G4Media.ro

STUDIU: Renunțarea la mașina proprie poate aduce beneficii sociale, dar și pentru…

Pixabay/CC0 Public Domain

STUDIU: Renunțarea la mașina proprie poate aduce beneficii sociale, dar și pentru sănătate

Participarea la o provocare din Martie de trei săptămâni fără mașini a îmbunătățit sănătatea și bunăstarea locuitorilor din Oxford, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Schimbări Climatice și Transformări Sociale (CAST) al Universității din Bath, în parteneriat cu organizația caritabilă pentru climă Possible and Low Carbon Oxford North (LCON).

Printre beneficiile aduse de studiu se numără: emisiile generate de transporturile zilnice au fost reduse în medie cu 53% în cazul persoanelor respective, iar unii participanți au eliminat practic emisiile de CO2 asociate cu transportul; 3 din cele 12 persoane au declarat că intenționează să facă schimbări semnificative în stilul de viață ca urmare a proiectului, cum ar fi renunțarea completă la mașină; 10 din cei 12 șoferi din Oxford care au participat au declarat că intenționează să continue să reducă utilizarea mașinilor și după încheierea proiectului.

În urma proiectului, mulți participanți au raportat o îmbunătățire a sănătății și a stării de bine, o reconectare cu mediul și oamenii din zonă, precum și un sentiment de împlinire pentru că au contribuit la reducerea poluării aerului și a schimbărilor climatice. Unii participanți au observat și economii financiare.

Proiectul face mai multe recomandări pentru guvernele naționale și locale, inclusiv asigurarea unui transport public fiabil, accesibil și la prețuri accesibile, investiții în infrastructura sigură pentru bicicliști în tot orașul și adoptarea unor dispoziții adecvate pentru locuitorii cu dificultăți de mobilitate.

Dr. Claire Hoolohan, co-investigator la CAST, a declarat că „transportul este cel mai mare producător de noxe din Marea Britanie, iar mașinile contribuie în mod considerabil la emisiile totale. Transferul modal – de la mașini la transportul public și la călătorii active – este una dintre cele mai eficiente modalități de reducere a emisiilor”.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Mda… am mașina stricată și de vreo 3 luni folosesc transportul public și mersul pe jos. „Beneficii” din plin: drumul spre serviciu durează acum 1h-1h20 în loc de 25 minute cu mașina, costul e dublu ( cu mașina 500-600 km pe lună, 80% extraurban), cu autobuzul 600 lei lunar ( 2 abonamente). Am renunțat la seara sportivă cu colegii de serviciu ( o zi pe săptămână ne adunam la 18:00 pentru 2-3 ore) deoarece ar însemna să stau 4 ore în autobuz ( un drum acasă la prînz plus unul dus-intors seara). Nu-mi pot permite să rămân în oraș după ora 22:00 , rămân fără transport spre casă samd…. Singurul beneficiu real, m-am străduit și am închis două credite și luna următoare plătesc prima rată la noua mașină.

    • Articolul se adresa autoritatilor abilitate sa mai faca controale in trafic, saptamanal, la cazanele alea care polueaza strazile marilor orase. In caz ca nu stii fiecare e responsabil de ce face iar angajatii la stat doar incaseaza salariul

    • Nu ne-ai spus în ce metropolă minunată locuiești…