STUDIU Pingunii africani, specie amenințată, sunt alungați din habitatul natural de pe coastele de est ale Africii de Sud din cauza zgomotului navelor
Pinguinul african, o specie deja ameninţată, este alungată din habitatul ei natural de pe coasta de est a Africii de Sud din cauza zgomotului alimentării cu combustibil a navelor, susţine un studiu ştiinţific, potrivit Reuters, citată de Agerpres.
Numărul pinguinilor africani din insula St Croix din Golful Algoa, odinioară cea mai mare colonie reproductivă a acestor păsări, a scăzut dramatic după ce în urmă cu şase ani Africa de Sud a început să permită accesul navelor în regiune pentru a realimenta pe mare, procedură denumită buncherare, se arată în studiu.
Situat pe traseul unei rute maritime aglomerate de-a lungul coastei estice a Africii de Sud, golful Algoa este bogat în viaţă marină şi în păsări, iar balenele sudice hoinăresc în apele sale protejate.
”Am descoperit că nivelurile de zgomot, care erau deja ridicate, s-au dublat” după ce a început buncherarea, a declarat marţi pentru Reuters Lorien Pichegru, directoarea Institutului pentru cercetare costieră şi marină din cadrul Universităţii Nelson Mandela, cea care a condus studiul.
Nivelul ridicat de zgomote afectează abilitatea animalelor de a găsi şi de a prinde prada, de a comunica sau de a naviga corespunzător, sunt concluziile la care au ajuns oamenii de ştiinţă.
”Anul acesta, am ajuns la 1.200 de perechi reproducătoare la St Croix de la 8.500 de perechi în 2016, o scădere cu 85% de când buncherarea a început în Africa de Sud”, a spus Pichegru. ”Număram în fiecare lună păsările moarte pe plaja golfului”.
Noul studiu, publicat pe 10 august în revista peer-reviewed ”Science of the Total Environment”, este primul care explorează impactul poluării sonore cauzate de traficul maritim asupra unei păsări marine, precum şi consecinţele activităţilor de buncherare din larg asupra nivelului de sunet submarin, au precizat cercetătorii.
Autoritatea sud-africană pentru siguranţă maritimă (SAMSA) a acordat în 2016 prima licenţă de operator de buncherare în larg companiei Aegean Marine, la finalul unei licitaţii controversate, după care a mai acordat alte două licenţe SA Marine Fuels şi Heron Marine în 2018 şi respectiv 2019.
Aegean, care acum se numeşte Minerva, este o filială deţinută integral de compania din domeniul energiei Mercuria, iar Heron Marine este o filială a rivalei Trafigura, în timp ce SA Marine Fuels este deţinută în majoritate de Oryx Energies.
Trafigura, Minerva şi Oryx Energies nu au dat curs imediat unei solicitări Reuters de a oferi detalii.
Un moratoriu vizând noi licenţe, în vigoare din august 2019, va fi ridicat doar după ce autorităţile portuare vor realiza o evaluare completă în ceea ce priveşte impactul asupra mediului. Evaluarea este aşteptată să fie realizată anul viitor, a spus un oficial SAMSA.
Studiul Universităţii Nelson Mandela a utilizat date provenite de la instrumentele de identificare a navelor pentru a estima zgomotul din apă provocat de nave ca substitut pentru zgomotul ambiental submarin din regiune.
În 2019, pinguni contaminaţi cu petrol au fost descoperiţi în Golful Algoa după o deversare de petrol în urma buncherării de la o navă la alta, iar ecologiştii au făcut apel ca această activitate să fie interzisă în golf.
Pichegru a spus că pinguinii din insulele St Croix se confruntau deja cu probleme de reproducere din mai multe motive, printre care pescuitul industrial a cantitatea mică de hrană disponibilă.
”Nu buncherarea a ucis toţi pinguinii, a fost doar un lucru care a dat peste cap întreaga ecologie, iar pinguinii nu au putut apoi face faţă”, a mai spus ea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu