SUA nu pot ține pasul cu capacitatea de construcție de nave de război a Chinei (secretarul Marinei Militare)
Marina chineză are avantaje semnificative față de rivalul său american, inclusiv o flotă mai mare și o capacitate mai mare de construcție de nave, în timp ce Beijingul încearcă să își proiecteze puterea pe oceane, a declarat marți șeful Marinei Statelor Unite, citat de CNN.
Vorbind la Clubul Național de Presă din Washington, DC, secretarul Marinei SUA, Carlos Del Toro, a declarat că China „încearcă în mod constant să încalce suveranitatea maritimă și bunăstarea economică a altor națiuni, inclusiv a aliaților noștri din Marea Chinei de Sud și din alte părți”.
„Acum au o flotă mai mare, așa că o desfășoară la nivel global”, a spus el, adăugând că Washingtonul trebuie să modernizeze flota americană ca răspuns.
„Avem nevoie de o marină mai mare, avem nevoie de mai multe nave în viitor, de nave mai moderne în viitor, în special care să poată face față acestei amenințări”, a afirmat el.
Marina Armatei Populare de Eliberare a Chinei ar putea avea până la 400 de nave în următorii ani, a declarat secretarul Marinei – față de aproximativ 340 în prezent.
Între timp, flota americană va avea mai puțin de 300 de nave.
Potrivit Planului de navigație 2022 al marinei americane publicat vara trecută, obiectivul Pentagonului este de a avea 350 de nave cu echipaj până în 2045 – încă mult sub proiecția flotei chineze.
Totuși, înainte ca acest obiectiv să fie atins, se așteaptă ca flota americană să se reducă pe măsură ce navele mai vechi vor fi scoase la pensie, potrivit unui raport din noiembrie al Biroului de buget al Congresului SUA.
Del Toro a declarat marți că șantierele navale americane nu pot egala producția celor chinezești. Ca și în cazul mărimii flotei, este vorba de cifre.
„Ei au 13 șantiere navale, în unele cazuri șantierul lor naval are o capacitate mai mare – un șantier naval are o capacitate mai mare decât toate șantierele noastre combinate. Acest lucru reprezintă o amenințare reală”, a susținut el.
Del Toro nu a oferit o defalcare a acestor șantiere navale, dar rapoartele chineze și occidentale spun că China are șase șantiere navale majore și două mai mici care construiesc nave militare.
În SUA, șapte șantiere navale produc nave mari și de mare pescaj pentru US Navy și Garda de Coastă, potrivit unui raport din octombrie al lui Brent Sadler de la Center for National Defense.
Dar, indiferent de numărul de șantiere navale, acestea au nevoie de muncitori, iar Del Toro spune că China are un avantaj numeric în acest sens, în mare parte pentru că este liberă de restricțiile, reglementările și presiunile economice care afectează forța de muncă în SUA.
O mare problemă a SUA este găsirea de forță de muncă calificată, a spus el.
„[C]ând ai un șomaj mai mic de 4%, devine o adevărată provocare, fie că încerci să găsești muncitori pentru un restaurant, fie că încerci să găsești muncitori pentru un șantier naval”, a spus liderul Marinei.
El a mai spus că China poate face lucruri pe care SUA nu le pot face.
„Sunt o țară comunistă, nu au reguli pe care să le respecte”, a subliniat el.
„Folosesc munca de sclavi în construcția navelor lor, nu-i așa – nu așa ar trebui să facem afaceri niciodată, dar cu asta ne confruntăm, așa că prezintă un avantaj semnificativ”, a susținut el.
CNN a contactat Ministerul de Externe al Chinei pentru o reacție la afirmațiile lui Del Toro.
Avantajele SUA
Del Toro nu a furnizat detalii pentru a susține acuzația de muncă în condiții de sclavie, iar analiștii și-au exprimat îndoiala că Beijingul ar recurge la o astfel de tactică.
„China are un bazin foarte mare de forță de muncă disponibilă și nu ar avea sens să folosească forța de muncă a sclavilor într-un sector de înaltă tehnologie vital pentru securitatea națională”, a declarat Blake Herzinger, membru nerezident și expert în politica de apărare Indo-Pacific la American Enterprise Institute.
Herzinger a declarat că astfel de comentarii ale șefului Marinei indică un model în care atenția SUA este îndreptată spre locul nepotrivit – în detrimentul capacităților SUA.
„Acest lucru pare, din păcate, comun, faptul că liderii Marinei aruncă cu pietre în defectele reale sau imaginare ale construcțiilor navale chinezești, mai degrabă decât să ia în considerare eșecurile SUA de-a lungul a două decenii de a conceptualiza, proiecta și construi nave pentru propria marină”, a declarat Herzinger.
Potrivit unui raport al Serviciului de cercetare al Congresului american din noiembrie, Marina americană a luat măsuri pentru a aborda decalajul față de China, inclusiv alocarea unei mai mari părți a flotei sale în Pacific și utilizarea unor nave mai noi și mai capabile în rolurile din Pacific.
Iar Del Toro a declarat marți că SUA păstrează un mare avantaj față de China – „oamenii noștri”.
„În multe privințe, constructorii noștri de nave sunt constructori de nave mai buni, de aceea avem o marină mai modernă, mai capabilă și mai letală decât ei”, a spus el.
„Ei își pregătesc oamenii să lupte, noi îi antrenăm de fapt pe oamenii noștri să gândească”, a spus el.
„Există o diferență fundamentală în modul în care ne antrenăm pușcașii marini și marinarii și soldații și aviatorii și Forțele noastre spațiale din această țară, care ne oferă un avantaj inerent față de orice ar putea prezenta chinezii.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank