G4Media.ro

STUDIU Şoferii care circulă în Bucureşti pierd, în medie, 10-20 de minute…

sursa foto: G4Media

STUDIU Şoferii care circulă în Bucureşti pierd, în medie, 10-20 de minute în căutarea unui loc de parcare

Peste un sfert dintre şoferii (27%) care circulă prin Bucureşti caută, zilnic, un loc de parcare în centrul oraşului şi pierd, în medie, 10-20 minute până găsesc un astfel de spaţiu de staţionare, arată datele unui studiu realizat de o aplicaţie de parksharing, citat de Agerpres.

Conform yeParking, în ceea ce priveşte situaţia pe sectoarele Capitalei, 1 şi 4 sunt cele mai solicitate de şoferi, cu o pondere de 17% din total.

Pe locurile următoare se clasează sectorul 6 (16% dintre conducătorii auto), sectorul 5 (pondere de 10%) şi sectorul 3 – cu 9% din total, respectiv sectorul 2 – cu patru procente.

„Autorităţile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunităţi de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spaţii care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidenţiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporţie de 80% rămân goale pe timpul nopţii. În marile oraşe din Europa, autorităţile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii şoferilor care îşi lasă autoturismele în parcări de tip ‘park&ride’ sau donează permanent veniturile obţinute din taxele de staţionări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau şcoli”, susţin reprezentanţii aplicaţiei de parksharing.

În viziunea reprezentanţilor platformei, majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranţa descongestionării traficului – este una dintre soluţii, dar nu ar trebui să fie singura.

„Municipalităţile pot să îşi deschidă orizonturile, să găsească şi să implementeze alternative, în folosul activ al comunităţii. Noi prezentăm o astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât şi pentru cele private. Iar cei care îşi distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staţionarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri şi subvenţii celor care contribuie prin parksharing. Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităţilor locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluţii”, susţine Mihai Lodoabă, CEO yeParking.

Platforma yeParking este singura aplicaţie de parksharing din România care ajută şoferii să găsească sute de locuri de parcare în diferite oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Braşov sau Oradea.

Aplicaţia are ca scop să favorizeze punerea în valoare la maximum a parcările existente, atât pentru proprietarii lor, cât şi pentru şoferi.

Sursa foto: G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Lege proastă, poliție inutilă.
    Locuiesc într-o zonă bună. Nu prea am vecini amărâți. Cu toate astea, am verificat câteva mașini nemișcate de pe lângă bloc. Din 9, 5 nu au RCA valabil. Cât timp e gratis să lași o mașină să zacă pe domeniul public, nu vom avea locuri de parcare.

  2. PMB mai bine ar angaja de afara niste experti in trafic si sa „rezolve” problemele restante din anii ’90. Ca de exemplu gropile care apar in intersectii la imbinarea a doua asfaltari diferite! Sa existe marcaje care nu se sterg in 3-6 luni! Cine incepe o lucrare sa o si termine(cu adus la starea initiala) in 2-3 zile, nu luni de zile!
    Am calculat ca la 100 km in oras pierd 2 ore din viata stand pe loc. Si daca as fi taximetrist sau agent de vanzari poate as zice ca e job’ul.

  3. Parcarile sunt pustii in orasele cu taxa de parcare consistenta.

  4. De acord cu Dumneavoastră: “ Nu avem alta solutie decat sa facem legi care sa scoata mainile vechi poluante si nesigure in afara circulatiei”
    S-a încercat cu săpunul Punctul 8 făcut in Timișoara, cu baia la Piața universității însă mâinile vechi și poluante și nesigure politic se frecau între ele cu huila adusă cu trenul de la Petroșani. Dacă o lege le-ar lega câțiva ani, arunci poate avem șansa unei defluiri din zona corupției aglomerate. 😊

  5. Toți tefelistii cu mașina în lisinc vor sa nu îndrăznească un posesor de mașină veche întreținută sa parcheze pe strada lor orașul lor verde cu miros de cablu ars la periferie

  6. Multumim Nicusor Dan pentru aplicatia primariei pe Android.

  7. Ar zbura din scaun în secunda doi după ce ar propune asta. Și sunt perfect conștienți de acest lucru.

  8. În București există locuri de parcare?

