G4Media.ro

SUA: Democrații au pregătit un dosar cu vulnerabilitățile lui Trump. Ce înseamnă…

SUA: Democrații au pregătit un dosar cu vulnerabilitățile lui Trump. Ce înseamnă acest lucru pentru campania electorală din 2020

Comitetul Național Democrat (DNC) din Statele Unite a pregătit un dosar ce conține punctele slabe și promisiunile de campanie neîndeplinite ale președintelui republican Donald Trump după o operațiune masivă de cercetare efectuată în toate cele 50 de state americane.

Partidul Democrat intenționează să folosească documentele ce dezvăluie vulnerabilitățile președintelui în perspectiva alegerilor pentru Casa Albă din noiembrie 2020. Informațiile privind realizarea dosarului au venit la scurt timp după ce s-a aflat că o coaliție de activiști conservatori, aliați ai liderului american, a declanșat o campanie în forță pentru a discredita organizațiile de știri și jurnaliștii pe care îi consideră anti-Trump, fiind vizate zeci de instituții media din Statele Unite.

În opinia comentatorilor de peste ocean, ambele situații prefigurează o campanie electorală brutală, fără mănuși, care va include declarații agresive și dezvăluiri compromițătoare, într-un un climat politic extrem de tensionat în America.

Portalul Axios a scris că democrații au alcătuit dosarul despre Trump cercetând cu atenție aproape 7.000 de procese în care apare numele președintelui, în toate cele 50 de state americane. Planul lor urmărește să identifice și să dezvăluie ceea ce ei consideră a fi punctele slabe ale lui Trump, așa cum rezultă din performanțele sale ca președinte.

DNC a redactat, de asemenea, un document complet care conține toate momentele când Trump le-a spus susținătorilor, în timpul campaniei din 2016, că Mexicul va plăti pentru zidul aflat la granița dintre cele două țări și care, în opinia președintelui, va pune capăt „invaziei” de imigranți ilegali proveniți din America Latină.

O sursă citată de Axios a afirmat că se așteaptă ca documentele strânse de democrați să ajungă în lunile care urmează la ziariști, grupuri politice și democrați locali din statele considerate esențiale pentru câștigarea competiției electorale de anul viitor, în contextul în care președintele a redirecționat fonduri din bugetul Pentagonului (circa 3.6 miliarde de dolari) pentru a finanța construcția barierei dintre Mexic și Statele Unite.

Documentele incriminatorii vor fi astfel folosite ca instrumente electorale prin intermediul politicienilor și presei locale din statele cu mize importante, care au fost câștigate de Trump în 2016 și pe care democrații speră să le întoarcă în favoarea lor în noiembrie 2020.

Democrații se declară încrezători că pot indica „foarte multe moduri în care politicile reale (ale președintelui) au afectat oamenii sau cum a fost ineficient în îndeplinirea promisiunilor sale,” a declarat un democrat familiarizat cu planurile DNC.

„Să spunem că (Trump) merge în Youngstown, Ohio. Avem tot ceea ce el a spus, ceea ce a promis în 2016 comunității respective – poate că „acel pod se va repara „- și atunci noi vom arăta ce s-a întâmplat cu adevărat de atunci,” a declarat sursa pentru Axios.

În plus, DNC ar fi compilat exemple despre ceea ce cred fermierii și camionagiii americani despre tarifele impuse de Trump împotriva unor țări, disputa comercială continuă cu China și modul în care legea fiscală adoptată cu susținerea Partidului Republican a afectat industria camioanelor din Statele Unite.

În acest sens, democrații au examinat articole din ziarele locale și au monitorizat interviurile realizate de posturile de televiziune cu locuitori din state precum Iowa, Minnesota, Michigan, Arizona, Colorado, Florida și Texas pentru a-i găsi pe cei afectați de politicile lui Trump.

