STUDIU: Numărul startup-urilor din România care folosesc AI a crescut cu 50% în ultimul an
Aproape jumătate dintre startup-urile AI (inteligență artificială) din Europa de Sud-Est care doresc să atragă fonduri în următorii doi ani vizează sume de peste un milion de euro, în principal ca să se extindă la nivel internațional, să își mărească echipa și să lanseze noi servicii și produse, potrivit unui raport realizat de Techcelerator și Google for Startups. În cea mai recentă ediție a hărții IA, au fost identificate peste 150 de startup-uri care folosesc IA din România, numărul crescând de la 100 la 150 față de anul trecut, și 100 de start-up-uri din SEE.
Mai mult de jumătate dintre startup-urile identificate au fost lansate după 2020. De asemenea, 10% dintre startup-urile din ediția anterioară a raportului au ieșit de pe piață, mai exact, sub zece entități.
„Începând cu acest an, în Europa de Est, și în special în România, asistăm la o creștere masivă a ecosistemului startup-urilor IA care atrage atenția internațională semnificativă, datorită unei combinații de factori, inclusiv forță de muncă regională talentată și acces la resurse”, a spus Cristian Dascălu, managing partner la Techcelerator, în prefața la raport.
„Ultimele tendințe indică o creștere a startup-urilor IA care se concentrează pe sectoare specifice, cum ar fi asistența medicală, fintech, agricultură, producție, logistică, retail și sectorul durabilității”, a adăugat Dascălu.
Raportul a constatat, de asemenea, că Slovenia deținea cea mai mare pondere a companiilor care utilizează tehnologia IA, în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), la 12% în 2021. Această cifră a fost de peste două ori mai mare decât cea a țării de pe locul al doilea, Slovacia, unde doar 5% dintre companii au folosit orice tehnologie IA. În România, ponderea a fost de doar 1%.
O treime dintre respondenții la sondaj au spus că obiectivul lor principal pentru acest an este atragerea mai multor clienți. Alte obiective importante ale fondatorilor sunt să atragă o nouă rundă de investiții, să-și mărească echipa, să pătrundă pe noi piețe sau să lanseze servicii și produse.
Raportul a avut două obiective: primul a fost identificarea și cartografierea startup-urilor din regiune care utilizează inteligența artificială, iar al doilea obiectiv a fost colectarea de informații despre evoluția acestora începând cu 2022 (etapa de dezvoltare, runde de finanțare atrase sau vizate și obiective viitoare).
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank