STUDIU IPSOS: Câți români declară că vor urmări Campionatul Mondial de Fotbal din Qatar / Românii mizează pe Germania (19%), Brazilia (14%), Franța sau Spania (13%, fiecare)
Doar 16% dintre români declară că sunt pasionați de fotbal și că vor urmări cât mai multe meciuri din această ediție a Campionatului Mondial – o pondere apropiată de media globală (17%), se arată într-un sondaj Ipsos, realizat în perioada 20 noiembrie – 18 decembrie în Qatar. .
44% dintre conaționalii noştri fie nu sunt interesați de fotbal, fie nu cunosc evenimentul din Qatar – similar cu cetățenii din Germania sau Irlanda.
Cetățenii din Emiratele Arabe Unite sunt cei mai pasionați de fotbal (39%; nu e de mirare, având in vedere cine este gazda campionatului de anul acesta), urmați de cei din Arabia Saudită (32%), India (31%) și Indonezia (30%). Cea mai scăzută preocupare pentru fotbal se înregistrează în Ungaria, Japonia și Canada.
La nivel mondial, dintre cei care au văzut, au citit sau au auzit despre turneu, 21% se așteaptă ca Brazilia să fie echipa câștigătoare, 13% – Germania și 10% – Argentina, respectiv Franța. Cu toate acestea, estimările statisticienilor arată o curbă mult mai lină între țările cu potențial de câștig și o mult mai puțin netă rată de favorabilitate pentru Brazilia față de următoarea clasată, Argentina, care nu a pierdut niciun meci de la precedentul Campionat Mondial.
Cifrele sondajului au surprins și această tendință: 73% dintre argentinieni sunt convinși că țara lor va câștiga – comparativ cu 66% dintre brazilieni. Mult mai puțini germani (23%) și englezi (19%) cred că țara lor va câștiga cupa anul acesta.
Românii mizează pe Germania (19%), Brazilia (14%), Franța sau Spania (13%, fiecare), ca potențiale câștigătoare. Doar 5% văd Argentina în postura de deținătoare a cupei la finele acestei ediții.
În medie, la nivel global, 55% dintre adulți spun că intenționează să urmărească cel puțin o parte din Cupa Mondială.
Intenția de vizionare pentru CM 2022 este cea mai mare în Emiratele Arabe Unite (81%) și Indonezia (80%). Dintre țările care au o echipă națională care concurează anul acesta, cel puțin trei din patru adulți din Argentina, Arabia Saudită și Brazilia intenționează să urmărească cel puțin o parte din meciuri, față de doar unu din patru în SUA și Canada.
În țările europene care au câștigat cel puțin o dată Cupa Mondială, intenția de vizionare este la egalitate cu media globală în Spania, Italia (deși echipa sa națională nu s-a calificat anul acesta) și Marea Britanie (care va avea două echipe care vor juca în Qatar – Anglia și Țara Galilor). Pe de altă parte, intenția de vizionare este mai mică decât media globală în Germania (multiplă campioană mondială; 46%) și chiar mult mai mică în Franța (actuala deținătoare a trofeului; 39%).
50% dintre români spun că vor urmări CM FIFA 2022, ceea ce ne situează lângă țări precum Spania (55%) sau Anglia (52%) – chiar dacă, spre deosebire de acestea, echipa României nu s-a calificat.
Dintre toți adulții intervievați în fiecare țară (iar România are un profil asemănător), o medie de 41% declară că intenționează să urmărească cel puțin o parte din Cupa Mondială la televizor, 20% – pe internet, 15% – pe un smartphone și 7% – pe o tabletă.
Și în acest an, în ciuda nenumăratelor discuții politice din jurul Cupei Mondiale, vizionarea meciurilor este un eveniment social. Cei mai mulți dintre cei care plănuiesc să se uite la meciuri intenționează să facă acest lucru cu familia și prietenii sau, într-o mai mică măsură, alături de colegii de serviciu. Prin comparație cu media globală, românii se pare că sunt mai puțin superstițioși (nu vor avea talismane norocoase) și mai conștiincioși (nu vor chiuli de la şcoală sau serviciu) – cel mai probabil, pentru că acest campionat nu are o miză pentru echipa României, de această dată.
Despre studiu. Studiul Ipsos s-a desfăşurat online în 34 de țări, între 26 august și 9 septembrie 2022, în rândul a 22.528 adulți cu vârste cuprinse între 18 și 74 ani în Canada, Irlanda, Israel, Malaezia, Africa de Sud, Turcia și Statele Unite, 20-74 ani în Thailanda, 21-74 ani în Indonezia și Singapore și respectiv 16-74 ani în alte 24 de țări (inclusiv România). Dintre aceștia, un număr de 15.674 respondenți au afirmat ca au văzut, citit sau auzit ceva despre Cupa Mondială FIFA 2022 si au răspuns unor întrebări pe această temă.
Grupul internaţional de origine franceză Ipsos reprezintă una dintre cele mai mari companii în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 90 de ţări. Ipsos este cel mai mare grup de cercetare prezent în România, cu peste 1.000 de angajaţi. În 2021, Ipsos România, agenția de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezență pe piața locală. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi https://www.ipsos.com/ro-ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii