G4Media.ro

STUDIU Mai mult de un sfert dintre fumătorii din Franța au fumat…

sursa foto: Pexels

STUDIU Mai mult de un sfert dintre fumătorii din Franța au fumat mai mult în perioada carantinei

Mai mult de un sfert dintre fumătorii din Franța au fumat mai mult în medie cu 5 țigări pe zi, în perioada carantinei impusă din cauza epidemiei de coronavirus, potrivit unei cercetări sociologice publicată miercuri de autoritatea națională sanitară, scrie Le Figaro.

„Plictiseala, lipsa de activitate, stresul și plăcerea sunt principalele motive menționate de fumători sau consumatorii de alcool care și-au mărit consumul. De asemenea, remarcăm că creșterea atât a consumului de tutun, cât și de alcool este corelată cu riscul de anxietate și depresie”, spune Viêt Nguyen Thanh, responsabilă a unității privind dependențele din cadrul autorității.

Conform studiului publicat miercuri, 27% dintre fumătorii intervievați au declarat că au crescut consumul de tutun de la impunerea carantinei, mai mult de jumătate (55%) consideră că au fumat la fel ca înainte, iar pentru 19% consumul a scăzut. Pentru fumătorii zilnici (94% dintre fumătorii intervievați), creșterea medie a numărului de țigări este de 5 pe zi. Persoanele de 25-34 de ani (41%) și cele care lucrează de acasă (37%) sunt cele care au spus cel mai des că au fumat mai mult.

Consumul de alcool este mai stabil

Partea alcoolică „pare mai puțin defavorabilă, aproximativ unul din zece consumatori declarând că și-a crescut consumul”, dar aproape un sfert a scăzut-o, potrivit sondajului. Astfel, 11% declară o creștere a consumului de alcool de la impunerea carantinei, 65% spun că este stabil, iar 24% că a scăzut. Printre cei care raportează că au băut mai mult, jumătate (51%) și-a mărit frecvența de consum, 10% numărul de băuturi în zilele de consum și 23% ambele.

Creșterea consumului de alcool este menționată mai frecvent de persoanele sub 50 de ani (între 14% și 17% în funcție de grupa de vârstă), rezidenții orașelor cu peste 100.000 de locuitori (13% față de 9% din locuitori ai orașelor cu mai puțin de 100.000 de locuitori) și părinți ai copiilor sub 16 ani (18% față de 8% dintre respondenți, fără copii sub 16 ani).

Sondajul a fost realizat online, în perioada 30 martie – 1 aprilie, într-un eșantion reprezentativ de 2003 persoane cu vârsta peste 18 ani.

Sursa foto: Pexels

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...