SUA ar urma să interzică software-ul chinezesc pentru mașinile autonome și să interzică circulația pe drumurile americane a vehiculelor cu module de comunicații dezvoltate în China
Se așteaptă ca Departamentul Comerțului din SUA să propună interzicerea software-ului chinezesc pentru vehiculele autonome și conectate în următoarele săptămâni, potrivit unor surse informate cu privire la acest subiect, citate de Bloomberg.
Administrația Biden intenționează să emită o propunere de normă care ar interzice software-ul chinez în vehiculele din Statele Unite cu nivel 3 de automatizare și peste, ceea ce ar avea ca efect și interzicerea testării pe drumurile americane a vehiculelor autonome produse de companiile chineze.
Administrația, în planurile raportate pentru prima dată de Reuters, va propune, de asemenea, interzicerea circulației pe drumurile americane a vehiculelor cu module de comunicații wireless avansate dezvoltate în China, au adăugat sursele.
Conform propunerii, producătorii și furnizorii de automobile ar trebui să verifice dacă niciunul dintre programele lor software pentru vehicule conectate sau vehicule autonome avansate nu a fost dezvoltat într-o „entitate străină care ridică probleme” precum China, au precizat sursele.
Luna trecută, Departamentul Comerțului a declarat că intenționează să emită, în luna august, o propunere de norme privind vehiculele conectate și că se așteaptă să impună limite pentru anumite programe software produse în China și în alte țări considerate adversare.
Solicitat pentru un comentariu, un purtător de cuvânt al Departamentului Comerțului a declarat duminică că departamentul „este preocupat de riscurile la adresa securității naționale asociate tehnologiilor conectate din vehiculele conectate”.
Biroul pentru industrie și securitate al departamentului va emite o propunere de regulă care „se va concentra asupra sistemelor specifice de interes din cadrul vehiculului. Industria va avea, de asemenea, șansa de a revizui această propunere de normă și de a prezenta observații.”
Un purtător de cuvânt al Ambasadei Chinei la Washington a declarat că vehiculele electrice sunt o industrie globalizată.
„Numai diviziunea muncii și cooperarea pot aduce beneficii reciproce și numai concurența loială poate aduce progres tehnologic”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând: „China îndeamnă SUA să respecte cu seriozitate principiile pieței și regulile comerțului internațional și să creeze condiții de concurență echitabile pentru companiile din toate țările. China își va apăra cu fermitate drepturile și interesele legitime”.
Miercuri, Casa Albă și Departamentul de Stat au găzduit o întâlnire cu aliați și lideri din industrie pentru a „aborda împreună riscurile de securitate națională asociate vehiculelor conectate”, a declarat departamentul. Sursele au declarat că oficialii au dezvăluit detalii ale normei planificate de administrație în cadrul acestei reuniuni.
La reuniune au participat oficiali din Statele Unite, Australia, Canada, Uniunea Europeană, Germania, India, Japonia, Coreea de Sud, Spania și Regatul Unit, care „au făcut schimb de opinii privind datele și riscurile de securitate cibernetică asociate vehiculelor conectate și anumitor componente”.
Cunoscut și sub denumirea de automatizare condiționată a condusului, nivelul 3 implică tehnologii care permit șoferilor să se angajeze în activități la volan, cum ar fi vizionarea de filme sau utilizarea smartphone-urilor, dar numai în condiții limitate.
În noiembrie, un grup de parlamentari americani și-a exprimat îngrijorarea cu privire la colectarea și gestionarea datelor sensibile de către companiile chineze în timpul testării vehiculelor autonome în Statele Unite și a adresat întrebări unui număr de 10 companii importante, inclusiv Baidu (9888.HK), deschide o filă nouă, Nio (9866.HK), deschide o filă nouă, WeRide, Didi, Xpeng (9868.HK), deschide o filă nouă, Inceptio, Pony.ai, AutoX, Deeproute.ai și Qcraft.
În scrisori, grupul a declarat că, în cele 12 luni încheiate în noiembrie 2022, companiile chineze de vehicule autonome (AV) au testat mai mult de 450 000 de mile (724 205 km) în California. În iulie 2023, secretarul pentru transporturi, Pete Buttigieg, a declarat că departamentul său are preocupări în materie de securitate națională cu privire la companiile chineze de AV din Statele Unite.
Administrația este îngrijorată de faptul că vehiculele conectate folosesc sistemul de monitorizare a șoferului pentru a asculta sau înregistra conversațiile ocupanților sau pentru a prelua controlul asupra vehiculului însuși.
„Riscurile pentru securitatea națională sunt destul de semnificative”, a declarat secretarul pentru comerț Gina Raimondo în luna mai. „Am decis să luăm măsuri pentru că este vorba de lucruri foarte serioase”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank