SUA: Google a început să permită accesul publicului la chatbot-ul Bard
Google a început să permită accesul public la chatbot-ul său Bard, în căutare de utilizatori, dar şi de feedback, în cadrul unei tentative de a câştiga teren în lupta cu Microsoft Corp privind supremaţia în domeniul tehnologiei inteligenţei artificiale (IA), relatează Agerpres.
Începând din SUA şi Regatul Unit, utilizatorii se pot alătura unei liste de aşteptare pentru accesul în limba engleză la Bard, un program deschis anterior numai pentru testeri aprobaţi. Google descrie Bard ca fiind un experiment care permite colaborarea cu IA generativă, tehnologie care se bazează pe date din trecut pentru a crea mai degrabă decât să identifice conţinutul.
Lansarea anul trecut a ChatGPT, un chatbot de la Startup-ul Open AI susţinut de Microsoft, a provocat un progres în sectorul tehnologic privind accesul mai multor utilizatori la IA. Speranţa este de a remodela modul în care oamenii lucrează şi se implică în afaceri în acest proces.
Chiar săptămâna trecută, Google şi Microsoft au făcut o serie de anunţuri privind IA, la două zile distanţă. Companiile introduc tehnologie de elaborare a schiţelor în procesoarele lor de text şi alte software de colaborare, precum şi instrumente legate de marketing pentru ca dezvoltatorii web să-şi construiască propriile aplicaţii bazate pe IA.
Întrebat dacă dinamica competitivă se afla în spatele lansării Bard, Jack Krawczyk, director în cadrul companiei, a declarat că Google se axează pe utilizatori. Testerii interni şi externi s-au orientat spre Bard pentru că le-a „crescut productivitatea, le-a accelerat ideile, alimentându-le cu adevărat curiozitatea”, a spus el.
Într-o demonstraţie a site-ului bard.google.com către Reuters, Krawczyk a arătat cum programul produce blocuri de text instantaneu, diferit de modul în care ChatGPT scrie răspunsurile cuvânt cu cuvânt.
Bard a inclus şi o caracteristică care arată trei versiuni diferite sau „schiţe” ale oricărui răspuns dat, între care utilizatorii ar putea comuta şi a prezentat butonul „Google it”, în cazul în care un utilizator doreşte să primească şi rezultate de pe internet cu privire la întrebarea sa.
Cu toate acestea, acurateţea este încă o preocupare. „Bard nu o va face întotdeauna bine”, a avertizat un anunţ pop-up Google în timpul demonstraţiei.
Luna trecută un videoclip promoţional pentru Bard a arătat că programul a răspuns incorect la o întrebare, contribuind la scăderea acţiunilor companiei ce deţine Google, Alphabet Inc.
Google a evidenţiat câteva greşeli în timpul demonstraţiei derulată în această săptămână pentru Reuters, de exemplu spunând că Bard a susţinut în mod greşit că ferigile au nevoie de lumină puternică, indirectă, ca răspuns la o întrebare.
Bard a produs, de asemenea, nouă paragrafe de text când i s-au cerut patru, într-o altă întrebare. După acest răspuns, Krawczyk a dat clic pe butonul de feedback negativ (degetul mare îndreptat în jos). „Cunoaştem limitările tehnologiei (…)”, a conchis el.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank