G4Media.ro

STUDIU Transporturile și turismul, cele mai afectate de pandemia COVID-19 / Cum…

Sursa foto: Pixabay

STUDIU Transporturile și turismul, cele mai afectate de pandemia COVID-19 / Cum s-a schimbat comportamentul de călătorie și care sunt cele trei scenarii luate în calcul pentru redresarea acestor sectoare

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a solicitat un studiu privind impactul pandemiei COVID-19 asupra sectorului de transport și al turismului în Uniunea Europeană, analizând trei scenarii de revenire. Studiul arată că pandemia COVID-19 a afectat grav transporturile și turismul UE în 2020, atât cu impact direct asupra veniturilor industriilor, cât și indirect, prin schimbarea modelelor de mobilitate și turism.

Țările și regiunile dependente de turism sunt cele mai afectate, ducând în unele zone la pierderea a 40% din locurile de muncă, arată studiul consultat de G4Media.

Modelele de mobilitate și cumpărături în zonele urbane s-au adaptat restricțiilor de călătorie impuse de guverne prin creșterea mersului pe jos sau cu bicicleta, a călătoriilor cu mașina și a cumpărăturilor online, în detrimentul transportului public.

Călătoriile pe calea ferată, croazierele și zborurile au avut de suferit de pe urma scăderii cu 70% a cererii de turism internațional, ducând la pierderi de venituri și de locuri de muncă, inclusiv în sectoarele care depind de acestea, de exemplu, sectoarele industrial și retail.

Cel mai puțin de suferit a avut transportul de mărfuri, cu o reducere între 20% și 30%, dar ar putea afectat pe viitor dacă economia este în recesiune, avertizează studiul comandat de Comisia TRAN.

Cum au fost afectate transporturile

Cererea de transport feroviar a fost redusă din cauza măsurilor restrictive introduse de autoritățile naționale și de sfatul de a nu călători.

O comparație între al doilea trimestru al anului 2019 și cel din anul 2020, realizată de Eurostat, arată că numărul de călători pe calea ferată a fost mai mic cu cel puțin jumătate în majoritatea statelor membre.

Irlanda a prezentat cea mai mare scădere a pasagerilor feroviari (94%), urmată de Franța, Spania, Luxemburg (78%) și Italia (77%). Olanda a fost o excepție, deoarece cifrele arată că transportul pe calea ferată a rămas relativ stabil (0,2%).

Volumul internațional de călători pe calea ferată a scăzut cu aproape 100% pentru toți operatorii.

Transportul maritim și traficul portuar au fost afectate de reducerea comerțului cu China la începutul pandemiei, dar prezintă semne de revenire.

Industria aviatică a primit o lovitură severă. Pierderile de venituri în Europa în primele trei trimestru din 2020, comparativ cu anul precedent, se ridică la 63 miliarde de euro. Eurocontrol prezice o pierderea totală de 140 de miliarde de euro pentru companiile aeriene, aeroporturile și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa în 2020.

Printre companiile aeriene care au primit sprijin financiar se numără KLM (3,4 miliarde de euro), Air France (7 miliarde de euro), Lufthansa (9 miliarde de euro), Iberia (10 miliarde de euro), Tarom (19,3 milioane de euro).

Cum a fost afectat turismul

Sosirile de turiști în Europa, în 2020, au scăzut cu 68% față de anul anterior.

Turismul în interiorul UE a suferit, de asemenea, călătoriile în destinații populare, cum ar fi Franța, Germania și Olanda, au fost de doar 40% față de nivelul din 2019.

În privința turismului intern, studiul notează că se așteaptă ca acesta să se redreseze în 2021, în timp ce turismul internațional va avea o revenire mai lentă, până în 2025.

Nicio altă criză nu a avut până acum un astfel de impact asupra industriei turismului, notează studiul.

World Travel & Tourism Council avertizează că pandemia COVID-19 pune și va pune în pericol peste 60% din locurile de muncă legate de turism în UE în 2020.

Așteptările sunt că va urma un val de șomaj în industria turismului în 2021 și probabil și în 2022.

UE găzduiește 2,4 milioane de afaceri de turism, dintre care 90% sunt mici și mijlocii și care sunt deosebit de vulnerabile.

Previziunile Organizației Mondiale a Turismului (OMT) sunt că revenirea industriei turismului la situația de dinainte de pandemie ar putea avea loc în 2025.

Turismul internațional s-a prăbușit în 2020. La începutul anului, înainte de izbucnirea pandemiei, prognozele pentru turismul din Europa au prezis o creștere a sosirilor internaționale (3% și 4%). În aprilie 2020, OMT a prognozat trei scenarii pentru turismul internațional în 2020: 1) o scădere de 58% a sosirilor de turiști internaționali, 2) o scădere de 70% și 3) o scădere de 78%.

Estimările OECD, publicate la sfârșitul lunii octombrie 2020, sunt și mai pesimiste, sosirile de turiști internaționali urmând să scadă cu 80% în 2020.

Turismul în interiorul UE a fost, de asemenea, puternic afectat de pandemie și de lipsa unui protocol comun și coordonat pentru restricțiile de călătorie.

Ratele de ocupare a hotelurilor în Europa au fost de 26,5% în iulie 2020, ceea ce reprezintă o scădere de 66,4% comparativ cu aceeași lună a anului precedent.

Studiul arată că principalul motor al turismului în 2020 a fost cererea internă, călătoriile în interiorul frontierelor proprii.

Una dintre consecințele cele mai probabile ale acestei crize va fi consolidarea turismului de proximitate, ceea ce înseamnă vizitarea locurilor de lângă casă. Turistii post-criză vor alege probabil să călătorească către destinații mai apropiate de locul de reședință, considerate „mai puțin riscante” de mulți potențiali turiști.

