G4Media.ro

SUA crește abrupt tarifele vamale cu 100% pentru automobilele electrice din China…

sursa foto © Zagorskid | Dreamstime.com

SUA crește abrupt tarifele vamale cu 100% pentru automobilele electrice din China / Casa Albă: Noile tarife vizează ”eliminarea practicilor comerciale incorecte”

Casa Albă a anunţat marţi o creştere semnificativă a tarifelor vamale aplicate pentru produse chineze cu o valoare de 18 miliarde de dolari, în ideea de a „proteja companiile şi muncitorii americani” de o concurenţă considerată „incorectă” de către oficialii de la Washington, informează AFP, citată de Agerpres.

Aceste noi tarife vamale vizează mai multe sectoare industriale considerate „strategice”, precum semiconductori, minerale rare, produse medicale şi automobile electrice, în cazul acestora din urmă tarifele vamale fiind majorate de la 25% până la 100%.

Anterior, secretarul american al Trezoreriei, Janet Yellen, a subliniat că este necesar ca administraţia americană se se asigure că stimulentele prevăzute în planul IRA să susţină industriile americane şi ca aceste investiţii să fie protejate.

Guvernul american a investit peste 860 miliarde de dolari, via planul IRA, pentru a accelera producţia de automobile electrice, baterii pentru automobile şi panouri fotovoltaice şi centrale eoliene ‘made in America’.

Însă Washingtonul acuză Beijingul că susţine puternic industriile chineze în aceste sectoare considerate drept strategice, cu importante subvenţii care creează o supraproducţie în rândul firmelor chineze, supraproducţie care este orientată spre piaţa mondială şi reduce preţurile, afectând dezvoltarea industriilor concurente din alte ţări.

Noile tarife vamale vizează tocmai „eliminarea practicilor comerciale incorecte, fie că este vorba de transferul de tehnologii, proprietatea intelectuală sau inovaţia”, a precizat Casa Albă într-un comunicat.

Pe lângă majorarea de patru ori a tarifelor pentru vehiculele electrice, Washingtonul a majorat semnificativ şi tarifele pentru oţelul şi aluminiul din China, de la 7,5% până la 25%, la fel ca şi pentru baterii şi pentru semiconductori, de la 25% până la 50%, un tarif similar fiind impus şi pentru panourile fotovoltaice şi anumite produse medicale chinezeşti.

Lael Brainard, directoarea Consiliului economic naţional, a justificat noile tarife vamale prin faptul că China „îşi finanţează creşterea pe seama altora”. „Din cauza practicilor sale incorecte, China dispune de o capacitate de producţie a panourilor fotovoltaice de două ori mai mare decât cererea mondială anticipată pe termen scurt”, a adăugat Lael Brainard.

SUA au importat anul trecut bunuri în valoare de 427 miliarde de dolari din China şi au exportat bunuri în valoare de 148 de miliarde de dolari către a doua mare economie a lumii, un deficit al balanţei comerciale care persistă de câteva decenii şi a devenit un subiect sensibil la Washington.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Europa, se aude?

    • Solutia ar fi sa ingropam industriile auto din Europa si sa luam masini ieftine de la Chinezi, nu?

    • solutia ar fi ca producatorii europeni sa devina competitivi, sa mai renunte la profituri enorme, preturile in china sunt mai mici pentru ca piata a devenit la ei in tara competitiva. Exemplu dacia spring, realizata in china, vanduta ca „franceza” la pret dublu si calitate/dotari mai slabe (anul trecut 21.000E VS max 10.000$ la ei ). Din pacate chinezi se infiltreaza prin ungaria, serbia, rep moldova in UE, si cred ca ar fi greu de impus astfel de taxe, cel putin pentru alea fabricate in ungaria

    • @AndreiB profiturile în auto sunt foarte mici daca produci in Europa si nu in China si apoi le aduci aici. Problema e ca nu poți produce în Europa la costurile pe care le ai în China datorita salariilor, costurilor cu energia, materialele, datorita subvențiilor ascunse platite de chinezi, datorita restricțiilor de mediu. Per total, soluția sunt taxele majorate altfel se va închide toată industria auto din Europa. Nu e ok ca firmele europene sa producă în China și sa vândă în Europa și cu atât mai mult firmele chinezești. Americanii au înțeles asta de mult timp dar aia nu depind de piața chineza precum europenii, nu exporta prea mult acolo deci nu ii interesează ca le pun și chinezii taxe. Sau dacă exporta sunt doar produse high-tech de care chinezii au absoluta nevoie și nu pot sa își impună taxe ca nu au de unde le lua

  2. Macron?

  3. Ce trist ar fi ca atunci cand 50-60% din totalul mașinilor ce vor circula prin Occident vor fi electrice si chinezesti să rămână dintr o dată inutilizabile colapsând marile orașe din cauza unui virus pus cu grijă si premeditare de gălbejiți..

  4. Gestul arată disperarea USA simte că a pierdut lupta cu China

    • Tu te auzi ce spui? china e cea de-a doua economie a lumii la mare distanta de SUA. Numai galbejitii si bolsevicii mai sustin ca SUA pierde. Vai de capul vostru.

    • Gestul arata ca SUA sunt cea mai puternica economie de pe glob și oricine vrea sa vândă acolo o face in conditiile lor pentru ca americanii nu depind de ceilalti. Chinezii nu au piata interna capabila sa susțină vânzarea atâtor mașini construite cu subvenții ascunse de la PCC. Din păcate Europa nu are puterea Americii , nu are o economie self-sustained asa ca trebuie sa se bazeze pe exporturi inclusiv în China deci nu va putea impune taxe foarte mari.

  5. Din păcate aud și cred ce spun.Datoria globală totală a sectorului privat și public este în China 330%din PIB,în SUA este 420% din PIB.

    • Tu ești rusnac sau id ot util?