  9. Totul este o urmare a sistematizării Bucureștiului, început din secolul trecut. Majoritatea imobilelor, nu au parcări subterane. Este ceea ce m-a șocat cand am trait in tara Dv: imobile noi, construita toate fara parcări subterane. Era in anii ’70.
    Multiplicand constructiile de imobile de tip ieftin, fără parcări subterane, s-a amplificat problema. Și ea dureaza de 90 de ani.

    Este logic, neavand parcari subterane, sa existe o saturare a spațiului exterior. Foarte ciudata aceasta sistematizare, inceputa inca din anii 30. Orasul meu (Paris) a inceput constructia generalizată a imobilelor cu parcări subterane, inca din anii 1890-1900. Daca nu ar exista aceste parcări, nu am avea locuri disponibile in suprafață.

    Iar factorul 2, este gratuitatea acordată. Pe majoritatea străzilor, ceea ce am observat in cursul vizitelor post 1990. Puneți o taxa de parcare și oamenii iei vor face calculele.
    Exemplu, tot in orașul meu (Paris)
    -taxa orara este intre 3,2 si 4,5 €/ora
    -taxa de rezident (cateva străzi in jurul adresei) este de 1,5€/zi
    -taxa de parcare se precede 08h-20h/6zile din 7

    Va fi foarte greu sa se rezolve aceasta problema. Transporturile (in fine, ceea ce am putu observa eu) nu sunt inca suficiente, metroul nu este suficient ca ramificații, etc. Va fi dificil ca locuitorii sa renunte la mașini, atata timp ca nu li se ofera un mijloc de transport ieftin, bun, rapid și foarte bine ramificat/deservit.
    Tot ceea ce va pot ura, este sa reușiți, deoarece poluarea, ucide. Ucide cu adevărat 🙁

    • domnule Noel deux l. Parisul chiar daca parea si aglomerat in trafic, a continuat sa -si pastreze sufletul, conceptia de oras in care noul nu distruge vechiul de calitate. cu cap de Haussmann nu cu picioareele unui carmaci de „geniu”.
      in anii 70 intre blocuri s-au prezvazut din loc in loc parcari, mai ales in jurul blocurilor cu ofiteri, activisti de partid si alti oameni ai regimului.
      stateam linga un astfel de bloc cu ofiteri de la armata, politie, penitenciare.
      aveau o parcare „mare” pentru timpul acela.
      nu am vazut niciodata mai mult de 5 masini.
      in parcarea aceea jucam noi copiii fotbal regulat. in afara unui colonel cu un Aro bizar de serviciu si a un subofiter cu un Trabant toti ceilalti nu se suparau daca o minge cadea pe capota masinii.
      practic pana in 1990 partidul comunist controla strict numarul de masini in Romania. cand am vazut un bmw, de ocazie, cu numar romznesc in 1988 am crezut ca visez.
      se zvonea ca masina e a unui mahar din primarie, cu pile in CC al pcr.
      in blocul meu doar 2 vecini aveau masina!
      unul avea o Dacie 1310 destul de obosita, acel renault 12 „modernizat” . administratorul imobilului, un turn de zece etaje, avea un Oltcit.
      in acel bloc acum toate familiile au cel putin o masina si sunt familii cu 3 masini! imposibil sa sapi pe undeva.
      doar terenurile uzinelor din oras, sau ” circurile foamei” erau interesante pentru parcari supraetajate la un moment dat pin anii dinainte de intrarea in UE. cum pretul terenului creste continuu nu se intrevade vreo solutie cu parcarile.