Rata medie de ocupare a hotelurilor în Europa în al treilea trimestru (iulie, august și septembrie) din 2020 a fost de doar 39%.

În ceea ce privește operatorii de turism, studiul notează că unul dintre cei mai mari operatori turistici – TUI – a raportat o scădere de 98% a veniturilor în al doilea trimestru al anului 2020.

Booking.com a raportat o scădere cu 87% a numărului de nopți rezervate în al doilea trimestru al anului 2020.

Trei scenarii luate în calcul pentru a stabili măsuri de revenire pe termen lung pentru transporturi și turism

Studiul comandat de Comisia TRAN analizează și evoluțiile și tendințe în cele două sectoare, care ar trebui să devină mai durabile și mai rezistente.

Cele mai recente sondaje privind preocupările consumatorilor în timpul pandemiei COVID-19 arată că intenția de a desfășura activități în afara casei variază în funcție de țară. Majoritatea respondenților optează pentru mersul pe jos, mersul cu bicicleta sau folosirea mașinii  private și evitarea locurilor aglomerate.

Scenariul 1: o revenire la situația pre-COVID-19

Acest scenariu este mai probabil dacă infecțiile cu SARS-COV-2 vor fi eradicate aproape în totalitate odată cu vaccinarea.

Scenariul 2: obiceiurile dezvoltate în perioada de pandemie predomină – călătoriile sunt mai puține și mai scurte, cererea de transport privat crește, sectorul de transport aerian de călători ar putea avea o oarecare redresare, în timp ce în transportul feroviar ar fi mai accentuată.

Scenariul 3: sectorul transporturilor se reconstruiește mai durabil și mai rezistent

În acest caz, ar trebui luate în calcul schimbările de comportament ale consumatorilor, care vor continua telemunca sau vor avea program flexibil de muncă, creșterea comerțului electronic, care duce la mai puține ieșiri pentru cumpărături, de exemplu, pentru produse alimentare,

Telemunca și programul de lucru flexibil ar putea influența, totodată, alegerile privind reședința și locul de muncă, diminuând tendința spre extinderea urbană care a fost observată în ultimii ani, arată studiul.

Și în cazul sectorului turistic sunt trei scenarii.

Scenariul 1: Turismul revine la situația pre-COVID-19

Vaccinarea va favoriza călătoria oamenilor – mai întâi pe plan intern, apoi pe plan internațional, arată studiul, care atrage atenția că polițele de asigurare vor fi cu siguranță condiție sine qua non pentru a călători.

Scenariul 2: Turismul folosește criza ca un catalizator pentru schimbare și se reconstruiește mai rezistent.

Transformarea industriei către un turism mai ecologic, mai inteligent (digital) și mai incluziv constituie al doilea scenariu.

Scenariul 3: Turismul rămâne la o rată scăzută, revenirea fiind de durată.

În acest scenariu, turismul intern va rămâne popular pe termen lung, iar călătoriile în străinătate vor fi reduse semnificativ. În majoritatea cazurilor, călătoriile de afaceri vor fi înlocuite de întâlniri virtuale prin utilizarea noilor tehnologii. Numărul de companii de turism și locurile de muncă în sector vor scădea semnificativ. Efectul este că, pe măsură ce mai puțini actori turistici concurează pe piață, prețul produselor turistice va crește.

Sursa foto: Pixabay

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. nu inteleg oamenii astia

    am cerut pace de atatea ori

    am rugat la viata privata linistita

    sunt derutat , dezamagit , nu inteleg nu inteleg oamenii

    probabil sunt eu defect

    le spui in toate felurile

    ma simt rau fizic

    fac depresie din cauza invazivitatii

    tremur , fizic

    sunt un om , cu suflet de la domnu dumnezeu

    si ma ranesc oamenii

    fizic

    le-am raspuns intotdeauna cu dragoste si vorbe linistite

    si oamenii continua sa ma raneasca.

    de ce ?

  2. Turismul național, va fi predominant. Aici intervine avantajul tarilor din Sud, care au populatia necesară pentru acest lucru (fara Croația, Grecia, Malta, Cipru) Iar viitoarea introducere a pașapoartelor vaccinale (dacă aceasta va fi efectivă) va reduce și mai mult, cifra de afaceri (turism/transport) deoarece populația UE, in marea sa majoritate, nu este și nu va fi vaccinată foarte curând.

    Un lucru bun. Revenim la anii 50-70, cand nu exista turism international de masa.Personal, mă bucura acest lucru, insa ii înțeleg pe cei care depind de cheltuielile celor care nu au turism național (țările Europei Centrale și de Nord)

    Nu am cunoscut niciodata orașul meu (Paris) atat de liber, de calm, in 75 de ani. Sper sa ramana astfel. Fara turism de masa.

  3. mi-aduc aminte

    cand vorbeau pe Adevarul.ro

    despre „Linsaj”

    vroiau niste oameni sa ma prinda pe strada sau pe altundeva

    cand ma urmareau politistii aia doi rai

    ala cu acnee pe fata , care ma filma ostentativ , agresiv …

    atat agresivite , verbala si cvasi-fizica

    „Linsaj”

    de ce ?

    de ce ?

    de ce ?

  4. „Fotografiaza-l”

    „L-ai fotografiat ?”

    „Nu inca. an aflat informatii despre familia lui.”

    de ce?

    de ce ?

    de ce ?

  5. va bateti joc de sufletul meu pe care mi l-a daruit domnu dumnezeu

    de ce ?

    de ce ?

    de ce ?