Studiu privind împărțirea anului școlar pe module: Ultima săptămână a fiecărui modul este cea mai solicitantă, spun peste jumătate dintre elevii chestionați într-un studiu al Ministerului Educației / Ce spun profesorii și părinții
Aproximativ 70% dintre elevii intervievați într-un studiu realizat de experți ai Institutului de Științe ale Educației sunt mulțumiți de noua structură a anului școlar pe module și preferă ca cele 5 module să se mențină și pe viitor.
Structura anului școlar împărțită pe module este apreciată în special de liceeni, spre deosebire de elevii de gimnaziu care cred că vacanțele mai dese îi ajută să învețe mai bine pe cont propriu, să aprofundeze materia și se simt mai odihniți. Studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)” a fost publicat pe 31 decembrie de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), fără a fi promovat în vreun fel de Ministerul Educației. Documentul conține opiniile elevilor, profesorilor, directorilor de școală și părinților legate de impactul organizării pe module a anului școlar.
Structura anului școlar împărțită pe module este apreciată în special de liceeni, spre deosebire de elevii de gimnaziu. Elevii de liceu cred că vacanțele mai dese îi ajută să învețe mai bine pe cont propriu, să aprofundeze materia și se simt mai odihniți.
Aproximativ 70% dintre elevii intervievați preferă un an școlar structurat tot pe module pentru anul școlar viitor, arată studiul. Pe de altă parte, „există segmente importante de elevi (22%) care preferă organizarea semestrială tradițională sau care nu observă diferențe notabile în raport cu organizarea pe intervale de cursuri/module”. În opinia elevilor, cele mai solicitante perioade sunt cele de la sfârșit de modul și cele de la finalul anului școlar.
Pe de altă parte, sunt elevii au întâmpinat și greutăți legate de prea multe testări la finalul ultimului modul: 56% dintre elevi declară că au primit teste zilnic în ultima săptămână a modulelor și peste jumătate dintre aceștia (52%) au fost nevoiți să ia note la multe materii.
Pentru aproximativ doi din cinci elevi trecerea la o nouă structură a anului școlar reprezintă încă o provocare, mai spun autorii studiului.
Aproximativ jumătate dintre profesori susțin că actuala organizare a anului școlar în cinci
intervale de cursuri ar trebui menținută în formula actuală, un sfert dintre profesori consideră că este o măsură bună dar care are nevoie de unele îmbunătățiri și tot atâția (un sfert) optează pentru abandonarea noii structuri și revenirea la cea anterioară, organizată pe semestre.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.