Strategia democraților a fost dezvăluită în cadrul unei întâlniri la care au luat parte 20 de agenți și strategi electorali democrați și în care a luat cuvântul președintele DNC, Tom Perez. Potrivit unei surse prezente la acea întâlnire, Perez intenționează să pună în centrul cursei prezidențiale din 2020 „performanța lui Trump în calitate de președinte, nu bigotismul sau caracterul său teribil.”

Așa cum s-a exprimat președintele DNC, „vom urmări cazul potrivit căruia (Trump) are performanțe slabe în funcție și că acest lucru afectează oamenii în mod real.”

Ca parte a strategiei lor, democrații au depus deja și mii de solicitări în baza Legii privind libertatea accesului la informații (Freedom of Information Act) pentru a obține și mai multe date despre practicile și politicile lui Trump în perspectiva alegerilor care se apropie.

Cum răspund republicanii

Informațiile privind realizarea dosarului despre Trump au venit la scurt timp după ce s-a aflat că o coaliție de activiști conservatori, aliați ai liderului american, a declanșat o campanie în forță pentru a discredita organizațiile de știri și jurnaliștii pe care îi consideră anti-Trump, fiind vizate zeci de instituții media din Statele Unite. Operațiunea își propune să facă publice informații negative despre ziariștii-țintă pentru „a submina influența relatărilor de presă legitime.”

Așa cum am menționat la momentul respectiv, grupul de activiști conservatori a compilat dosare cu postări „jenante” din social media și alte declarații publice făcute de sute de angajați ai unora dintre cele mai importante organizații de știri din Statele Unite. Activiștii au strâns postări de pe rețelele de Twitter, Facebook și Instagram și au stocat imagini cu postările care pot fi mediatizate chiar dacă utilizatorul le șterge între timp.

Ca răspuns la relatările de presă sau comentariile pe care aliații Casei Albe le consideră nedrepte la adresa lui Trump și a echipei sale în perspectiva alegerilor prezidențiale de anul viitor, grupul a publicat deja informații despre jurnaliștii de la CNN, The Washington Post și The New York Times.

Activiștii conservatori au examinat îndeaproape mii de postări publice și declarații ale jurnaliștilor, unele vechi de peste un deceniu. Doar o parte din ceea ce grupul conservator susține că a descoperit a fost făcută deja publică, urmând ca cele mai multe dintre informațiile compromițătoare să fie dezvăluite pe măsura apropierii alegerilor prezidențiale din 2020.

Conform informațiilor, cercetările conservatorilor vizează inclusiv membri ai familiilor jurnaliștilor care activează în politică, precum și activiști liberali și alți oponenți politici ai președintelui Trump. O sursă citată de New York Times a susținut că operațiunea a descoperit informații „incendiare” despre „câteva sute” de persoane din media.

New York Times, care a scris despre operațiunea de presă, a precizat că unul dintre personajele principale ale campaniei este Arthur Schwartz, un consultant conservator în vârstă de 47 de ani, care este prieten și consilier neoficial al lui Donald Trump Jr., fiul cel mai mare al președintelui.

Schwartz a lucrat cu unii dintre cei mai agresivi operatori din dreapta eșichierului politic american, inclusiv cu fostul consilier al lui Trump, Stephen K. Bannon. El este prieten și cu actualul ambasador american la Berlin, Richard Grenell.

Dacă organizațiile media vizate s-au declarat revoltate de operațiunea conservatorilor, Biroul de presă al Casei Albe a declarat că nici președintele, nici vreun oficial de la Casa Albă nu au fost implicați și nu sunt la curent cu acest lucru. De asemenea, biroul a afirmat că nici Casa Albă, nici Comitetul Național Republican nu au fost implicate în finanțarea acesteia.

La rândul ei, echipa de campanie Trump 2020 a spus că nu e la curent și nu este implicată în eforturile grupului conservator, dar a sugerat că acestea servesc unui „scop notabil.”

„Nu știm nimic despre acest lucru, dar este clar că mass-media are multe de făcut pentru a-și curăța propria casă,” a afirmat Tim Murtaugh, directorul de comunicare al campaniei de realegere a republicanului.

În plus, analiștii americani sunt convinși că, parte a jocului politic, republicanii vor recurge la strategii similare în ceea ce privește candidații democrați, indiferent că e vorba de Joe Biden, Kamala Harris sau Elizabeth Warren.

Iar dovezile că acest lucru se întâmplă sunt la îndemână. În martie 2019, Comitetul Național Republican (RNC) a angajat compania The Outliers Group pentru a efectua cercetări asupra democraților în perspectiva campaniei din 2020.

La rândul său, America Rising, un comitet de acțiune politică (PAC) din Virginia, a vizat recent activitatea Agenției pentru Protecția Mediului (EPA), o instituție care a respins în mod constant afirmațiile președintelui cu privire la mediu și schimbările climatice.

O campanie electorală brutală

Acțiunile întreprinse de democrați și republicani anticipează, în opinia comentatorilor de peste ocean, ceea ce se va întâmpla în următoarele luni pe scena politică din Statele Unite. Campania electorală pentru alegerile din 2020 va fi cea mai brutală din istoria recentă și se va desfășura fără mănuși, cu declarații agresive, injurii și dezvăluiri compromițătoare într-un un climat politic extrem de tensionat, cred analiștii.

Cei care vor avea cele mai mari probleme de adaptare la scest stil vor fi democrații. După ce campania istovitoare din interiorul propriului partid se va termina, cel care va fi nominalizatul lor pentru Casa Albă va avea de înfruntat mașinăria electorală extraordinară a președintelui Trump, un adversar puternic, care nu se încadrează deloc în norme și care va fi extrem de greu de combătut.

Analiștii cred că întrebarea care se pune este dacă candidatul democrat va fi în stare să îi facă față liderului republican și, așa cum vor alegătorii democrați, să răspundă atacurilor acestuia cu propriile lui arme.

„Cum să îl ataci pe Trump?” a devenit o întrebare legitimă pentru echipele de campanie ale democrațiilor, care încearcă, în același timp, să păstreze o imagine de civilizație și autenticitate.

În acest context, ziariștii au remarcat că unii dintre candidații democrați pentru Casa Albă și-au lansat campaniile electorale cu dorința ferm mărturisită de a se concentra pe lucruri importante și de a se ridica deasupra atacurilor personale ale președintelui republican.

Însă, pe măsură ce se apropie alegerile primare din Partidul Democrat, mulți dintre candidați au adoptat o atitudine mai agresivă, similară cumva cu acțiunile și declarațiile fără perdea ale președintelui Trump. De exemplu, senatorul Bernie Sanders a afirmat recent la un miting desfășurat în New Hampshire: „Statele Unite nu pot continua să aibă un președinte care este rasist, care este sexist, care este un homofob, care este un bigot religios, care este un xenofob și care este, de asemenea, un mincinos patologic.”

Dar adoptarea unei astfel de atitudini este o sabie cu două tăișuri pentru democrați. Strategul republican Frank Luntz, care a studiat arta campaniei negative pe parcursul ultimelor 18 luni, a declarat pentru MSN că există mult mai multe riscuri decât recompense pentru candidații care sunt negativi – în special împotriva lui Trump.

Mulți alți comentatori americani sunt de părere că diferitele eforturi ale democraților (așa cum este dosarul recent compilat) nu vor reuși să dezvăluie lucruri noi sau compromițătoare despre președintele republican și că este improbabil ca în lunile până la alegeri să apară informații care să schimbe radical percepția alegătorilor despre Trump, ceea ce va face inutile încercările actuale ale Partidului Democrat și va complica misiunea sa de a opri realegerea actualului lider de la Casa Albă.

Surse: Axios, The Hill, MSN, Yahoo

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...