G4Media.ro

Studiu: Jumătate dintre angajaţii globali vor să vină cel mult o zi…

Sursa foto: Pexels

Studiu: Jumătate dintre angajaţii globali vor să vină cel mult o zi pe săptămână la birou / 84% dintre angajatori susțin că utilizează sau plănuiesc să utilizeze inteligența artificială

Salarizarea este principala preocupare pentru 35% dintre angajaţi, în timp jumătate dintre salariaţi nu doresc să vină mai mult de o zi pe săptămână la birou, arată rezultatele unui studiu publicat, joi, de o companie de consultanţă, informează Agerpres.

Potrivit EY 2023 Work Reimagined Survey, deşi atragerea şi păstrarea talentelor sunt preocupări majore pentru angajatorii din întreaga lume, mai mult de o treime (35%) dintre angajaţi sunt susceptibili să renunţe la locul de muncă în următoarele 12 luni. În acest context, Generaţia Z (38%) şi Milenialii (37%) sunt cei mai predispuşi să plece.

În acelaşi timp, sondajul de specialitate constată o neconcordanţă între aşteptările şi motivaţiile angajaţilor şi cele ale angajatorilor, majoritatea (58%) angajatorilor considerând că încetinirea creşterii economice reduce probabilitatea ca angajaţii să demisioneze. Astfel, mai puţin de jumătate (47%) dintre angajaţi sunt de acord, iar 22% nu sunt de acord, ceea ce îi face pe angajatori să rişte să subestimeze fluiditatea continuă a pieţei muncii.

Citește și:

Dezbatere: Întoarcerea la birou sau lucrul de la distanță? Presiunea companiilor și preferințele angajaților / Care sunt beneficiile și dezavantajele / Articol generat cu AI

Raportat la sondajul efectuat în 2022, în acest an, salariul a rămas principala preocupare a angajaţilor (35%). Totuşi, salariul s-a clasat pe locul al treilea în topul preocupărilor angajatorilor, care se concentrează mai mult pe atragerea de noi talente (37%) şi pe păstrarea talentelor (34%).

Totodată, majoritatea angajatorilor (84%) consideră că oferirea de flexibilitate va avea un impact pozitiv asupra capacităţii lor de a recruta talente, însă doar 63% dintre angajaţi sunt de acord cu acest lucru.

Referitor la flexibilitatea programului de lucru şi întoarcerea la birou, 47% dintre angajatori preferă ca personalul lor să fie la birou două-trei zile pe săptămână, însă 50% dintre lucrători au declarat că sunt dispuşi să vină la birou cel mult o zi pe săptămână.

„Cu toate acestea, angajaţii sunt atraşi de activităţile de la birou care sunt centrate pe menţinerea legăturii sociale (36%), colaborarea cu colegii (30%) şi construirea şi menţinerea relaţiilor (29%). Deşi angajaţii nu vizitează mai frecvent birourile din imobilele de clasă A, care beneficiază de cele mai bune facilităţi şi locaţii, sondajul constată că investiţia în imobile de înaltă calitate este corelată pozitiv cu o serie de rezultate cheie ale forţei de muncă, inclusiv cultura, productivitatea şi retenţia. Există un decalaj clar între optimismul angajatorilor şi cel al angajaţilor în ceea ce priveşte alinierea conducerii cu privire la noile modalităţi de lucru. În timp ce 73% dintre angajatori sunt de acord că managerii şi conducerea sunt aliniaţi în ceea în privinţa noilor modalităţi de lucru (de exemplu, programul de lucru, timpul liber, munca la distanţă şi munca hibridă), doar 55% dintre angajaţi sunt de acord”, se menţionează în raportul EY.

De asemenea, angajaţii care raportează niveluri ridicate de încredere, autonomie şi grijă din partea conducerii au de 2,3 ori mai multe şanse de a fi de acord cu faptul că firma lor a gestionat cu succes presiunile externe în ultimii doi ani, respectiv cu 40% mai puţine intenţii de a demisiona.

Pe subiectul inteligenţei artificiale generative (GenAI), 48% din totalul respondenţilor din rândul angajaţilor anticipează că această tehnologie va îmbunătăţi flexibilitatea, în timp ce 84% dintre angajatori au afirmat că utilizează în prezent sau plănuiesc să utilizeze GenAI în următoarele 12 luni. Cu toate acestea, doar 18% dintre companii şi-au declarat intenţia de a oferi cursuri de formare pentru dezvoltarea de competenţe în GenAI.

Studiul EY a fost realizat în perioada mai – iulie 2023 şi a colectat răspunsuri de la 18.625 de respondenţi, dintre care 17.050 de angajaţi şi 1.575 de angajatori, din 22 de ţări şi 25 de sectoare industriale.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...