o sărbătoare a iubirii și dacă iubim oamenii, dacă ne pasă de copilul care se naște astăzi, cel mai mare cadou pe care i-l putem oferi este o planetă locuibilă.
„Nu este vorba doar de oferirea individuală a cadourilor, deși avem cu toții responsabilitatea de a lua măsuri acolo unde putem. Comercianții cu amănuntul și producătorii au puterea de a crea schimbări și trebuie să se gândească la impactul lor asupra planetei, dincolo de obținerea unor profituri mai mari.”
Cadourile au avut cea mai mare contribuție la total, reprezentând peste 93% din emisii, potrivit ClimatePartner, care a efectuat analiza în numele The Guardian, folosind cercetarea de piață furnizată de Finder.
S-a constatat că un adult obișnuit care cumpără 20 de cadouri pentru familie și prieteni ar contribui cu 479 kg CO2e. Cele mai proaste tipuri de cadouri, din punctul de vedere al emisiilor de carbon, au fost electronicele, care, conform cercetării, au reprezentat aproape jumătate din emisiile legate de oferirea de cadouri ale fiecărei persoane.
Asad Rehman, directorul War on Want, care desfășoară campanii privind clima și sărăcia, a declarat: „Corporațiile bogate și proprietarii lor miliardari au făcut din nou mare publicitate de Crăciun pentru a-i determina pe oamenii obișnuiți să cheltuiască mai mult decât își pot permite ei sau planeta – transformând Crăciunul într-un sezon al exceselor ecologice.
„Goana neobosită a giganților corporativi pentru profit în detrimentul planetei sau al oamenilor împinge milioane de oameni obișnuiți care se luptă să își hrănească familiile și să își încălzească casele către datorii mai mari și către consumul excesiv al resurselor planetei.
Articolul integral pe The Guardian
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.